כוסות רוח על שפת הים בנתניה

ירדנה ואני צועדות, כמו כל יום. הרבה אור. הצעידה מתחילה ב-08:00, מאוחר יחסית.

אתמול היינו במועדון הספרותי שלנו, הוא נמשך עד לשעה מאוחרת. רק אחרי 02:30 הייתי במיטה. לפני זה התעצבנתי על הנסיעה המטורפת של כל מיני בכביש. כך יצא שישנתי עד שעה מאוחרת יותר…

אז עכשיו אנחנו צועדות ועל סדר היום שלנו עולים וירדים ענייני היום. אנחנו מדברות במתן אמון או באי מתן אמון באנשים. בחינוך שנתנו לילדים, שקיבלנו. איכשהו אני נזכרת בכוסות הרוח שלנו. אימא דינה הביאה אותן מצרפת. הן היו ארוזות בתוך תיק קש קשיח וארוג בצורה יפהפיה. מידי פעם היו מוציאים אותן משם, מדליקים מנורת ספירט כחול קטנה, ועושים קעקועים זמניים ועגולים על הגב. אותי הפחיד, הקסם הזה, אבל אלה המקועקעים אמרו שזה ממש היטיב את מצבם.

יום אחד שמעתי את אחת השכנות מדברת על כוסות רוח. התערבתי ואמרתי לה שיש לנו בבית. היא באה לבקש מהורי, בהשאלה את הכוסות. הורי נתנו לה, ונתנו לי מנה הגונה.

מכאן אילך התמקד חינוכי למשך כמה חודשים ואולי יותר, בשינון והבנה שלא מספרים מה יש בבית, ולא משאילים בשם ההורים שום דבר.

כוסות הרוח חיו בבית עוד כמה שנים, עד שנעלמו. ארגז הקש שרד קצת יותר, ואפשר היה לאחסן, פתוח ולסגור אותו, ולחזק אותו באמצעות מקלון עץ קטן. וגם הוא נעלם לבסוף. בשלמותו.

הים היה אפור כהה, נקודת המפגש עם האופק הייתה אפורה וממעל השתרעו שמים כחולים. על הרקע שלהם יכולתי לראות את הכוסות שוב. הן היו יפות, עגולות, ומאוחסנות בצורה נכונה בארגז הקש. סגרתי אותו והמשכנו לצעוד.

נושא חדש עלה. דמות ורקע.

4 תגובות to “כוסות רוח על שפת הים בנתניה”

  1. יהודית Says:

    גם לנו היו כוסות רוח בבית. הן היו ארוזות בקופת קרטון חומה. מרובעת. ב-3 קומות
    כשאבא שלי היה חוזר מיום עבודה קשה במיוחד או כשהיה מקורר מאד, אמא שלי היתה עושה לו טיפול בגב.
    אני זוכרת שגם אותי זה הפחיד.
    כעת אני מבינה שזה בעצם היה תענוג

  2. benziv Says:

    אני בטוחה שזה גם כאב להם. אולי יעלה כאן מישהו או מישהי שמבין/ה בזה? נדמה לי שיש לזה חסידים גם היום.

  3. Idan Bchor Says:

    אפרופו ענייני רוח בכלל וספרות בפרט, המלצה לשיפור קטן:
    "כוסות" הן כמובן נקבות ולכן את "הם היו ארוזים" כדאי להחליף ב- "הן היו ארוזות" ואת "אותם" ב-"אותן" וכדומה – ובא לציון גואל.

  4. benziv Says:

    תודה, אתה צודק, הוחלף.

להשאיר תגובה

