חלומות – שוא ידברו?

לאחרונה אני זוכרת את החלומות שלי, גם בבוקר.

האם אני על סף שינוי שאיני יודעת עליו? האם החלומות שלי מכוונים אותי? האם הם דוברי אמת?

על פי גישת הגשטלט – כל אחד מהפרטים המופיע בחלום מייצג אותי. זה מובן לי, כי אני הרי יוצרת את החלום, גם אם התהליך והדרך נסתרים ממני.

על פי גישת הגשטלט שיחה שבין חלקים בתוך החלום תעזור לי להבין משהו חדש, שלא ידעתי אותו קודם לכן.

אני לא ממש עושה את זה, רק שאני זוכרת שכל מה שחלמתי – ייצרתי, וכל דבר מייצג משהו משלי.

ולמה הסיפור הולך ומתמשך כל כך?

כיוון שקשה לדבר על הדברים, לומר אותם בגלוי… מדובר בחלומות על מוות או כמעט מוות:

לילה אחד הופיעה בחלום שלי אישה, בגלביה לבנה. לא ברור איך הגיעה למים, לים, ואיך נתקעה שם, אבל היה לה קשה לצאת, ואני עזרתי לה, וכשלא הצלחתי הלכתי להזעיק עזרה. כשחזרתי, ללא עזרה, היא פרפרה.

על פי הגשטלט – אני מנסה לעזור לעצמי. ולא נעים לי לחשוב שאני היא גם אותה אישה במים. גם לא נעים לי לחשוב שאני לא מצליחה להציל את עצמי. מאד לא נעים לחשוב שזו אני המפרפרת ואני גם חוזה בזה.

הלילה היה חלום אחר, שכלל בין השאר, ניסיון של מישהו או מישהי לחסל אותי בחניקה.

התעוררתי.

אז אני גם חונקת את עצמי, ואני גם הנחנקת. ולא בא לי לקיים את השיחה. 

אמרתי לעצמי שהחלומות שווא ידברו ודווקא הצלחתי לישון.

והנה בבוקר, אני אומרת אותו דבר, רק שמה סימן שאלה בסוף.

4 תגובות to “חלומות – שוא ידברו?”

  1. שוקי כץ Says:

    עם כל הכבוד לגשטאלט – זו לא חזות הכל ויש אפשרויות אחרות לפרש חלומות. מעניין שבשני החלומות שאת זוכרת דווקא הפה והגרון משחקים תפקיד מרכזי (טביעה, להזעיק עזרה, חנק…) ויש שיחברו את זה דווקא לנושא הצ'אקרות וחסימות – ולאו דווקא למוות ממשי…ותחשבי על זה.

  2. benziv Says:

    שוקילה! ממתי אתה מבין בצ'אקרות!!!

  3. שוקי כץ Says:

    בערך 15 שנה…מאז שלמדתי הילינג….אבל זה סיפור אחר.

  4. benziv Says:

    טוב, גם צ'אקרות זה לא חזות הכל, כך שיש לנו כאן שתי פרשנויות: האחת של הגשטלט, השניה של הסינים/הודים והצ'אקרות. אנחנו ממש בינלאומיים. אפשר להוסיף את פרויד ויונג.
    וממש עכשיו אני שומעת את הצפירה. גם אתה?

כתיבת תגובה