מי ראוי/ה להיות יועץ ארגוני?

לא כל אחד/ת ראוי/ה להיות יועץ/ת ארגוני/ת. להלן 10 נקודות שיכולות לעזור לך לבחון אם יש התאמה בינך לבין המקצוע הזה:

א. מטען של ידע. נחוץ ביותר. לא מטען שנרכש חד פעמית, אלא מטען שהולך ומתחדש. לא, לא בכל תחום של היעוץ, אבל בנישה אחת או שתיים או שלוש, שבהן תהיה העמקה.

ב. אהבת אדם, כיבוד הזולת, סובלנות וסבלנות.

ג. ראיה של רמות עבודה אפשריות והתמקדות באלה הנבחרות (ואלה הן הרמות: אישית, בינאישית, קבוצתית, ארגונית). אפשר לדבר גם על יכולות מקרו ומיקרו.

ד. שמירה על אתיקה מקצועית, על יושרה ויושר.

ה. קשר עם עמיתים לצורך למידה בחברותא, תמיכה, ועוד, ולכן: חברות באגודה מקצועית רלוונטית.

ו. יכולות קוגניטיביות, רגשיות, פיזיות – רלוונטיות.

ז. מיומנויות מתחדשות באמצעים פורמליים ולא פורמליים.

ח. גמישות, יצירתיות, יכולת להתמודד אי ודאות ועם סמכות.

ט. הבנה ויכולת לשמור על גבולות.

י. צניעות.

ובעצם, זו רק ההתחלה….

6 תגובות to “מי ראוי/ה להיות יועץ ארגוני?”

  1. גבי Says:

    אתי ,חסרה כריזמה ומנהיגות כי לעיתים הבודד בצמרת צריך שהיועץ
    "יכריח" אותו לעשות את מה שהוא רוצה כמנהל ואינו עושה.
    לצניעות הייתי מוסיף ענוותנות כי לעיתים על היועץ להודות
    שהעצה האמיתית שלו בסיטואציה הנוכחית היא:
    שכדאי שהמנהל בעל הנסיון "יישמע לאינטואיציות העצמיות שלו"

  2. benziv Says:

    העניין של קיומה של נוכחות יעוצית – הוא באמת הכרחי.
    ואפשר להמשיך את הרשימה…

  3. בועז Says:

    רשימה מעניינת (וטובה בעיני) שלא בטוח שמייצגת את רוב היועצים.
    אני הייתי מוסיף:
    אדם שרואה את טובת הלקוח (ארגון/אדם) לפניו
    (ולא את הרצון לקבל תשלום שמן לברוח ללא פתרון אפקטיבי ארוך טווח)
    נתקלתי ביותר מדי יועצים שבאו, השמיעו, ליהטטו במילים, סיחררו במצגות,
    לקחו את התשלום השמן שלהם והארגון נשאר עם הבעיות שלו.

  4. benziv Says:

    היי בועז!
    סעיף 3 מדבר על אהבת האדם. נדמה לי שזה בכל זאת עונה.

    לא הייתי רוצה לראות יועצים אלטרואיסטים שמוכנים לתת ללקוח מה שהם לא מוכנים לתת גם לעצמם.

    כלומר, גם אני וגם הלקוח ראויים באותה מידה לחיים טובים.

    לצערי, נתקלתי בלקוחות שונים, שבהחלט היו נאחסים, ליהטטו במילים, רצו שאכתוב או אדווח מה שהם רצו ולא את האמת, רצו מצגות ולא רצו מצבי אמת, השאירו את ההמלצות על המדף וכו'.

    נראה לי שאנחנו חיים בעולם מסובך.

    זה לא רק תלוי יועץ…

  5. בועז Says:

    אמת ויציב,
    המציאות אינה שחור ולבן ובוודאי שלהקוח אינו מלאך,
    גם אין פה התנצחות בין "אני צודק" היועץ ל"אני צודק" הלקוח,
    פשוט כדי לשבור את מעגל הקסמים, כדאי תמיד לעשות הכל כדי לעזור,
    אחרי ביצוע המקסימום בגישה הנכונה, אם הלקוח מסרב לקבלה, זה מה יש.
    הכללים שנכתבו הם "עשה ואל תעשה" ליועץ ולא ללקוח ולכן הוספתי מה שהוספתי.
    כל טוב,
    בועז.

  6. benziv Says:

    בעניין הזה אתה צודק. אין אנשים שהם מלאכים ויותר טוב שכך…

    אגב, כדאי לך לקרוא סיפור שכתבתי בספרי "פריכיות אורז", ונקרא: הבן של יהודה. זה הסיפור הפותח את הספר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: