עניינים יהודיים במחלוקת

שני עניינים שנחשפתי אליהם:

1. הגיור: האורתודוקסים זכו, הרפורמים הפסידו. זה ברור. ומה עוד? מה התהליכים הבאים שיקרו? בטווח הרחוק נראה לי שמי שיפסיד יהיו האורתודוקסים, כי עכשיו תוצת האש בשדות היהדות. ותתכן אפילו התפלגות טוטאלית.

מתוך היהדות יצאה הנצרות.

מה יצא עכשיו מתוך היהדות?

בטווח רחוק, אני רואה דת אחרת. עוד דת נולדת. מן תערובת כזו.

עניין אחר הוא עניין הסרטון של הסב הרוקד באושויץ. את המחלוקת יכולתי להרגיש ממש בתוכי. רגע של שמחה, הנה הוא זכה, ולמה שלא ירקוד על חורבות המקום? ורגע של עצב: האם המחאה הזו, השמחה כל כך, מצאה לה בית מתאים?

www.haaretz.com/…/jewish-artist-defends-youtube-video-dancing-auschwitz-1.301096?…

עניינים.

יהודיים.

שבמחלוקת.

2 תגובות to “עניינים יהודיים במחלוקת”

  1. יאיר דקל Says:

    בעיני, ניצול שואה שיכול לחזור לאושוויץ ולרקוד שם – זה סמל הניצחון שלנו על הנאצים.
    אילו גרמני היה רוקד שם – הייתי נחרד והופך עולמות.
    אילו אני הייתי שם – לא הייתי מעלה על דעתי לעשות דבר שיש בו חילול הקודש.
    לניצולים – מותר להביע בכל דרך את שמחת הצלתם.
    הביקור של ניצול השואה הזכיר לי מפגש עם אנטישמי בבוצ'אץ', עירו של עגנון.
    הייתי בטיול מאורגן ואני ראיתי את המפגש אחרת מחבריי למסע.
    כתבתי על כך בבלוג שלי
    http://yairdk.wordpress.com/2008/04/30/%d7%9e%d7%a4%d7%92%d7%a9-%d7%90%d7%99%d7%a9%d7%99-%d7%a2%d7%9d-%d7%94%d7%90%d7%a0%d7%98%d7%99%d7%a9%d7%9e%d7%99-%d7%91%d7%90%d7%95%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%94/

  2. benziv Says:

    היי יאיר, הכל יחסי…
    אתה צודק.
    ואני, שאני לא ניצולה, אלא דור שני, נמצאת בין הקטבים…

להשאיר תגובה

