מיציתי את תורכיה!

אני מתכוננת לנסיעת עבודה בתורכיה. צריך לבדוק שאני מביאה את החומר הנכון. שיש לי את הבגדים הנכונים. שסגרתי כל מה שצריך לסגור בארץ. שיש ביטוח.

והפעם:

אין לי את ההתרגשות הישנה של עוד רגע אני בפני קבוצה חדשה, מדברת איתם בשפה שזרה לי ולרובם. יש את השגרה. תורכיה הפכה להיות תל אביב.

 

ואני שואלת את עצמי: האם אני רוצה להמשיך בעבודה בינלאומית?

 

ואיכשהו התשובה שלי, היא שלא כל כך, שמיציתי, שכנראה שזו אחת מנסיעות העבודה האחרונות שלי לחו"ל. וזה בסדר גמור. מיציתי. מיציתי את התהילה שמחוברת לזה. מיציתי את הציפיה לבדיקות הבטחוניות והעמידה לפני המכונות הסוקרות את המזוודות. מיציתי את ה'הנאה' בישיבה צפופה במטוס. מיציתי את הציפיה למזוודות היוצאות. מיציתי את העבודה בצוות רב תרבותי שמלמד גשטלט. מיציתי את הנוף המקסים של הבוספורוס. מיציתי את הארוחות בנות מנות בלתי מסתיימות במסעדות ואת מנת החצילים האהובה של "האימאם התעלף". מיציתי את הישיבה בספינות עם השפריצים הקרירים בערב. מיציתי את המועדונים על המים, בהם מארחים אותנו המקומיים. מיציתי את החיבוקים. מיציתי את קבלות הפנים בארמונות שהפחה הזה או האחר נתן לאחד מאבות אבותיהם של המארחים. מיציתי את ההצצה לחיי העשירים והיפים. מיציתי את הגשרים הלא נגמרים. 

וחם לי. ואני כנראה מוכנה לאתגרים חדשים וישנים – כאן, בישראל.

ונראה אם זו תהיה גם תחושתי כשאחזור משם.

4 תגובות to “מיציתי את תורכיה!”

  1. גבי דרורי Says:

    אתי ,
    נא לחזור לספרות השחיקה מהעבודה,
    הניצנים כבר הופיעו.

  2. יהודית Says:

    זה לא משנה אם תחזרי משם בהרגשה אחרת
    מה שאת מרגישה כתוב כאן.
    באופו כלשהו, אני כבר חשתי בזה אצלך.
    בשנים הקודמות דברת על תורכיה בהתרגשות זמן מה לפני הנסיעה.
    הפעם היית שקטה. משהו מן ההתרגשות הלך לאיבוד.
    אז אולי זו נסיעת פרידה ואולי זו אחת מנסיעות הפרידה…

  3. benziv Says:

    כן. יהודית, אולי זו נסיעת פרידה. אני לא ממש בטוחה, אבל אולי.
    אולי יהיה קשר, אבל אחר, ואולי הכל יהיה שונה.

    מי יודע עם מה חברי לעבודה באים ?
    אולי גם להם נגמר?

    בכל אופן, ממש עכשיו, אני אורזת ומתחילה להרגיש את ה"ראייזע פיבער", כמו שאומרים באידיש.

    והכל כבר מוכן כמעט לנסיעה.

    והתחושה, גבי, היא שיש מטרות אחרות בחיים שלי שלא השגתי, והעדיפות שלהן עולה, הולכת ועולה. אני חייבת להתפנות ל… תנחש מה – כתיבה.

    וכבר אני יודעת שאני עושה יותר מידי, ומונעת מעצמי את הישיבה המיגעת לפעמים על ישבני, ואת המלחמה בעצמי ובחלק הבורח מפני הכתיבה.

  4. יהודית Says:

    אלה תובנות חשובות
    אולי תורכה תעזור לך לגבש את עצמך יותר
    אולי טוב שנסעת

להשאיר תגובה

