מעולם לא ראיתי את הגב של הורי ליד המחשב

מעולם, לא ראיתי את הגב של הורי ליד המחשב, ולעולם לא אראה. הבנות שלי, הנכדים שלי, ראו את גבי ליד המחשב, אני ראיתי את שלהם. זהו. ככה יודעים שחל שינוי ממעלה שניה ואולי למעלה ממנה. איכשהו השורה הזו הולכת איתי הברקר.

מה יש לשורה הזו בראשי?

אולי היא עוזרת לי להימנע מכל מה שאני קוראת בעיתונים, שומעת בחדשות? אולי.

אולי היא מכינה אותי לקראת מחר? יום ההשקה של הספר שלי? אולי. אולי אפילו אני צריכה לפתוח במילים האלה את דברי מחר?

אולי היא אומרת לי שהעולם כל כך השתנה, ובינתיים אני שטה בו, ונוהגת כבת 63 של היום, למרות שיש בו גם רבים שנוהגים כמו אלה שחיו בו פעם ולא יושבים אל המחשב.

אני אבל זוכרת את הורי עמלים, או נחים במרפסת הבית בקריית חיים, אוכלים אבטיח ביום קיץ חם, או מתחממים ליד תנור פרידמן, כזה שעובד על נפט, בחדר אחד מחומם.

8 תגובות to “מעולם לא ראיתי את הגב של הורי ליד המחשב”

  1. גבי Says:

    כמה שאת צודקת ,אתי,
    ורק היום ראיתי את הקטע בעיתון – גילו ,וכבר מנסים לטפל,באנגליה
    שהשעות הרבות מול המחשב ומשחקי המחשב – גורמים לעיכוב בהתפתחות השפה
    [ומכאן האינטיליגנציה, כללית IQ ,חברתית ו – EQ], אצל הילדים.

  2. benziv Says:

    אז הם יהיו פחות אינטליגנטים בשפה שלנו, וכנראה תתפתח אצלם שפה אחרת. הם יגידו טוויטר ומילים אחרות שלא ידענו…

  3. שוקי כץ Says:

    ואני דווקא זוכר תנורי פרידמן בבסיס כשהרשת הפוכה וקולים עליה טוסטים. האם מישהו עדיין משתמש במילה "קולה / לקלות" או שהיום עושים טוסט….בטוח שאי אפשר לקלות טוסט על מחשב או סלולארי אבל זה ממיס את התאים האפורים. נקווה שאת הלא חשובים שבהם…

  4. benziv Says:

    שכחתי אותם… אתה צודק!
    היה כיף לראות אותך אתמול, רק הצטערתי שלא היה לי זמן להיות איתך קצת יותר..

  5. יהודית Says:

    היום המילה 'לקלות' נמצאת בשימוש בעיקר כשמדובר בפיצוחים
    העולם מאד השתנה
    אמא שלי היתה שייכת לדור שבו יחסית מעט נשים נהגו.
    היתה לנו מכונית אבל זה היה ברור שרק אבי נוהג
    כשהוא מת – היא נשארה ככה…

  6. benziv Says:

    העולם השתנה. הוא משתנה עלינו כל הזמן.
    לנו יש מכוניות, מחשבים.
    נראה מה מחכה לנו וכמה זמן נוכל להשתלב. מפחיד, לא?

  7. שוקי כץ Says:

    אתילה יקירתי…עוד יהיה לנו , כך אני מקווה , הרבה זמן של ביחד. יש בינינו קשר מיוחד – כך אני מרגיש – וגם דברים לעשות ביחד…וגם לשמוע ממך ביקורת על הבא בתור…הספר שלי.

    כשאבי נפטר, אימי הייתה בת 54 . לא רק שבחיים לא נהגה – אלא גם לא ידעה איך מגיעים ממקום למקום בחיפה. רק אומרים לריקו להיכן רוצים להגיע – ומגיעים. ידעה שאם המכונית לא זזה אז צריך לשאול בטון עוקצני.." ואת ההנדברקס הורדת?"…כשאמרתי לה שהיא חייבת ללמוד נהיגה בגיל זה הסכימה מיד. שנה נדרש לה להוציא רישיון נהיגה – ושמונה טסטים. את התיאוריה עברה רק בגלל הפחד ממני, כך היא אומרת. ואחר כך נהגה עד גיל 76 בערך.

  8. benziv Says:

    בטוח שנעשה דברים ביחד.
    בטוח שיש לנו זמן, והרבה.
    בטוח שיש לנו קשר מיוחד.
    בטוח שאימא שלך יכולה להיבהל ממך…
    ובטוח שיש לך הומור!

להשאיר תגובה

