פתיתי אושר: דנה בת מצווה

לפני יותר 28 שנים, הכנתי לביתי את בת המצווה שלה. היא אהבה מתוקים ובמיוחד שוקולד. חודש שלם קודם לכן, הייתי מגיעה מהעבודה, אופה שתיים שלוש עוגות ומקפיאה. יומיים קודם, התחלתי להפשיר, לצפות וכו'. ואז – בבית שלנו, ברח' הצופים 6 בחיפה, נאספו הקרובים והחברים. התפריט היה פשוט: עוגות, עוגיות, קפה ותה. כמה שאפשר יותר שוקולד. זה מה שאילת אהבה.

 

עכשיו עמדתי על זה שאני אופה את העוגות.

– אולי כדאי שנקנה?

– מה פתאום?!, אני אופה

– טוב, אבל אני רוצה לפחות עוגה אחת מפוארת!

– אין בעיה. תהיינה כמה מפוארות

– רק שלא תגזימי.. צריך 4 עוגות

בסוף הכנתי 7 עוגות: ביניהן פאי תפוחים ריחני כי זה מה שדנה אוהבת, עוגת מוס שוקולד, עוגת אגוזים ושוקולד מצופה בקצפת – ללא קמח (דנה הגדולה לא סובלת קמח), עוגת בננה ועוד.

ישבנו על הדשא, בחוץ. היה חם ולח. הילדים שיחקו על מחצלות שנפרשו, ועליהם הונחו צעצועים. הגדולים שבהם פיטפטו וישבו זה עם זה על הדשא או ליד המחשב. הכלבה התחבאה באמבטיה מפחד האנשים.

40 איש בסה"כ. זו המשפחה המצומצמת, כלומר: סבים משני הצדדים, אחים שלהם, וצאצאיהם. אף אחד לא נעדר.

הארוחה הייתה משובחת: סבא דייויד הכין את הבשר ועמד עם כל מכשיריו ובדק את חומו של הבשר במפנים – עד שהיה מוכן. אחר כך הניח עליו נייר כסף ומגבות שינוח קצת. סלטים מצננים וצבעוניים נחו על השולחן.

אכלנו.

אחר כך ברכנו את דנה, וצפינו ב-12 שנותיה על המסך, בסרט שערך רוני. פה צחקנו ושם התפעלנו. ירדן אמר לאחותו שהוא אוהב אותה. אני זכרתי אותה מגיעה לבית שבתל אביב על הגג, אחרי שנולדה.

 

אחר כך הוגשו העוגות וכמעט שום דבר לא נשאר.

 

רציתי לברך 'שהחיינו וקיימנו', אבל פחדתי לבכות.

 

נגעתי בשרשרת שעל צווארי, זו שאימא דינה ביקשה שאענוד בחגיגות משפחתיות, והתגעגעתי אליה. הסתכלתי אל השמים הכהים ואמרתי לאימא שישבה על ענן שככה נראה אושר, ושטוב שחלקה איתנו פתיתים. אבא הנהן בראשו, וגם אימא הדסה חייכה קצת.

12 תגובות to “פתיתי אושר: דנה בת מצווה”

  1. shukikatz Says:

    אני מניח שהריחות בטח עלו עד לעננים ואפשרו גם לדורות הקודמים להנות…..לא רק מהמראה המלבב. לעולם לא מאוחר לברך שהחיינו, וביהדות יש לכוונה משקל גדול מאד….מזל טוב.

  2. benziv Says:

    תודה שוקי!
    ובקרוב – חגיגות אצלך ואצלכם!

  3. גבי דרורי Says:

    מעניין איך מילה עושה תמיד 4 במקום 2
    וכך גם בסלטים ובפשטידות.
    זה הולך גם עם חוסר היכולת לחפף
    ועם צורך גבוה לגרום שהילדים והנכדים יהנו.
    בבת אחת גם את וגם חברתנו באמזונה ,הפעלתם אצלי את המתג.

  4. benziv Says:

    טוב, אני לא ממש הכפלתי… עשיתי 7 במקום 4. מילה עושה את זה יותר טוב. ונראה לי ששתינו פולניות, לא?

  5. יורם דובובסקי Says:

    מסתבר שאנחנו שכני ילדות.

  6. benziv Says:

    כלומר?

  7. יורם דובובסקי Says:

    אני ממש גרתי לא רחוק, קודם רחוב קדרון, ואחר כך רחוב מעברות.
    באיזור רחוב הצופים היו לי הרבה חברי כיתה, היה שם איזור שנקרא "גטו".
    איזור מגודר חומה.
    זוכרת?

  8. benziv Says:

    בדיוק שם גרתי. זה היה אזור סגור שבנו הבריטים למנהלי בתי זיקוק בחיפה. כשהבריטים עזבו – נכנסו המקומיים. בין הבתים הייתה מדשאה מקסימה. אחד מחברי התחתן שם על הדשא. היה ממש מקסים והייתה תחושה של הגנה בגלל החומות. הבתים היו מרווחים ובנויים עם אח אמיתית ותענוגות אחרים, בסגנון שלא היה מוכר לנו… חבל שגרתי שם בדירה שכורה. כשאבא חושי הביא לחיפה סופרים, הושיב את חלקם – שם. אני גרתי בבית אלמנתו.

  9. benziv Says:

    התכוונתי להגיד שגרתי בבית אלמנתו של עמנואל זמיר, ואיכשהו נלחץ ויצא לאור – קודם זמנו…

  10. יורם דובובסקי Says:

    אכן נוסטלגיה. בדיוק בדשא ההוא הרבנו לשחק כדורגל.
    כמי שלמד בריאלי, 2 מחזורים אחרי רון כתרי – המנהל של היום – רבים מאלו שגרו שם, למדו עד כיתה ו', בריאלי מרכז הכרמל, ומכיתה ז' למדנו יחדיו באחוזה.

  11. יהודית Says:

    אני כל כך אוהבת חגיגות משפחתיות שבהן כל אחד מביא מטעמים ממעשה ידיו
    גם מושקעת בזה המון אהבה וזה גם יוצא טעים.
    אני בטוחה שהיתה לכם חגיגה נהדרת
    (הריח של העוגות הגיע עד כאן…)

  12. benziv Says:

    יהודית!
    העוגות היו מצויינות. יש רצפטים. אולי אעביר אותם כאן ביום מן הימים.
    יש לנו טעם משותף בנושאי בת מצוות וחגיגות אחרות.
    לא מפתיע.

    ליורם!
    נכון. הרבה למדו בריאלי. הבנות שלי למדו בעירוני ה'. אחד מהחתנים שלי, שגר לא רחוק, למד גם הוא בריאלי. אגב, גם אבא של הבנות שלי למד בריאלי, אבל חשב שלא כדאי שהבנות שלנו ילמדו שם. מעניין…

להשאיר תגובה

