דו"ח ארגון אמון הציבור, ענף האופטיקה – ובמיוחד אופטיקה הלפרין

על הדו"ח: הוצא בדצמבר 2008. באמון הציבור התקבלו באותה השנה 157 תלונות נגד עסקים הפעולים בענף האופטיקה, בשנתיים האחרונות לפני כתיבת הדו"ח – 256. 160 מהן הן נגד החברות הגדולות, בהן אופטיקה הלפרין (האחרות הן האחים הלפרין ואופטיקנה).

להלן דפוסי הליקוי (בדגש על אופטיקה הלפרין):

א. שרות לקוחות לקוי (44% מהבעיות בעסקים הגדולים): פניות שלא נענות, יחס לקוי של נציגי השרות, חוסר הענות לביטול עסקה. בכל אלה פגשתי. התעלמות ושקרים – אפשר להוסיף. אין ספק ששווה היה להקליט. לא עשיתי את זה. גם לא כתבתי מכתבים רשומים. טעות מצידי. הדוגמא שמובאת היא של לקוח, שהיה חייב להשתמש בעדשות, בניגוד להוראת אופטומטריסט, כיוון שמשקפיו לא היו מוכנים בזמן, למרות שכך הובטח לו.

ב. אבחון שגוי (27% מהבעיות בעסקים הגדולים): מסתבר ש 25.3% של הבעיות קשורות באבחון שגוי. אני ממש מבינה איך זה קורה. התנסיתי בזה. נבדקתי הרבה זמן, בסוף השאירו את המספר שהיה לי קודם, ואת המיקוד באישון ביצעו באמצעות ניר דבק שקוף. פרימיטיבי. בדוגמא מאופטיקה הלפרין, לקוחה קיבלה עדשות לא מתאימות. כשבאה להתלונן, ואחרי האבחון השלישי, הוצעו לה עדשות יקרות יותר ושונות.

ג. מוצרים פגומים (19% מהבעיות בעסקים הגדולים): תלונה נפוצה היא משקפיים ו/או עדשות פגומות. כיון שלא הוצאתי אותן אני לא יודעת, אם כי בברור קיבלתי משקפיים שלא הזמנתי, זולות יותר, ולא צבועות כמו שביקשתי ושילמתי. הדוגמא בדו"ח מתייחסת להתפרקות המשקפיים אחרי חודשיים, תיקון לא מקצועי ששרט את העדשה.

ד. הטעיית צרכנים (10% מהבעיות בעסקים הגדולים): ענף האופטיקה מאופיין במבצעים שיווקים רבים אשר לעיתים מציגים מידע חלקי, מגמתי ומטעה. מנסיוני, אכן כן. הייתי מוסיפה שבמקרה שלי אפשר להוסיף גם הסתרת מידע רלוונטי וניסיון להחלץ מהמצב על ידי שקרים והתעלמות. הדוגמא היא של מבצע שכולל את כל המשקפיים בחנות, ומשמעותו – הורדה של המחיר ב- 60% במהלך המבצע. בפועל המבצע לא בוצע כלל.

בכל הדוגמאות – לא התקבלה תגובת אופטיקה הלפרין עד לכתיבת הדוח.

המסקנה שלי: זהירות גדולה. חזרה אל האופטיקאים שנהניתי מהשרות שלהם ובשום פנים ואופן לא רכישה באופטיקה הלפרין.

17 תגובות to “דו"ח ארגון אמון הציבור, ענף האופטיקה – ובמיוחד אופטיקה הלפרין”

  1. שלמה Says:

    גם לי יש תלונה נגדם.

    הם פירסמו ברדיו על 64% הנחה.

    שבאתי לחנות התברר שיש הגבלות.

    מישהו אולי יודע איך אפשר להגיע תלונה רשמית?

    אשמח לקבל מידע למייל.

    i.s.jerusalem@gmail.com

  2. benziv Says:

    אני חושבת שכדאי לך מאד לפנות אל "אמון הציבור". ואולי ניתן לעשות משהו שיכלול פעילות של "נפגעי אופטיקה הלפרין". אני הולכת על הדרך המשפטית. ארוכה, פתלתלה, עליו וירידות.

  3. שוש מנור Says:

    גם אני קניתי באופטיקה הלפרין,חמש פעמים אולי, השתמשתי במשקפי הקריאה, שעלו כאלף שח וידית אחת נשברה,
    פניתי לחנות בחולון ונאמר לי:אין מה לעשות"
    שבצו עדשות יקרות, עם צילינדר במסגרת שאורך חייה אפסי, בידיעה מראש שאינה עשויה כך שתחזיק את העדשות בשימוש סביר.
    הסניף בחולון ברחוב אילת, הגברת אריאלה-לא תראה אותי ואת חברותי שם,
    אך אני נותרתי עם תחושה איומה שרימו אותי, השפילו ושדדו את כספי.
    על פניותי-לא השיבו,איש לא התערב מטעמם,
    פניתי לאמון הציבור, ל"תלונה" באינטרנט, לפניות הציבור של הלפרין-בינתיים ללא מענה.שוקלת בית משפט לתביעות קטנות,אין מנוס,
    בברכה,מנור שושנה.15.7.2012

  4. benziv Says:

    לכי על פניה. תאספי את כל הפניות שעשית, תוציאי מכתב רשום לאופטיקה הלפרין, עם אישור מסירה לסיכום כל טענותיך (כי אחרת יגידו שלא פנית אלהים). תתעדי את הכל. לכי עם חברה שוב לחנות, שהיא תשמע גם מה הם אומרים. בקיצור תתכוני – ותגישי תביעה.

    • אסי Says:

      לתעד למרות שהעובדים לא אשמים הם בתת תנאים תחת משטר של האדון הכוחני ותתבעי למי שמרמה מסדר מחפש להרוס לאחרים מגיע ענישה ועד שלא יענש מי שצריך זה לא יפסק אני בטוחה שבעלי הרשת בני הרב לא יודעים הרבה מהתלונות רוצה לקוות שכך.

      • benziv Says:

        אין דבר כזה שבני הרב לא יודעים. הם לא קוראים עיתונים? הם לא יודעים על משפטים נגד הרשת? הם לא חושבים? הם עסוקים רק בתורה?

        והעובדים תמיד הם ראי הבעלים והמנהלים. ומדיניותם.

  5. אסי Says:

    את האופטיקה למי שלא יודע מנהל סמנכל ערבי כוחני ולא נראה שהבעלים שם שהם חרדים יודעים או אולי כן יודעים מי מנווט את השירות וקובע את החוקים הערבי הנחמד הזה.כביכול…

  6. benziv Says:

    א. לא חושבת שזה שהוא ערבי – רלוונטי. גם ערבים, גם חרדים, גם חילוניים – כולם מועדים לרמות. מחרדים אני מצפה ליותר, לא תגנוב – כתוב בעשרת הדברות.
    ב. מעקב אחרי שנים של תלונות ומשפטים – מגלה שזו מדיניות הרשת. היא עוסקת בשיווק ומכירה אגרסיביים ואחרי שזה קורה – השאר לא מעניין.

    • אסי Says:

      הוא ערבי אני יודעת אישית אבל צודקת במרמה אין הבדלי דת גזע ומי

    • אסי Says:

      אחרי שקראתי הכל פשוט עבדתי וראיתי מי מנווט את הספינה בני הרב באמת עם כוונות טובות אבל את צודקת.

  7. ליאור Says:

    הסיפור שלי הוא משקפי פולוריד אופטיות מכרו לי קימור גדול שעושה עיוותים וטשטוש לעדשה החליפו לי שני זוגות ומועוניינים להחליף לזוג שלישי אני שלחתי מכתב בקשה לביטול עסקה ופיצויים באיום שאני יתבע אותם . וזה כנראה מה שאני יעשה.
    אני שואל אותכם אם יש מקום לתביעה יצוגית?

  8. benziv Says:

    אני לא עו"ד… לא יודעת… אני תבעתי וקיבלתי החזר מלא ופיצוי.

  9. יאיר דקל Says:

    חשוב שהעלית את הדברים בבלוג. אמון הציבור – לידיעת הציבור.

  10. benziv Says:

    נכון!

  11. רינה Says:

    האם הם יודעים בכלל לייצר משקפים שמתאימות לאדם אותו הם בדקו? אצלי (שני זוגות משקפיים) העדשות היו מעוותות, המיקוד היה לא נכון, טיב העדשות היה ירוד ביותר והעדשות לא התאימו לבדיקת העיניים שעשיתי אחרי כן אצל אופטומטריסט מדופלם!

  12. אבי Says:

    לא לקנות ברשתות , יש מספיק חנויות משפקיים פרטיות והן יותר אמינות
    אל תתפתו ותפלו ברשת,,,,

להשאיר תגובה

