שם הספר: 1

איך נותנים לספר את שמו? למסע הזה יצאתי זמן קצר אחרי ההחלטה להוציא לאור את האסופה.

בראשית הוא נקרא: הביתה. והשם התאים לו והוא התאים לשם. אבל, כמו שקורה לפעמים, ניתן השם לספר אחר, ואסף ענברי הוציא ספר בשם הזה, ממש כשהכנסתי את הספר להוצאה. היה ברור שאי אפשר להשאיר את השם, ויצאתי למסע של מציאת שם חדש.

בין השמות שעלו היו שמות כגון: ראש במים, לכי בשלג, ועוד. בחרתי ב"פריכיות אורז", שהוא שמו של אחד הסיפורים באסופה. מקווה שהשם הזה ישרת את הספר, ממש כמו השם שכמעט ניתן לו.

6 תגובות to “שם הספר: 1”

  1. יהודית Says:

    אני אוהבת את השם הזה
    הוא עושה לי תחושה של משהו פריך..

  2. benziv Says:

    שמחה מאד. תודה.

  3. גבי Says:

    מה השם פרכיות אורז עושה לי?
    הוא מזכיר לי קייץ,שבת בבוקר בילדות [כל השכונה בבית הכנסת] –
    אבי,אחי ואני עומדים במטבח,ליד מקרר הקרח,שאחי ואני הבאנו מעגלת הקרח,
    ומכינים גלידת וניל- מתכון משפחתי עליו הייה ממונה אבי כילד,
    בקיוסק ,עם מרתף מלא קרח ,שנאסף בחורף, בפולין.

  4. benziv Says:

    לא ידעתי שיש לך זכרונות מפולין.. הייתי שם באוגוסט האחרון, ביקרתי במקומות בהם חיו הורי, איכשהו אני יכולה לדמיין אותך עם ההורים. מוצא חן בעיני…

  5. גבי Says:

    אני צבר צבר . אבי עלה בן 18 ואח"כ ב1933 העלה את המשפחה ,וכך היא ניצלה מהיטלר[פרט לשני אחיו הגדולים שכבר נישאו]

  6. benziv Says:

    ואללה, גבי, כתבת משהו שדומה לשיר. אולי הכח שלך בכלל בשירה?

להשאיר תגובה

