כמו פטריות מרובעות – אסוציאציות

בהליכת הבוקר עם ירדנה, אפשר לראות אותן. הן עומדות צמודות לבתים הגבוהים, מרובעות וצנועות למראה, די אחידות  בצורתן, כמו פטריות מרובעות שצצו להן פתאום וראשיהן עטורות נוצות של דקלים: הסוכות.

לכל בניין בשכונה שלנו בין 14-18 קומות, וכמעט לכל בניין צמודה סוכה. היום הן 'סוכות לנצח', עומדות על רגלי פלסטיק או מתכת מתקפלים, וגודלן כגודל השולחן והכיסאות שבפנים, והקישוטים מעטים וצנועים.

ליד אחת הסוכות ראינו כסאות פלסטיק לבנים בחוץ, והבנו שהיו אושפיזין רבים.

אני שמחה בסוכות האלה, שמבטאות את הזמניות, את הארעיות ולא מאפשרות לשכוח, שהקביעות בחיים היא כל כך זמנית, וכל כך משקרת.

טלי, חברתי מקבוצת הכתיבה, הזמינה אותנו ברוחב לב, להיות אושפיזין בסוכתה, אבל קשה לי להאמין שנגיע, למרות שיכול היה להיות חביב ונחמד. פתאום עוברת לי עננה בראש, אני מבינה שהמילה להתאשפז נגזרת מהמקור של אושפיזין, ואיכשהו זה מעביר אותי לימים אחרים. אז, לפני 5 שנים, ב-15.10. התאשפזתי לצורך ניתוח. הכל נראה זמני: הניתוח, החיים, ממש כמו הסוכה.

עברו להן השנים. שוב צומחות הסוכות בגינות, והגשם עוד לא השקה אותן. הן יחכו עד לשמחת תורה, יפורקו ויעמידו אותן במחסני הבתים. אחר כך יבואו הגשמים. יעבור ימים נוספים, ושוב נחגוג את החג הבא, את חנוכה. אם לא טעיתי בספירה. ויהיו גשמים רבים, ויבוא הט"ו בשבט, ואחר כך פורים, ובהמשך הפסח, חג העצמאות, והל"ג בעומר והשבועות והתשעה באב.

 ואיכשהו זה יעזור לי לדעת איפה אני ומה אני ומתי אני ולאן אני שייכת.

ואיכשהו אשכח את הדבר אולי הכי חשוב, שהכל כאן כל כך זמני, כמו הסוכה שניצבת ממש מולי.

2 תגובות to “כמו פטריות מרובעות – אסוציאציות”

  1. גבי דרורי Says:

    היי,מה זה? כתוב ושמחת בחגיך – לא זמני, לא ארעי !
    הרי הם פרוסים כל השנה ,כדי שלא נשקע במלנכוליה.
    אפילו שבתשעה באב מותר -אז אני נולדתי בו
    סימן שמחוייבים להמשך השמחה.

  2. benziv Says:

    אמת לאמיתה, לא מלנכוליה. ולפעמים העובדה שהכל זמני דוקא מעודדת.

    ובאמת: ושמחת בחגך!

    חזרתי עכשיו מביקורי קרובים.

    והחגים – מאפשרים.

להשאיר תגובה

