קורס פרישה, תעשייה אוירית

הנה, אנחנו משאירים את הרכב בחניה בין הרקפות הצבעוניות כל כך, ונכנסים לבית המלון. ארוחת בוקר מוגשת במרפסת, וחם. אנשי השרות טורחים באדיבות, ומנתבים את האוכלוסיה הזורמת פנימה להיכנס, לשבת. הבריכה כחולה מולנו, אבל סגורה. עכשיו לא עונת הרחצה. הציפורים מתרוצצות בדשא הירוק, וחוזרות לשמורה הקרובה כל כך של מעגן מיכאל. הנה, ציפור גדולה שלא ראיתי אף פעם, מנקרת לה את הסביבה. אין זמן, מודיעים שמתחילות הסדנאות וההרצאות.

אני עוזבת והראש שלי בברכה ובדשא.

ניווט הוא תמיד עניין חשוב. הפעם מנווטים בין חרדות לשמחות: מצד אחד אף אחד לא יכול להגיד שלא הזדקנו. מצד שני אי אפשר להגיד שמעכשיו יהיה רק רע, הנה בעלה של המנחה לקח קורס של טיס, והוא משיט  גם יאכטה. אי אפשר להימנע מסוף הדרך ומצד שני כל כך רוצים שהכל יראה טוב. נוצץ. מבריק. הכי גבוה שרצית לטוס אי פעם. הזדמנות אחרונה. עדיין הולכים על הרגליים, אבל הנה יש כמה תנועות לא רצוניות, ונשענים גם על קביים.

מה הכי חשוב, שואלת אחת המרצות, וכולם אומרים שהבריאות היא החשובה ביותר. מי רוצה כסף בתור משאלה יחידה? אף אחד לא מרים את היד. לא בגלל שלכולם יש מספיק, או אותו הדבר, אלא בגלל שבריאות אי אפשר לקנות. ובאמת הכי חשוב כאן בחדר: להיות בריאים.

ומילה אישית: ברחוב אני לא תמיד מרוצה מאיך שאני נראית היום או מרגישה, אבל פה, בחדרים השונים, אני מרגישה טוב. אני כמעט היחידה שעדיין עובדת, ושכנראה אמשיך לעבוד עוד שנים רבות בהמשך. וכך, בניגוד למתרחש כאן, אני לא עושה את הצעד הדרמטי שעושים האחרים: המחר בבוקר שלי לא יכלול שינה ככל שיתחשק לי, ובוקר ריק מאד, שאפשר למלא בכל מה שיבוא או תוכנן. הבוקר שלי יראה כמו כל בוקר אחר בשתי עשרות השנים האחרונות.

אני עוד לא שם. מקווה שהאיש שלי, שכבר צועד לו בדרך הזו – ירגיש טוב. יאהב את חייו החדשים. הלוואי.

ואנחנו, כן, אנחנו נזדקק גם לחוזה פסיכולוגי חדש…

להשאיר תגובה

