הסרטן של אולמרט: שיויון ואי שיויון

אני מאחלת לאולמרט החלמה מהירה, ומינימום של תופעות לוואי. 

הסרטן של אולמרט מזכיר שכולנו שווים בסיכוינו לחלות. גברים רבים בגילו וגברים רבים יותר המבוגרים מגילו – עברו את התהליך הזה. כאחד האדם הוא האיש הזה, גם אם הוא שווה מיליונים, גם אם הוא ראש ממשלה, וכאחד האדם ימצא את עצמו בדאגה קלה בכל פעם שמצבו הגופני ישתנה, וכבדה יותר אם יהיה מדובר בכאב בעצמות או בשיעול ממושך, למשל. ממש כאחד האדם יבוא יום והוא יהיה ממש בסוף דרכו (אני מאחלת לו שזה יקרה כשהוא זקן ושבע ימים).

הסרטן של אולמרט מזכיר שלא כולם שווים בדרך הטיפול בסרטן. אולמרט לא יחכה בטורים ארוכים. הרופאים יבואו אליו, ואם הוא יבוא אליהם – הכל יהיה בניחותא, כשאינו נדרש לחשוב על אלה שמחכים אחריו. יטפלו בו טובי הרופאים והוא לא יצטרך להילחם על הרופא שאותו הוא רוצה. הוא יקבל את כל התרופות הנכונות, גם אם אינן בסל, ולא יצטרך להיעזר במועצה הישראלית לצרכנות, בערוץ 10 ובעמנואל רוזן למשל (כפי שעשיתי אני) – כדי להכריח את חברת הביטוח לשלם את מה שמגיע. הוא לא יצטרך לעבור וועדות שונות ומשונות ולחכות לתשובתן. הוא גם יקבל "second opinion" ללא תשלום.

מצד שני, העובדה שהוא לא שווה לי, למשל, ושהוא סלבריטי, ושמחלתו מסוקרת בראש חדשות בארץ ובעולם, תעזור בוודאי לאחרים לעבור בדיקות מוקדמות, לא להתביש, לטפל היטב בתופעות אם כבר התגלו. עובדה זו תעזור אולי גם להשיג יותר תרומות לצרכי מחקר ו/או טיפול.

יכול גם להיות שהוא יהיה רגיש יותר לחולי סרטן אחרים, ויכול להיות שלא. אולי הוא עצמו יתרום קצת מכספו לעידוד גופים שמטפלים בחולים ו/או מחלימים. יפה, לא? אולי אפילו יצא מחר להפגנות נגד  משרד הבריאות?

 

ומניסיון אישי:

א. אפשר וכדאי להחלים.

ב. כדאי שיהיה רופא מתכלל שרואה את כל המערכת הגופנית ולא רק את הערמונית.

ג. כדאי שיהיו תיקים מסודרים עם כל הניירת.

ד. כדאי לנהל את המחלה ככל שאפשר.

 

אני אישית אוהבת גם לאסוף אינפורמציה, אבל יש כאלה שאוהבים להדחיק. כאן אין לי המלצות.

והעיקר: שזו לא תהיה הסיבה לאי הישרדות במערכת הפוליטית, ושראש הממשלה וכל החולים של היום – יחלימו ויהנו ממה שניתן להינות בחייהם.

 

 

 

4 תגובות to “הסרטן של אולמרט: שיויון ואי שיויון”

  1. shukikatz Says:

    קר כאן בקרקוב…..לנחות ל 5 מעלות זה לא הכי נעים בסתיו – אבל מתרגלים. רק מקריאת הפוסט שלך נודע לי על מחלתו של אהוד. כנראה הסתירו את זה מפני……וזה שאתה ראש ממשלה ממש לא מבטיח טיפול טוב וחף מטעויות – ראי את אריק שרון והטעויות בטיפול בו ובהחלטות הקריטיותלגביו(אכן מעת לעת אני עדיין חושב עליו …האם עדיין חי? עדיין צמח?) הייתי בהחלט חושב על החלק השני של הפוסט – איך למנף את העובדה הזו על מנת לקדם את הנושא …

  2. benziv Says:

    זה נכון. לפעמי הטיפול מוגזם. אריק שרון עוד חי וקיים, אם אפשר לקרוא לזה קיום.

  3. יהודית Says:

    לא יכולתי להשתחרר מהעובדה שגם זה הפך אצלו לסוג של ספין..
    שהערמונית עזרה לו להוציא את הערמונים מהאש.
    שבועות שאין לו זמן להתעסק בענייני המשק והמדינה
    ופתאום יש זמן למסיבת עיתונאים…

    לא יודעת. למרות הכל אין לי אמפיה אליו
    אבל אם בזכותו יותר אנשים יהיהו מודעים וילכו להבדק – אז זה כבר שווה.

  4. benziv Says:

    היום: הכל ספינים. אבל מאחורי הספין יש בנאדם. יש חששות. לא חשוב כמה הוא נראה בטוח, הוא אף פעם לא יכול להיות בטוח שאיזה תא אחד, סרבן, הסתלק לו מהמקום המוגן כל כך ויצא לשוטט במחזור הדם. בכל אופן – ככה זה אצלי וגם אצל כמה אחרים שדיברתי איתם…

כתיבת תגובה