שיחה עם ספה נמוכה

– שלום לך ספה נמוכה!

– שלום, וואו, איזה הפתעה! מוכרחה לשתף אותך: כמה אני שמחה שהפכתי לגיבורה, לא ציפיתי לדבר כזה!

– איזה דבר?

– לזה שאני מופיעה בכל תוכניות החדשות בתורכיה, בארץ ומי יודע איפה עוד בעולם!

– נכון, זה באמת שינוי גדול… קודם הניחו עליך מידי פעם את הישבן, אבל עכשיו…

–  יותר מזה, לא הניחו עלי אפילו ישבן, סתם כך עמדתי בחנות וחיכיתי, אפשר אפילו לומר שסבלתי מדימוי עצמי שלילי, כי אף אחד לא רצה בי. ואז התחילה בהלה גדולה, כנראה במשרד החוץ. כמה שחיפשו אותי! שמעתי אנחת רווחה כשמצאו! בחיים שלי לא ציפיתי לדבר כזה! חשבתי שאני סתם, ספה. שרידים של סדרת ייצור ישנה, עמדתי וחיכיתי. נדמה לי אפילו שאני האחרונה שנשארה. אמא שלי נהגה לומר שלכל סיר יש כיסוי. אז מצאו אותי לבסוף, ונכנסתי לזירה כגיבורה גדולה.

– יש לך דעה על המצב?

– יש לי. מאד שמחתי שמי שישב עלי הוא  השגריר התורכי. יותר טוב מאילון, שאיפה שהוא יכול – הוא מייצר מהומות. הוא כבר לחם בעבר על מקום הישיבה שלו, ואני שונאת שנלחמים על מושב, סתם כך.

– לאן את חושבת שהמצב ידרדר?

– לא יודעת. מקווה שלא למלחמה. בדרך כלל אלה נפתחות על משהו שהוא קצת יותר מספה נמוכה. מלחמה יכולה להיפתח בגלל מקורות מים, או רצח של נסיך, אבל סתם על ספה?! מקווה שלא.

– איך את מסכמת את המצב?

– המצב רע. הכל בגלל ספה נמוכה, כמו שהכל בגלל מסמר קטן.

– את לא סותרת את עצמך? האם את לא מדברת באופן שלילי על עצמך?

– ואם כן, אז מה? כולם השתגעו מסביב, לא?!

– את מפיקה איזו למידה?

– כן, הישראלים טפשים, מאכזבים, והתורכים – לא ממש טובים יותר. המזרח התיכון בשלב השרירים והאגו. ומה שנשאר לי זה לשיר: הכל בגלל ספה קטנה, הכל בגלל ספפפהההה, הכל בגלל ספה קטנה, הכל בגלל ספה. הכל. בגלל.

7 תגובות to “שיחה עם ספה נמוכה”

  1. שוקי כץ Says:

    ראשית, כשאני רואה מפגשים בין דיפלומטים, הריהוט נראה לי הכי לא רלוונטי והכי לא נוח לעבודה דיפלומטית. המרחקים גדולים, זוית הישיבה לא נוחה וחוטפים כאבי גב, בגלל הזווית ממש לא ניתן להתבונן זה לזה בעיניים, המתורגמנים יושבים מאחור…אפילו אי אפשר לשחרר נאד חרישי בזמן לחץ ולהתבונן לשמים. שנית אתי , את טועה טעות מרה – זו לא הספה… הגובה שלה סטנדרטי…אלא ששכרו כסא גבוה במיוחד עבור האיש הקטן והמצחיק הזה שחושב שעוד נכונה לו קריירה מפוארת. האיש הלא נכון במקום הלא נכון. טיפש כנראה עם .ז.. קטן .

  2. Idan Bchor Says:

    אישית, לא כל-כך מטריד אותי גודל איברי הרבייה של איילון, אך מטריד אותי מאד אופן השימוש (אם בכלל) באיברי החשיבה שלו. קישור למחשבות שלי בנושא – בתגובה הממוקמת בשולי הפוסט העוקב לזה.

  3. benziv Says:

    לצערי אולי הוא צודק בעניין הקריירה שלו, עובדה שאחרי שכמעט גורש מתפקידו ע"י שר החוץ סילבן שלום ואשתו ג'ודי שלום ניר מוזס, הוא חזר והיה לס. שר. מדהים למדי. זוכר את השיר: "איך הפשפש עלה למעלה…"?

  4. שוקי כץ Says:

    וגם אז השיר היה על חבר ממשלה…

  5. benziv Says:

    נו כן, על מי יכתבו? עלי ועליך? אנחנו לא עושים שטויות כאלה…

  6. יהודית Says:

    מכיוון שביליתי כמה נשים מחיי בסביבה דיפלומטית אני מרשה לעצמי לאמר שדיפלומטים הם אנשים קטנים (תרתי משמע..) ויש להם רגשי נחיתות כמו לכולם
    וגם המון זמן פנוי להגות רעיונות הזויים כאלה כמו כסא גבוה וספה נמוכה

  7. benziv Says:

    ואולי השאלה "גבוה נמוך" היא שאלה שמוליכה אותם בחיים?
    מזל שלא נעשיתי דיפלומטית…

להשאיר תגובה

