שתי הערות שונות לגמרי על עצב: א. הדחה ממושכת ב. אני וכסף

הערה ראשונה: הדחה ממושכת:

מתי מתחיל תהליך הדחה?

תהליך הדחה מתחיל כנראה עם התחלת הנסיקה. הטיפוס כלפי מעלה מכיל בתוכו את גרעיני הנפילה. כך היה תמיד וכך יהיה.

אפשר לשאול מתי התחיל תהליך הנפילה של דמויות היסטוריות שקיבלו מקום חשוב בהיסטוריה האנושית של הנהגה ומלחמה. למשל, נפוליאון. לא, אני לא היסטוריונית ואין לי מושג לגבי התשובה המדויקת, אבל ברור לי שנפילתו של נפוליאון התחילה כנראה ממש כשהתחיל את העליה והטיפוס שלו, שנים רבות לפני שסיים את ההנהגה שלו בת 15 השנים. אולי זה התחיל אפילו בנערותו. אולי קודם. ואז אנחנו כבר עוברים למגרש הפסיכולוגי.

אפשר לשאול כך גם לגבי דמות מקומית, צנועה בהרבה, עכשוית: אולמרט. וגם על השאלה הזו אפשר לקבל תשובות שונות. אישית אני חושבת שהוא לא התחיל את הנפילה שלו במלחמת לבנון. אני חושבת שהתחיל את הנפילה שנים רבות קודם לכן, עוד לפני שהתחיל לקבל מעטפות, כשמשהו שהיה ברור מבחינה ערכית – התחיל להשתנות (אני אפילו לא רוצה להגיד השתבש). אולי אפילו כשהיה אחד מהנסיכים שהיו לנו, בהיעדר מלכות אמיתית. ועכשיו – יש את התוצאות.

סופו של עניין: אני עצובה: הלכו, עברו הימים. החמצה שלו, החמצה שלנו, החמצה של האזור.

 

הערה שנייה: אני וכסף:

'השעתיים העצובות של הקרנות הכספיות' אמרה הכותרת וסיפרה ששלוש חברות הקרנות הגדולות הוגיעו על העלאת דמי הניהול, בהן פסגות. עוד היה כתוב ש'הקוראים העירניים' יכולים היו לגלות. אבל אני לא קוראת עירנית מספיק בנושאי, ולא מבינה מספיק בכסף, ולכן לא יכולתי לגלות. וכמובן שאני מושפעת. וכמובן שאני אפילו לא מבינה איך אני מושפעת.

ושוב אני ניצבת מול השוקת השבורה של:

1. העובדה שכסף לא היה מעולם מרכז להתעניינות שלי.

2. שאני לא מבינה בזה הרבה.

וכך, לחיזוק זכיתי אתמול בהרצאה מלהיבה (שממש לא יזמתי), מאיש שבא לאטום את החלון הנוזל בביתי, על זה שבלי כסף אין כבישים, אין בניינים, אין כלום. הוא לוקח הרבה כסף עבור עבודתו, ואף פעם לא קוראים לו שוב, כי הוא ממש מצליח. וגם הוא סיפר, שגיסו, שיושב בכסא גלגלים – לא היה חי ללא כסף. בכל פעם שהוא צריך – קוראים לרופא. ובינתיים הוא חי.

חשבתי לעצמי כמה אני רחוקה ממנו, וגם כמה הוא צודק: על כל דבר צריך כסף. אולי בגלגול הבא שלי.

5 תגובות to “שתי הערות שונות לגמרי על עצב: א. הדחה ממושכת ב. אני וכסף”

  1. shukikatz Says:

    אכן עצוב מאד. יש הרבה סיבות לעצב. כולל עצב על ציפי ליבני, גם היא נסיכה, ובני בגין – נסיך, ויוסי שריד , ועמרם מיצנע ….ורבים וטובים – לגבי ליבני, מופז ואחרים – אני מניח שמי שאמור להתרכז בהם בעתיד , כבר החל מזמן לחפור ובטח כבר מצא – וממתין להזדמנות לפרסם – כשישתלם לו – לא כשחשוב לנו לדעת באמת. אז יש כאן טרגדיה אישית (זה גם סוג מסוים של מוות בפראפרזה על הפוסט שלך מאתמול) . נראה שתהליך ההדחה שלהם כבר החל עוד בטרם נבחרו. אז אם ברלוסקוני חזר בגדול, וביבי רוצה לחזור, וברק מת לחזור, כנראה שחלקם באמת עשויים מחומר שונה מאיתנו.
    לגבי כסף – אני יודע קצת יותר ממך בנושא – אבל מה שמפחיד אותי הוא שאני גם יודע יותר, כמה אני לא יודע בתחום.
    אבל יש לך ולי כל כך הרבה סיבות לשמוח…..

  2. גבי דרורי Says:

    אתי, אל תהיי עצובה הקטע הטראגי של ההחמצות נגמר- או בדרך להגמר .

    [אבל לא עם ההחמצה של אולמרט- הוא בתוך הטרגדיה],
    תופעת הספינקס עלולה לחזור כי אין להם ,לאלו ששוקי מנה,
    מקצוע אחר פרט לעסקנות-גם אם היה משהו בעבר.
    חוץ מזה פרוייד וביתו אנה לימדו אותנו שבעזרת מנגנוני ההגנה,
    הארועים ידמו מעט לכתובת על הקרח.

    בנושא הכסף אני מציע ללמוד את העובדות ,
    [לפי עקומת גאוס] 2.5% הם מומחים עוד 2.5% -אף פעם
    לא יבינו נשארו 95% =4 סיגמות – של [הדיוטות],ליימנים –
    שאני מקווה שאני שייך להם – כי להם יש סיכוי להבין פעם.

  3. benziv Says:

    גם אני חשבתי שכל מי שנבחר – מעמידים לו מיד את התיק, שהולך ונבנה, ורק אם יהיה טוב לכל מי שרוצה בכך – ישאר התיק נסתר, אחרת אני לא מבינה למשל את פרשת קצב. כולם ידעו. כנראה היה כדאי להתעלם מהעובדות למשך זמן מסוים. וכשלא היה יותר כדאי – היה נכון לפוצץ אותו על ראשו.
    מדהים העניין הזה.

    ולגבי הכסף, אתה צודק שוקי: יש לנו כל כך הרבה סיבות לשמוח!!!

  4. יהודית Says:

    בטח קראת את יוסי שריד שאמר שאולמרט יביא על עצמו את הקץ בגלל האישיות שלו. בגלל אהבת הנהנתנות ושכרון הכוח. אולמרט ושריד התחילו ביחד. תראי איפה כל אחד מהם נמצא היום.
    אולי בגלל זה ליבני לא תבחר.
    זו הטרגדיה בהתגלמותה, לדעת שבנסיקה שלך טמונים זרעי הפורענות של נפילתך.

  5. benziv Says:

    כן, קראתי. אני בטוחה שזה נכון. שבכל אחד מאיתנו יש את מה שיעלה אותנו, ולא פחות – את מה שיוריד אותנו.

    החכמים והרגישים יודעים לשחק עם שתי המתנות האלה: יודעים לכבד ולהיזהר גם ממה שיוריד. והוא לא עשה את זה.

    ואני מקווה שלבני תבחר. נחוצה לנו אישה שיודעת להתנהל בעולם ויודעת להתנהל עם עמיתים, ויודעת לעשות דברים בהשקט וובטחה. נמאס לי מהגנרלים. הם היו לי לזרא.

להשאיר תגובה

