בוקר של חנוכה 2009

 

הנכד שלי עוד ישן. מי יודע מתי נרדם אתמול? בלילה ירדתי וגילית שנרדם על הספה, ליד הטלויזיה הדולקת. כיביתי הכל והשארתי אותו במקומו. המיטה המוצעת חיכתה לו עצובה, אבל בבוקר, בסביבות 06:00 הגיע אליה.

במייל מצאתי קרובת משפחה ששמחה בשמחתי על שהוצאתי ספר. היא אחת מקרובות המשפחה הבודדות של אימי הביולוגית, נכדה של הדוד היחיד של אימי ששרד, כי עזב את המשפחה והגיע ארצה. לבדו. לפני המלחמה הגדולה. ספר יכול לעשות ניסים. גם מודעה.

ואלי, שהיה מפקדי הראשון בחיל הים, וגייס אותי לעבודה, התקשר גם הוא, בעקבות המודעה. ואני מחכה לאנשים נוספים שיתקשרו. מדובר כאן בהרפתקאה קטנה, מוגנת ונחמדה.

בתוכנית היום, משהו צנוע לגמרי: באולינג עם הנכדים, סרט – כנראה גשם של פאלאפל, איזו ארוחה בבית או פיצה בחוץ – ובשבילי זהו סופו של חג החנוכה, השנה.

מחר בבוקר, שוב מלמדת גשטלט, במכללה למנהל, בראשון, כלומר, מחליפה כובע, מחליפה תפאורה, וחוזרת לשגרה עד להודעה חדשה.

שמחה לשיפט החדש הזה.

2 תגובות to “בוקר של חנוכה 2009”

  1. שוקי כץ Says:

    אכן בוקר חנוכה סוער. ביליתי אתמול עם עילי בן ה-8 ועם אביגיל בת דודתו בת ה- 6 בקונג פו פסטיגל הבלתי נמנע (השנה היה תורי לעלות לקורבן, כך לדברי אותם שחייבו אותי באיומים ושבועות שעלי להוכיח את חוסני הנפשי בארוע זה…) . היה נסבל בהחלט. אםילו שמץ של הנאה…כולל הפופקורן והשערות סבתא הבלתי אפשריים במחיר אסטרונומי….אפילו לא היו פקקים לקטר עליהם…
    מביני דבר אומרים לי שחנוכה חג יקר….לא זוכר שבילדותי חנוכה היה חג יקר…קיבלתי דמי חנוכה – כי הקצבה שבועית לא היתה לי – וזהו. היו הסופגניות של אמא והדלקת נרות. את אלה – לא אשכח…את הפסטיגל של אמש – בודאי שכן.

  2. benziv Says:

    אני בטוחה שהם, הילדים, יזכרו דברים אחרים, טובים אף הם. אולי את המפגש בין שניהם, אולי הפופקורן, ואולי – הם עצמם יחגגו את חנוכה כמו שאנחנו חגגנו, וגם להם יהיה טוב. אני אומרת את זה מתוך שבכל זאת קיימת היום גם מודעות לצורך להיות קצת יותר צנועים, שהגזמנו, ומתוך ערכים של שמירה על איכות הסביבה. אם הפגישות היו נערכות בחוג המשפחה, עם לביבות וכו' – בטוח הייתה נדרשת פחות אנרגיה, פחות דלק, וכו'. אפילו ברמה הזו…

להשאיר תגובה

