הדרמה של ירידת אולמרט מהבמה

אתמול ראיתי אותו, מסופר היטב, שקיות תחת עיניו, לבוש בקפידה כהרגלו, מדבר לאט.

הנה הבמה.

הנה המדרגות.

הנה אלה שרוצים לעלות במקומו כבר עומדים שם:

אחת מהם קצת קדימה.

שני ה'לשעברים' דוחפים קצת מאחוריה.

המנצח על התזמורת עומד לצאת לחו"ל, והוא ימהר לבצע את החילופין. אולי הוא יצליח.

 

הוא ירד אותן בצעד קל, כי הוא כשיר פיזית לירידה כזו, אולי הוא יקפוץ למטה, אבל הירידה הנוספת, המתלווה, תהיה כבדה.

 

קשה להיות ראש ממשלה שלא הצליח, גם אם הוא עצמו רואה את הצלחותיו ומתאר את הראייה העתידית של ההיסטוריה – אותן. קשה להיות איש, לאו דווקא ראש ממשלה, שכל כך לא הצליח.

אפשר להעריך את היכולת שלו לעשות את זה בשקט, אפשר להעריך (או לא להעריך) את היכולת שלו ללכת בשלבים שקבע לעצמו. אפשר גם להשתתף באמפטיה, כמו צופה בסרט, שרואה את מי שצפה וחזה את עצמו כגיבור והפך לאנטי גיבור.

אפשר גם להעריך מאד את הגיבוי שהוא מקבל מהמשפחה. אפשר להבין שזה לא מספיק.

וייתכן שהמשפחה שלו תעשה אותו לפחות בודד וזקן משנראה לי אתמול, על רקע אחת מאי ההצלחות שלו: החזרת גלעד, ואחיזת נועם שליט בכנף בגדו של ראש הממשלה הפורש בטרם עת.

5 תגובות to “הדרמה של ירידת אולמרט מהבמה”

  1. גבי דרורי Says:

    אני חושב שהוא מסמל עבורי את הצעיר שבחר להיות עורך הדין כי זה מתאים לו,
    בדרך גילה שהעסקנות יותר מתאימה לו, ודרכה הוא למד את כל
    ה "שמור לי ואשמור לך" וככל שהתקדם ורכש נסיון,לדעתי בעסקנות ולא בממשל,
    כך,במושגים של אורוול התפתח אצלו ה "ערך" של שווים ושווים יותר.
    אחרת איני מבין איך ירושלים בזמנו לא התפתחה ,הוויתור הגדול לדתיים וכד'.
    במקום לשאוף ל – W W במו"מ הוא הולך מראש על וויתורים ופשרות.
    [כמובן על פי הידע מהמדיה].
    מה אומר ומה אדבר לא חבל לי עליו
    אני לא רוצה לראות אותו בכלא כי זו השפלה שלנו יותר מהשפלה שלו.
    [עם קצב אחרי שכל הכביסה נפרסה לעולם והוא הודה-לא אכפת לי]

  2. יהודית Says:

    הוא ממש גיבור טרגי.
    אחד שסופו כבר ידוע מראשיתו.
    כשאת קוראת את מסלול חייו את רואה מראש איך הוא מתקדם אל ההתרסקות, שהיא רק שאלה של זמן..
    טרגי ממש.
    עכישו נראה אותו בוחש מאחורי הקלעים.
    הוא יהפך לגורו שכולם יעלו אליו לרגל להתיעץ.. לרקום מזימות.. לצייר תסריטים (אחיתופל?)

  3. benziv Says:

    מעניין מה שכתבת על העתיד…
    חשבתי שהוא יחזור להיות עו"ד, במשרד שעזב, ויעסוק בפרויקטים ודברים שעומדים ברומו של עולם.
    חשבתי שהוא ירויח המון כסף, ושימצא טלנסקי ב' שיממן את שהותו בחו"ל, וגם שלאחר שיעבור זמן ובעם יתנו לו להרצות תמורת תשלומים שגודלם כגודל מחיר הבית שלי…

  4. יהודית Says:

    לעסוק בעריכת דין אחרי שנגעת בפסגת העולם? נשמע לי משעמם..
    ועוד עם אורי מסר…

  5. benziv Says:

    נדמה לי שלא עם אורי מסר, וגם.. מה לעשות? הפסגה קשה להישאר בה, ובמקצוע שלו ובמעמדו – יהיה כסף רב. אבל, נראה.

להשאיר תגובה

