אנשים מנירוסטה

פתחתי את הדלת.

להפתעתי ראיתי מכשירים להברקת רצפות. וועד הבית הזמין כנראה.

מהמעלית יצא איש.

אמרתי: שלום.

אמר לי:

שלום וברכה! סוף כל סוף!

לא הבנתי.

המשיך ואמר: את הראשונה בבניין שאומרת לי שלום (בניין בן 18 קומות). אני עובד בסביון ואומרים שלום. אבל כאן לא אומרים שלום! לא אינטליגנטים. אנשים מנירוסטה.

הבנתי על מה הוא מדבר.

ונכנסתי למעלית היורדת.

ניכור. אנשים שקופים זה לזה.

והוא – מדבר על התופעה, ושם נתן לה: אנשים מנירוסטה. אהבתי את הגיוון.

3 תגובות to “אנשים מנירוסטה”

  1. יאיר דקל Says:

    מעניין מדוע אנשים בבתי קומות יותר מנוכרים זה לזה (וגם לעובדים) מאשר המתגוררים בשכונות של צמודי קרקע.
    סוציולוג יוכל, בוודאי, להאיר את עיני.

  2. שוקי כץ Says:

    שלום לכולם. מנסיוני בבית דירות ברוממה בחיפה, היו 18 קומות, מעל 100 דירות. הכרתי 3 מבעלי הדירות – בקומה שלי וזהו. הספיק לי.
    אני אוהב לאחל שלום לאנשים שאני פוגש – במעלית, בכניסה וביציאה מחנות, לשומר בסופר ולקופאית – ועוד לרבים אחרים. לא איכפת לי גם אם אין תגובה. זה חלק מהחינוך שקיבלתי כילד ואולי גם חלק מהאופטימיות הכללית שלי. גם מיילים שאני מקבל לאחרונה הממוענים אלי – אין בהם ברכה לשלום, לא בפתיח ולא בסיום…לדעתי זה לא נעים גם אם מיילים רצים הלוך ושוב בין אותם אנשים….מה קשה לכתוב ? הי? להת'.
    להשתמע

  3. benziv Says:

    שוקילה יקר!
    איזה מזל יש לך שאתה כזה.
    אתה תוכל כנראה לחיות יותר טוב במגדל שלי, משאני חיה בו.
    לעיתים – זה ממש מתסכל.

    כתבתי על זה עוד משהו.

    אגב, אבי היה אומר שלום לכל אדם שפגש ברחובות הקריה, הוא לא עשה את זה בחיפה. כנראה מסיבה מוצדקת. כנראה גם שהעיר משנה את האדם. גם המגדל.
    נהגתי כמוך בהתחלה, אבל היום, כמעט שמונה שנים אחרי שעברנו, אני נזהרת בברכת השלום שלי, ולא שולפת אותה אוטומטית ומציעה אותה לכל דיכפין.

    החינוך של פעם – הפסיק חלקית לעבוד עלי…

    מברכת אותך בברכת פרדה זמנית, ומקווה שנתראה בקרוב.

להשאיר תגובה

