יום עיון של אגודת הגשטלט, בבית ברל

בבוקר מוקדם, הסיעה אותי המכונית לכיוון המנוגד, במקום לפנות לכיוון רעננה/כפר סבא, פניתי לכיוון פתח תקווה. רק לפני צומת מסובים הבנתי את הטעות ועכשיו היה עלי להתגבר על כל הפקקים ולחזור על עקבותי. היה ברור שאת הקפה של הבוקר עם חברתי יונה, אפספס. לעומת זה, הייתה לי שיחה טלפונית נהדרת עם ביתי, כמעשה הימיומי שלנו, שפיצתה על הפיזור ותוצאותיו.

בבית ברל הפנו אותי למקום הנכון, ולשמחתי לא ממש אחרתי, וגם חניתי ממש ליד עץ גויאבות שהזמין אותי באמצעות הריח המיוחד והיחיד.

קטפתי לי פרות קטנטנים וצהובים ונהניתי לאכול אותם. נזכרתי בגויאבות שבחצר הבית שלנו בקריית חיים, שבעזרתם הצלחתי לעבור את יום כיפור בכמעט צום. התגעגעתי פתאום הביתה, אבל הבית ההוא קיים עכשיו רק בזכרון.

הכנס התחיל מאוחר יותר. הסדנא שעמדתי להעביר עם תולי אור וענת גור אריה מוקמה אחרונה לפני ארוחת הצהרים, ב-11:15. עכשיו כבר לא ידעתי מתי נתחיל..

ד"ר נורית לוי תיארה את המהלכים הנעשים בארץ ובעולם במטרה למסד את מקצוע הפסיכותרפיה, וכן במיקומה של גישת הגשטלט שם. מסתבר שיש ערנות רבה באירופה לתחום.

אחריה נתן פרופ' יורם ברק את ההרצאה שלו על אושר בראייה של הפסיכולוגיה חיובית. בפנים רציניות ובהיעדרו של שמץ חיוך הוא אמר את דבריו, מחליף את השקפים בזה אחר זה, כולם כתובים באנגלית, וכותרותיהם האדומות – לא נראות. שוב ושוב חזר על העובדה שהכותרות לא נראות. עם כל הכבוד לדברים שאמר, ועם כל הכבוד לפועלו, יש מה לשפר בנושא 'הצגה אפקטיבית של נושא'. המלצה חמה: לקרוא את הפרק שעוסק ב-"Presence" בספרו של Edwin Nevis: Organizational Consulting.

קלאודיה עבדן, שוחחה כמיטב הזמן שהלך והתקצר עבורה ועבורינו, הביאה את דבר הארצות שאינן דוברות אנגלית, והוסיפה על הידיעות שלנו במחקר ביקורתי של הגשטלט. איטליה ודרום אמריקה היו – על השולחן.

היה חם מידי, ואני הייתי לבושה בבגדים כהים ומתאימים למזגן, לא ממש השתתפתי בפעילות הקצרה שארגנו אריה בורשטיין ויעקב קייזר.

יצאנו לאכול צהרים.

באחור רב מאד, העברתי את הסדנא שלי, ונהניתי מהרמה של האנשים, מהנכונות ללכת עם מה שהבאנו, מהעבודה המשותפת עם חברותי המנחות.

לאחר מכן הלכנו אל מפגש הראיון עם הפרופ' שרגא סרוק, שנערך ע"י אבי גורן בר. היה רגיש ומצוין. היה משהו יפה מאד בהסתכלות של שרגא סרוק על כל חייו, בקפיצות גדולות, החל מהיותו ילד שרואה איך גוזרים לאביו את הזקן, וכלה בעליה ארצה, בגיוס לצה"ל, בעבודה עם חולי נפש ואחרים, בפיתוח קונספטים, בכתיבה, ובבניית חיי המשפחה שלו. הרעיון צולם והזכיר לי משום מה את "ההרצאה האחרונה".

קינחתי ב'פוטותרפיה' עם ד"ר צבי תורן. שהיה איטי ויסודי, כדרך הקלאסית של העבודה האישית.

ויצאנו לטקס סוגר.

היה יום טוב מאד של עבודה משותפת על גשטלט, בשפה העברית, תוך כדי התמקדות במקורות שמהן צמח היעוץ הארגוני – בתרפיה.

הסכלתי שוב על הגויאבות, היה לי כאב ראש ומיהרתי הביתה. לא קטפתי. לא אכלתי.

והלוואי ולקראת השנה החדשה תתברך האגודה בהמשך צמיחה, התפתחות, התרחבות, והשארת חותם גדול יותר על החברה הישראלית.

5 תגובות to “יום עיון של אגודת הגשטלט, בבית ברל”

  1. יהודית Says:

    נשמע טוב
    וכעת שאיתי שאת מקיימת סדרת מפגשים במסגרת איפ"א על יעוץ ארגוני בגישת הגשטלט. מתחשק לי מאד

  2. יהודית Says:

    נשמע טוב
    וכעת ראיתי שאת מקיימת סדרת מפגשים במסגרת איפ"א על יעוץ ארגוני בגישת הגשטלט. מתחשק לי מאד

  3. benziv Says:

    בואי. זה מיועד לאנשים מהצפון. זה תוכנן במיוחד כך שאפשר יהיה להגיע מחיפה ומעלה.

  4. יהודית Says:

    אני מתכוונת לבוא
    דברתי עם מריה גם. יש לה עניינים בימי שני..

  5. benziv Says:

    חבל… גם מירה הייתה יכולה להוסיף, משהו משהו!
    בטוחה שתיוצר קבוצה טובה.

להשאיר תגובה

