לא שוחד ולא ריב

בדרך הביתה, החדשות מדווחות את מה שקרה היום.

ומתוך מה שאני שומעת, אני מבינה שכל מי שחשוב – נעצר או יעצר בפרשת שחיתות כזו או אחרת. ממש עכשיו בכותרות ירושלים וחיסול קו הרקיע ע"י משחדים ולוקחי שוחד.

ואלה שלא שיחדו, כמו שר הבטחון והרמטכ"ל ואולי כמו סגן שר הבריאות והרופאים ו/או ראש הממשלה – רבים. מי יותר ומי פחות..

אני כנראה לא חשובה. לא רבתי עם אף אחד ולא קיבלתי שוחד.

4 תגובות to “לא שוחד ולא ריב”

  1. aharoni Says:

    סיפרו בחדשות על זה שבקירגיזסטן נהרגו בין 30 ל־100 אנשים בהפיכה השנייה בתוך חמש שנים?

    קשה לומר אם לשמוח או לבכות. הנשיא המודח כנראה היה לא משהו, אבל בא לי לבכות על האנשים שנהרגו.

    אצלנו לא נהרגים אנשים כשמתחלף שלטון, זו כבר סיבה לשמוח.

  2. benziv Says:

    אני כנראה צריכה ללמוד להסתכל יותר חיובית, אבל האמת – קשה לי לפעמים. וזה קורה כשיש יותר מידי חדשות רעות.

  3. שוקי כץ Says:

    אמר לי פעם מנהל בכיר אחד(ולא לפני המון שנים) …."אני חושב שלאנשים הכפופים לי מאד חשוב שיש לי חדר גדול ומפואר…זה אומר משהו על המעמד של הנושא שלנו בחברה…." עניתי לו שחשבתי שהפיאודליזם כבר עבר מן העולם. הוא צחק אבל לא כל כך אהב את התשובה שלי…אהב יותר את מה שהוא אמר…. אני יודע שיש עוד אנשים רבים שהפיאודליזם עדיין קיים עבורם – גם מצד הוואסלים וגם האדונים. ואנחנו, שמנסים לקדם ערכים ואתיקה ועשייה חיובית, נכווים בכל פעם מחדש. השר עופר התאבד בזמנו בגלל חשדות נגדו, וגם מנכ"ל של בנק גדול בישראל התאבד בקפיצה מחלון בגלל חשדות נגדו….בגלל הבושה ואולי גם בגלל האשמה. נראה לי שהבושה כבר לא מצרך מי יודע מה – נפוץ. יש עוד מישהו שאומר לילד שלו.."תתבייש לך על מה שעשית?".

  4. benziv Says:

    אני מתגעגעת לימים ההם, שלבושה היה צבע, והפיקוח החברתי היה כמעט מספיק. היום גם המשטרה וגם המוסדות וגם כל מה שיש – לא יכולים.

    ונכון, בעולם יש מקומות גרועים יותר…

    ונכון, כשאני מתחילה את הבוקר שלי, אני משתדלת לא לראות כל מיני דברים…

להשאיר תגובה

