למה הצליח כל כך הספר "ההרצאה האחרונה"?

זהו, שאני לא יודעת. ויש לי רשימה של 'אולי'ים:

1. אולי בגלל שהספר כתוב בשפה כל כך פשוטה שכל אחד מבין.

2. אולי בגלל שמי שכתב אותו הוא איש פופלארי מאד, שיודע להכין מצגת טובה.

3. אולי בגלל שהוא מכניס אותנו דרך הספר גם לחייו שלו מול המוות, וגם לחיי משפחתו.

4. אולי בגלל שרבים מאיתנו היו רוצים לקבל הרצאה אחרונה מהוריהם, ואולי להכין כזו לילדיהם.

5. אולי בגלל שהעיתונאי שליווה אותו – מבין מה זה רייטינג ופעל נכון ובהתאם.

6. אולי בגלל הקלישאות שהמחבר אהב.

7. אולי בגלל השיווק דרך האינטרנט והסרטון שבו הוא עושה שכיבות שמיכה.

8. אולי בגלל שהוא אוהב חינוך ואדם.

9. אולי בגלל הערכים שלו.

10. ואולי בגלל כל אלה ביחד, או אולי בגלל סיבות אחרות.

 

בכל אופן – הספר זז ממני והלאה. כבר הבטחתי אותו לקוראת הבאה, לדפני.

לקחתי ממנו את אהבת ההוראה שלו ואת הלגיטימציה להכין הרצאה אחרונה. זה מספיק לי.

 

מעבר לזה – לא ממש ספר מופת. וכן בהחלט ספר שזוכה לרייטינג גבוה.

ולסיכום: לא קונה אותו כמתנה לחברים.

3 תגובות to “למה הצליח כל כך הספר "ההרצאה האחרונה"?”

  1. יהודית Says:

    אני חושבת שהסיבה היא הנסיבות הטראגיות שבעטיין הוא נכתב
    כולם ידעו שהוא עומד למות
    והוא גם דיבר על זה באופן פתוח
    זה משהו שמאד קונה אנשים.. פותח לבבות
    וגם את הכיס
    נכנס לכאן גם עניין הסקרנות והרצון להציץ בחייו של האיש הזה

  2. גבי דרורי Says:

    ממש הצלחת להעביר הרגשה של אמביבלנטיות ,
    [הנוטה לכיוון החיובי?]

  3. benziv Says:

    אחד מסוגי הטאבו הגדולים, הוא המוות, וגם השיחה עליו. אני מאמינה שמה שאת, יהודית אומרת, הוא נכון.

    וגבי – אני שמחה שקראתי, אבל ממש לא חושבת שזה ספר של must. לא ממליצה עליו כששואלים אותי מה כדאי לקנות. אלא אם כן…

להשאיר תגובה

