77 מדרגות לאושר?

אפשר לעלות ולרדת 77 מדרגות, אבל קשה הרבה יותר להתמודד עם השייכות החברתית לאומית ועם מה שהיא מעבירה לכל אחד מאיתנו.

שני אנשים צעירים ויפהפיים צודקים בכל מילה שהם אומרים: היהודי צודק והערביה צודקת. כל אחד מהם יושב על מורשת שאי אפשר להשתחרר ממנה. אולי גם לא צריך. ובין לבין עובר והולך ונבנה גשר, אבל יסודותיו רעועים. אנשים משני צידי המת רס.

הסרט הנפלא  הזה מעביר רגעים זכים ואותנטיים ונפלאים ואת רובו הגדול אהבתי מאד.

דברים שנשארו לי בראש:

אבתיסאם ליהונתן: זה האוטו שלי ואני אסע בו כמו שאני רוצה.

הסבא שעזב בגלל שאשתו ניצולת השואה לא יכולה הייתה להסתגל לקונפליקט המתמשך, אומר שנתן את אישורו לקשר.

האם שמביאה מטפורה נפלאה לתרבות ולמפגש על ידי שימוש בבגד שאיבתיסאם הורידה ואחר שלבשה.

יהונתן שעובר ברכבו בכפרה של איבתיסאם ואומר לה: תורידי את הראש. והיא עונה לו: אני לא רוצה לבוא ככה.

נוגע ללב.

ובין שניהם רצו לה כלבה חמודה שבשבילה רק האהבה נחשבת ולא חשוב כל השאר, וסבא, שהוא יהודי זקן שהיה, ניסה, נכשל ועכשיו הוא שוב כאן רגע לפני שהוא עוזב הכל.

מדליק.

להשאיר תגובה

