אייפון-מניה

שמחה שאני לא חלק מזה. לא צריכה לשאת עם עצמי את המשחקים, את ספירת הקלוריות, את ערוץ 2 וערוץ 10 וכל מיני אפליקציות אחרות, בקיצור, אני אישה כמעט חופשיה, מסתובבת לי עם הטלפון הנייד וגם זה יותר מידי.

ועיני לא צרה בכל אלה שרוצים לשלם על זה הרבה כסף טוב, לעמוד בתורים ולהיות חלק מחויית המאה ה21 על כל טכנולוגיותיה הנחוצות והמיותרות. ושיהיה בהצלחה.

5 תגובות to “אייפון-מניה”

  1. שירה Says:

    שלום אתי , מחר אנחנו מתכנסות קבוצה של 10 בנות, אמהות בתחילת הדרך (ילד ראשון , בנות 30+) ועושות ערב על השילוב הקשה של אמהות וקרייקה, כולן מתמודדות, מתחבטות ולא יודעות מה לעשות!, החלטתי שאני רוצה להנחות את הדיון, אין לי שום הכשרה כזאת, רק כמדריכה ומורה לנוער עולה (אי שם מהצבא) אנחנו חברות ומכירות, הילדים שלנו גדלים יחדיו, ואני מחפשת איזה כיון מעניין שאיתו לקחת את הדיון ולפתח אותו מעבר לרמה השטחית, חשבתי אולי בכיון של יצירה (לתת גורנאלים, מספריים וכל אחת תיצור את החלום שלה) או מכיון ספרותי יותר(לקחת קטעים מ"אשת חיל" של ליהיא לפיד ולדבר עליהם, או תמונות שכל אחת תמצא תמונה שהיא מזדהה איתה ותספר מה היא רואה שםבשבילה, אבל עדין אני לא בטוחה וגם אני לא יודעת איך לקחת את הדיון לרמה הבאה – הקונקרטית, להגיע לתוצאות או להוביל את הבנות לגיבוש עמדה יותר משמעותית.
    אני ממש אשמח לקבל כמה טיפים, רעיונות, דברים שיכולים לעזור לי- זה לא יהיה מקצועי אולי, אבל הערב הזה חשוב לנו ואני רוצה להשקיע בו.
    אשמח אם תעני לי במהרה.
    בברכה.
    שירה.
    נ.ב.- עשית לי חשק ללמוד את התחום….

  2. benziv Says:

    שירה!
    כל אחת מהחלופות שהזכרת – טובה מאד.
    יש לך את מה שחשוב מאד: אפשרויות להתנסות ביחד במשהו כגון: לייצר בנייר את החלום, או קטע ספרותי לחשוב עליו.
    יש לך גם האמון של הקבוצה.
    אני מקווה שיש לך גם הסכמה שאת תנחי את המפגש.

    ועכשיו לעניין עצמו.
    נניח שהחלטת על אופציה א' (החלום).

    כולן עובדות פרק זמן מסוים (נניח 20 דקות) מוגדר מראש.

    מה עכשיו?

    או, זאת שאלה חשובה.

    אפשר:

    א. לבקש מכל אחת לתאר בתורה, איך היה לה לעבוד, מה עבר לה בראש, איך היא הגיעה למה שהגיעה (דגש על תהליך).

    ב. לבקש מכל אחת לתאר את המוצר שלה (דגש על תוצאה).

    ג. אחר: כל מי חלופות אחרות.

    התפקיד של כל החלופות האלה הוא לאסוף תובנות ולייצר איזשהו "אהה!" אם אפשר.

    כיוון שאין לך כוונה לתת משהו תאורטי, כיוון שאתן חברות, הייתי שואלת את החברות בקבוצה לסיכום:

    מה נתנה לכן העבודה הזו?

    מה חדש עכשיו?

    וזהו – תשובה שטחית משהו אבל עדיין מאפשרת לקבוצה של חברות שהמטרה שלה היא עצם ההתכנסות – לבלות אחרת.

  3. יהודית Says:

    קראתי את ההתכתבות בינך לבין זו שמעלי
    וזה מחדד עוד יותר את עניין האייפון-מניה
    ומזכיר לי, שבסופו של דבר, היחסים בין אנשים זה הדבר הכי ממלא, הכי מתגמל
    אם שמים את זה מול כל הגאדג'טים למיניהם…
    גמלי אין אייפון
    ועד היום לא הרגשתי שזה חסר לי.

  4. שירה Says:

    תודה רבה אתי!
    אכן יש לי את האישור להנחות את הערב, והחלטתי בסוף ללכת על האופציה של לקחת תמונות של נשים במצבים שונים (יחי "לאישה") וכל אחת תבחר תמונת אישה שמהווה בשבילה את החלום ותמונה של המציאות וננסה להבין מה עומד בין השניים, מה מגביל ומה חסר בדרך לשם. החלטתי לרדת מהאופציה היצרתית (למרות שאני הרבה יותר מתחברת לזה) בשל מגבלות זמן ומקום ופשוט לתת לבנות לשפוך את הלב ולקבל תמיכה מהמעגל.

    תודה רבה!
    וכן, גם לי אין אי-פון- הכי חשוב לי זה מכשיר שמכיל את רשימת הקשר שלי ושיתן לי קליטה טובה בשביל לדבר עם החשובים לי….

    ליל מנוחה (אולי אני ארשום גם רשמים לאחר מכן על הערב…)

  5. benziv Says:

    אני רואה שאת יודעת כבר מה חשוב ומה לא…

    ובעניין ההנחיה הערב:
    את יודעת איך להתחיל, אל תשכחי לסגור: קיימי סבב של: מה לקחתי? מה היה הכי חשוב עבורי? ועוד.

להשאיר תגובה

