17.3.10

מה קרה היום, לפני שנים? ומה אומר התאריך?

נפלאות המידע מגיעות בקלות. אני פותחת את הלוח ששלחה לי חברה, ומתבוננת: מתוך מה שקרה היום, מה הכי מעניין אותי?

מעניין אותי לגלות, שבשנת 1942, ב-17.3 התחילו הרציחות בבלז'ץ. בלז'ץ נמצאת בפולין, המשפחה שלי ברובה חייתה באזור לובלין, ולכן סביר שרובם נרצחו שם. את המקום הפעילו רק 30 אנשי אסאס, ובמקום הושמדו יותר מ-400000 יהודים. רק 3 הצליחו לצאת משם בחיים. כיוון שהשורדים היו מעטים כל כך – אין כמעט מידע על מה שהיה שם.

מעניין אותי לגלות שהיום, לפני שנים רבות (1948) הוקם השרות הימי, ממנו נולד חיל הים, שבו שרתתי בהיותי בשרות קבע.

וללא קשר לעולם שלי, היום חוגגים באירלנד ובתפוצות שלה את יום פטריק הקדוש. החגיגות הנוצריות קתוליות האלה מלוות בפסטיבלים ובחגיגות.

הכרתי כמה אירים שישמחו היום.

    להשאיר תגובה

