פחות דגלים השנה – נדמה לי?

ערב יום הזיכרון יורד עלינו. בקבוצת הכתיבה שלי ארועים כאלה לא עוברים ללא תגובה. היום הוקרא סיפור של אחות שכולה. איך כולם מתכוננים לחגיגות ואילו בביתה שלה מתקבלת הידיעה המרה. לא, לא על ידי משלחת של אנשי צבא, אלא על ידי הדוד והדודה. ואיך נגמרים החיים שהיו ומתחילים חיים אחרים לגמרי. ואיך שולחת האם יד בנפשה במלאת שנה לנפילת הבן, ועכשיו במשפחה כבר חסרים שניים.

סיפור, אחד מסיפוריה העגומים של הארץ הזאת.

ואני יוצאת מהמפגש, נכנסת למכונית ויוצאת לדרך. ואיכשהו נדמה לי או אולי זה אפילו מדויק ונכון, ששוב אי אפשר לומר שמלאה הארץ דגלים, דגלים, כדברי השיר הידוע. ולולא היו העיריות ממלאות את הרחובות, היה הרבה יותר ריק.

ואני שואלת את עצמי אם אין כאן קשר לכל נפלאות השחיתות בשלטון שידענו לאחרונה?

ומחר, בעת הצפירה אעמוד גם אני בבית הקברות. ואולי כשאצא משם, אראה שבכל זאת, מלאה הארץ דגלים.

2 תגובות to “פחות דגלים השנה – נדמה לי?”

  1. שוקי כץ Says:

    שלושה דגלים תלויים על מרפסת ביתנו. ברחוב תל אביבי שקט, קטן ירוק ומואר. אבל ברחוב שלנו גם האדניות פורחות , ועצים ירוקים וגזומים, וגינות צייתניות למשמעת מים…וגם פחי אשפה נקיים – יחסית ופחי איחסון נייר מתמלאים מעת לעת – במקביל לכלוב בקבוקי הפלסטיק. ברחוב שלנו מנסה כל אחד לעשות את חלקו גם אם זה אומר להתכופף ולהרים מהריצפה את הפלאיירים הגודשים בחוצפה את תיבות הדואר שלנו או כרטיסי הלוליטות המקשטים בוקר בוקר את חלונות המכוניות. דגל ישראל גדול במרכז ומצידו האחד שרשרת דגלים שחילק בשנה שעברה בנק הפועלים ותלו הילדים ומצידו השני תלוי דגל מפוספס בצבעי הקשת הצבעוניים. זה דגל הגאווה , אני שומע את עילי מסביר לחבר מהכיתה שבא לבקר, דגל של סובלנות וקבלת השונה – כמו צבעי הקשת שחיים ביחד בקשת אחת – הוא מצטט אותי. . אני שומע ומחייך. והחבר עונה לו – אולי ניקח את הכדורגל ונרד עם אבא שלך למגרש של בית הספר לשחק. יש תקוה.אני מקוה.

  2. benziv Says:

    נשמע יפה, נשמע טוב.
    אני חיה בקצה אחר של העולם.
    מוציאה את הראש מהחלון שלי, ורואה את קישוטי הרחוב, בעיקר.

    מקווה שנהניתם במגרש.

להשאיר תגובה

