גאידמק המדיח

כבר התרגלתי לצערי, למצוא את הגישה שבה מחליפים אנשים בתדירות גבוהה, במפעלים ובארגונים שבהם אני עובדת. לא כמו החלפת גרביים, אבל די דומה. גם העבודה דרך חברות כח אדם בנויה על השיטה והיא פיתוח ממצה שלה.

הצדדים היפים של ההזדהות והחיבור שבין העובדים לארגון, ובין הארגון לעובדים הולכים ונעלמים, במהלך השנים שבהם אני עובדת. כן, מנסים לשמר אנשים באמצעות זכויות, הטבות, קייטנות, בונוסים, וכרטיסי חינם להופעה של ריטה ו/או אחר, אבל משהו מאד בסיסי – נעלם. 

את ההגזמה של התופעה, עד כדי קריקטורה מספק גאידמק המדיח. ברצותו – ישכור אנשים, ברצותו יפטר. הוא עולה על כולם, ומתאר בפנינו נורמה שהוא ממצה אותה עד הסוף.

אין יותר טיפוח. הכל מיון, והמיון נמשך לאורך כל הזמן, לא רק בכניסה, לא רק במהלך החצי שנה הראשונה. כל הזמן. ולגבי כל מועמד. היחיד שלא מסתכן במיון – הוא מי שעומד בראש הפירמידה, אלא אם כן – הוא מוותר מרצונו על כל הארגון ומוכר אותו לאחר.

אין לי שום הבנה בכדורגל וגם לא בביתר, גם אין לי יחס חיובי ומיוחד לקבוצה. לא זאת נקודת המוצא שלי. 

יש לי הבנה באנשים. ומה שברור: אין כאן יותר מידי מתן כבוד, אין כאן פיתוח, לא זו הדרך לבנות קבוצת כדורגל, כמו גם כל ארגון אחר.

8 תגובות to “גאידמק המדיח”

  1. גבי דרורי Says:

    אתי, כך המצב כשהאדם הופך לחפץ, במיוחד אם זה לשימוש חד פעמי.
    הצרה היא :האדיאולוגיות המעוותות-

    לגבר מותר לשאת כמה נשים ,ולגרש מתי שמתחשק לו כי היא רכושו = חפץ.

    ללקוח שלנו מותר להפסיק להעסיק אותנו ,כי אנחנו מעודדים זאת,
    כי אנחנו מאמינים שאסור לנו לעבוד במקום ועם אדם שלא ממש רוצה אותנו.

    אני מקווה שד"ר רפי בר לב לא עזר לזרוק את בר לב מהמשטרה,
    אבל לא אתפלא אם לא היה שותף בדרך זו או אחרת.
    הרי אנחנו עוזרים לקבוע נורמות מהסוג שמפקד צריך אנשים
    שהוא יכול לסמוך שיבצעו את המדיניות עליה הוחלט במטהו.

    כאזרחים לא זרקנו את הבוסים בהסתדרות שאפשרו
    את יצירת מוסד העבדות המודרנית – חברות כוח אדם.

    מינויים פוליטיים של איש אמון [אפילו סופר מקצועי]
    מבוטלים כשמתחלף הפוליטיקאי ואפילו רק למספר חודשים

    ויש עוד הרבה דברים עקומים ומעוותים שאנחנו מקדשים
    ומלבינים בעזרת כיסוי אידיאולוגי.

    מה לנו להלין על גיידאמק אם הוא למד מהר את הנורמות השולטות בנו כיום

    ויש חריג
    רק אהוד אולמרט ועוד כמה שכן היו צריכים להיזרק עדיין לא נזרקו.

  2. benziv Says:

    כמה הערות לתגובתך:

    גאידמק לא היה צריך אותנו כדי ללמוד, בוא נודה על האמת, יש לו מורים יותר טובים..
    וקודמים לנו. על היועצים שלו, אין דברים טובים להגיד גם כן. עכשיו הוא ישלם הרבה כסף על השטויות האלה ויפצה את הנעזבים…

    אני לא מרגישה, אישית, שתרמתי והייתי שותפה להתפתחות המודל הממיין במקום המפתח. אגב, המודל הממיין נכשל אפילו בחיל אויר, והם הלכו והתקרבו למודל המפתח שהיה מקובל בחיל הים.

    ממש בימים אלה הוצע לי לעזור למפוטרים, ואפילו את זה אני שוקלת אם לקחת, כי כל העניין של עבודה, מתוך הארגון, בנושא הזה – לא מתאימה לי.

    אני מניחה שהתכוונת לרפי לב, הוא מתעסק היום בפיתוח מנהיגות במשטרה, לא בניהול המשאב האנושי, אבל אני לא מוכנה לדבר בשמו.

    נדמה לי גם, שבד"כ, עם כל הכבוד שאני רוחשת לעצמי ולך וגם לכשכמותינו, חלק מההחלטות הנדונות על ידך שייכותות לאלה שעושים את הפולטיקה הארגונית של המשטרה, ועיני היועץ לא ישזפו את המהלכים האלה של הבכירים מאד, מאד.

    ולגבי אהוד אולמרט – הוא כבר נזרק, לדעתי, והגלגלים טוחנים את הסוף, קצת לאט, אבל טוחנים. תלוי איך אתה רואה את נוכחותו הכאילו קיימת.

  3. ODED EFRATI Says:

    חבל שקטונתי ואין לי הבנות במה שמדובר כאן, למרות שיש כאלו שחושבים עלי אחרת.
    גאידמייק בעל חברה ששמה ביתר, מנהל אותה כמיטב הבנתו, הציבור ישפוט אותו בבחירות בהן הוא יבחר להישתתף.
    המשטרה (כהן) ובמיוחד השב"כ (דיכטר) אירגונים מבוססי כח ותכסיסות זולה בלי צורך בשום אינטליגנציה ריגשית. ספר חובה==הנסיך של מקיאוולי.

    אולמרט ראש ממשלה ניבחר. ככה זה בדמוקרטיה.
    ביציאה למילחמה הארורה זכה לתמיכה של 99% מהציבור היהודי. כולל אב יהושוע, עוז וכיאה לטרגדיה יוונית ואולי לסיפור עקדת יצחק גם של גרוסמן.
    הצבא המופלא יחד עם תיקשורת מגויסת פישל בגדול. חבל שממשיכים להעריץ כל לובש ופושט מדים

    אין לזה שום קשר ליכולות של אולמרט.
    בעינין השחיתויות שלו, זוהי הנורמה של שרון, ביבי, ברק ופריאל.

  4. גבי דרורי Says:

    אתי , תודה שתיקנת את ההקצנות שלי ,ותודה על העידכון עם רפי ,
    האמת הייתי באמת ב- 74 בחיל האוויר, אבל התכוונתי יותר לתרבות שאנו חיים בה.
    אולי לא תמיד שואלים לדעת היועץ הפנימי ,אבל שימי לב שבדרך כלל
    מגששים כללית ועקרונית אצל היועץ החיצוני,מה נכון יותר לעשות.

    עודד אתה צודק עם ההתנהלות לפי התרבות של "הנסיך" מקיאוולי ,
    אבל באותו זמן אתה מצדיק את גיידמק שתמורת משכורות העתק
    שהוא אולי מחלק הוא משפיל ומבייש , מעלה ומוריד ,
    מפטר ועושה מה שרוצה, כאילו אלוהים המליך אותו.
    מה זה קשור לכך שאיזה ירושלמי לא יבחר בו בעוד כמה חודשים.

    נכון כולנו נפלנו לתהליך ההסכמה עם מלחמת לבנון השניה,כי קיבלנו
    אינפורמציה "מתאימה",אבל כאשר הנבחרים טועים כל כך
    המושג : ככה זה בדמוקרטיה לא תופס.
    מה שכן תפס היה הבזיון של ההיצמדות לקרנות המזבח –
    הכסא של אדם שמדבר ולא מבצע .

    ולא מנחם אותי שירש נורמות של שחיתות.
    כי אני שותף פסיבי מידי לתרבות שאנחנו חיים בה.

  5. ODED EFRATI Says:

    1 לנושא "גיידמייק"
    יש תמיד "מישהו" שמחלק משכורות ענק ומישהם ששמחים מאוד לבל משכורות של פי 10 ממשכורת סבירה.
    כשמקבלים, אותם אנשים ש"תואמים" משכורות ענק, יודעים מצוין את הכללים, כשזורקים אותם, הם לא אלו שזקוקים לרחמים.

    2 לא כלנו נפלנו לתהליך ההסכמה.
    בואו נסתכל רק פנימה, על עצמנו וניבדוק את עצמי האם הסקתי מסקנות לגבי הנכונות שלי לקבל אינפורמציה "מתאימה"
    האם הפסקתי לקבל את דיברי ההבל של קציני צהל, כרמלה מנשה ורוני דניאל?
    אתמול ירו בפלשתיני ממרחק אפס קציני צהל ב"תחקיר" שלקח שעתיים הודיעו שהכל "תקין", האם האמנתי להם?
    האם באמת יצאנו מעזה?

  6. יהודית Says:

    אני חיה בארגון שלא ממיין בכלל.
    יש בזה קושי גדול מאד.
    אין הצטיינות, אין מצויינות, כולם שרדנים. כל הזמן צריך לגרום להם 'לצאת מעצמם' ולהסתכל קדימה.
    לא יודעת מה יותר טוב..

  7. benziv Says:

    גם זה אתגר…
    אם תצליחו -יעשו עליכם סרט!!!

    אני דווקא בעד לקחת כאלה שהם לא משהו, ולהוציא מהם את המיטב. הכי מתגמל. אם כי האמת ניתנה להיאמר – שזו עבודה קשה מאד ואני לא מהמוכשרות לעשות את המהפך הזה…

  8. יהודית Says:

    למרות שזה ככה, זה לא סוד שאני נהנית שם.
    מהמקום הזה יוצאים המון דברים מרגשים
    והתגמול עצום.

להשאיר תגובה

