סבי, אברהם רובינשטיין, היה חסיד

סבי היה חסיד. לא היכרתי אותו. הוא נפטר הרבה לפני שנולדתי, ובטרם פרצה השואה. סבתי הייתה אשת חסיד על כל המשתמע. שניהם עבדו, כי הרב ציווה. סבא היה מספר סיפורים וגם הרוח החיה בסעודת מלווה מלכה. רישומו ניכר גם בספר שהשאירו יוצאי ריקי אחריהם, לדורות הבאים. הם כתבו עליו.

מהסיפורים ששמעתי עליו, לא נראה לי שהיה מזדהה עם מה שקורה היום בעמנואל.

איזו דרך ארוכה הלכה החסידות שאהבה אדם ופשטות. עצוב.

כן, יש להניח שסבי לא היה אוהב גם את החילוניות שלי, אבל הוא כבר הכיר אותה מאבי שחזר בשאלה, וכיבד אותה.

למרות שלא הכרתי אותו, אני מתגעגעת אליו ואל חבריו פשוטים, אוהבי שמחה וחיים, ובעיקר אוהבי אדם.

2 תגובות to “סבי, אברהם רובינשטיין, היה חסיד”

  1. יהודית Says:

    אני חשותב שהדת של פעם היתה אחרת מזו שאנחנו נחשפים אליה היום.
    פעם הדת היתה משולבת באורח החיים של הסביבה שבה גרו היהודים.
    הם התנהלו ועבדו כמו האחרים והדת היתה המקום שבו בדלו את עצמם והתקרבו למסורת.
    היום הדתיים הקיצוניים מבדלים את עצמם לגמרי ורוצים להשפיע על הסביבה.
    עצוב
    המדינה נתפסת כאיוב של הדת.
    לא ברור לי לאן נגיע ככה

  2. benziv Says:

    את צודקת. איכשהו העובדה שהמדינה יהודית גורמת, לדעתי, לדרישה חזקה יותר של הדתיים – להכתיב.
    מעבר לזה מאד כואב לי עניין האפליה. אני חושבת שבכולנו יש אלמנט גזעני… אבל השליטה עליו היא הכרח. כשעוד מארגנים את זה בתוך מסגרת אידיולוגית – זה הכי חמור.

להשאיר תגובה

