מוצא המינים ומוצא המותגים

את הספר "מוצא המותגים" קיבלתי בכנס איפ"א. רק עכשיו התחלתי לעיין בו ואני ממש מתפעלת מההסבר הפשוט אך גאוני למה שקורה בשוק. הרעיון המרכזי של הספר נשען על תורת האבולוציה של דארווין, שאומר שהגורם המשמעותי ביותר בהתפתחות היקום הוא המנוע המשולב של הסתעפות וגיזום. די אם נוסיף לגזע ענפים בריאים ובעלי סיכוי לשגשג, ונגזום את הענפים המתים – בכדי לשבח את ה"עץ" שלנו.

אם נשנה את המילה "ענפים" ונחליף אותה ב"קטגוריה", נוכל להתחיל לחשוב שיווק. יוצרי הקטגוריות הם אלה שזוכים בתהילה, בתנאי שהם עושים את זה בזמן הנכון, כשהשוק והמוצר – בשלים.

אני חושבת על הפיתוח הארגוני שהוא ענף שצמח אולי מהפסיכולוגיה ועל ההתפצלויות שעשה. אני חושבת על האימון של היום כעוד התפצלות אחת בתנאי שישמרו אותה מפני מפני כל אלה שיודעים להיות מאמנים כי הם "עברו משהו", ללא הכנה והכשרה מספקת.

אני נזכרת בסדנא שהתקיימה בקליה, ועסקה באימון לפי גישת הגשטלט. אף אחד כמעט עוד לא היה מוכן לזה כאן, ומי שהיה מוכן – דווקא הרוויח. אבל אני הגדרתי את הנושא כחסר סיכוי להתרומם כאן, ובעצם עזבתי ענף מבטיח כי השוק המקומי לא היה בשל…

אמשיך לקרוא בספר המעניין של אל ריס ולורה ריס.

מידי פעם אביא משהו.

 

4 תגובות to “מוצא המינים ומוצא המותגים”

  1. יהודית Says:

    הדבר הכי מעניין הוא לדעת להבחין מראש מה יצליח ומה לא
    בשביל זה צריך איזה חוש נבואי כזה, להרגיש שיש לך משהו טוב כזה ביד
    המון אמונה פנימית בעצמך וב'מוצר'
    ולא לוותר

    אני עובדת עם מישהו כזה. יש לו תכנית מאד מיוחדת ומאד איכותית אמונה ש'הדבר הזה' הוא ייחודי
    אני אוהבת לראות את הלהט שלו ואת האמונה הפנימית החזקה שיש לו.
    אני מאד מקווה שהוא לא ישבר… אחרי הכל צריך להתפרנס

  2. benziv Says:

    העניין הוא שלא תמיד אפשר לדעת, ולא תמיד יש חוש נבואי של אמת, שלא תמיד יש ביטחון במוצר וכו'.

    אבל, אם הדברים האלה מתקיימים – השמיים הם הגבול להסתעפויות מוצלחות.

    וכן, כסף אף פעם לא ממש הזיק לבעלי חלומות ולמפתחי תוכניות…

  3. מירה Says:

    אני משלימה כעת פער של שבוע פלוס …:)
    כמה חוכמה מסתובבת כאן.
    ענפים לגיזום הם בדיוק עבודת הגינה לדעת מה ילבלב וכיצד נכון לגזום
    אפה להניח את המזמרה על הענף
    את מה להשאיר ולגזום אח"כ
    זה נשמע מעניין? מתחבר?

  4. benziv Says:

    מאד.
    אני מבינה שאת מומחית בגיזום והכנה ללבלוב.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: