באין חזון – מחפשים דרכון

צעידת בוקר. שמים כחולים ואומרים שפחות לח היום. אני לא מרגישה את זה. אנחנו צועדות, אני מזיעה. זה טוב לבריאות וטוב בכלל, ואני שוב קצת יותר פנויה לעצמי ולעבודה.

מדברות. על מה שחדש. הנה זה חדש וזה חדש, וזה בכלל דומה למה שהיה ולמה שיהיה. על שולחן הדיונים המהלך איתנו – עולה עניין הדרכון הזר. כן, אחת הבנות שלה עשתה הכל לבד ובקרוב יהיה לכל המשפחה דרכון. במקרה הזה – דרכון גרמני. וזה קורה במשפחה מאד לאומית, עם רקע שמוצג חלקו המוזיאונים של תקומה.

ההורוסקופים משקרים, הנומרולוגים ממלאים את המסכים, ואין יותר מי שיגיד לנו מה יקרה. אף אחד לא מדבר על פיתוח הנגב וכיבוש השממה. לא מדברים יותר על עליה צפויה גדולה. לאיטם מטפטפים פרויקטים שונים, אבל חזון גדול ומושך – אין.

ובהיעדר חזון, חסר בטחון:

אומרים שהארץ תהיה יבשה לגמרי בשנת 2020, אומרים שהחמאס לעולם לא יוותר ושאולי בקרוב תהיה גם הגדה שלו, אומרים שלבנון תהיה מדינת חיזבאללה, ושאיראן מתחמשת והולכת ואובמה אולי לא יהיה מה שעד כה היה, והאלימות נגד נשים גואה, והעולים שהגיעו מרוסיה – מוציאם דרכם חזרה, והעניים מרודים, והילדים נושרים – ועוד כהנה וכהנה.

ולכן ליתר בטחון – מוצאים המחפשים קצת ביטחון באמצעות דרכון. אם לא יועיל, בוודאי לא יזיק. כולה 600 ש"ח.

הנה אני למשל, יכולה להוציא דרכון פולני, ואולי אפילו איטלקי.

ובן זוגי יכול להוציא אולי דרכון צרפתי, כי שם נולד, ואולי בלגי – כי שם גדל עד שעלה, ואולי בכלל אוסטרי כי זה מה שאביו היה.

ואיך זה אצלך?

4 תגובות to “באין חזון – מחפשים דרכון”

  1. גבי דרורי Says:

    התחלתי לקלוט ,יש כן חזון
    דרכון הוא כמו תכנית חיסכון
    עוד מעט לא הגבורות יהיו במוזיאון.
    המדינה בהתנהלות כזו תהיה פינה במוזאון.
    ועם אירן אולי כל הכדור יהפוך אתר זכרון.

  2. benziv Says:

    טוב, לא חשבתי על דרכון כחזון. הבנתי גם אני.

  3. יהודית Says:

    עצוב
    גם אני שואלת את עצמי איזו מדינה אנחנו משאיירם לילדים שלנו?
    איזה עתיד מצפה להם כאן?
    האם בכלל יש להם עתיד כאן?
    אין לי תשובות

  4. benziv Says:

    לצערי, יש אנשים שאני פוגשת שיש להם תשובות שאינן מהסוג שאני רוצה לשמוע… נדמה לי שגם את – לא…

להשאיר תגובה

