חגיגה משפחתית

מעבר להשתתפות בחגיגות המשפחתיות שלי, אני צופה ומשתתפת בחגיגות של משפחות חברי וחברותי. ואיזה כיף!

הנה, חגיגה אחת, צנועה יחסית, עמק, כשלושים איש, מסעדה, בחוץ על הדשא, ליד מאווררי ענק שמנסים להקל את החום (ומצליחים): יומולדת 60 לחברתי. שלושת הבנים מארגנים שירה, יוצאת מגדר הרגיל. בחורים גבוהים, נאים, צעירים, שרים בתאום ובביצוע מדליק "אמא, אמא, את הנקת אותי, את פינקת אותי, את הבאת אותי..", ואחר כך שלשה אחרת: חברתי ושתי אחיותיה שרות ורוקדות ומוסיפות מיכולת היצירה שלהן לערב כזה, שמספר לי, מה זו משפחה מתפקדת. איך היא נראית.

ולמחרת: ארוחת צהרים במשפחה אחרת: שלושה דורות, הורים, ילדיהם ונכדיהם. ארוחה סינית, נועם של שיחה, ילדים שמרגישים בבית בבית הסבים. סבתא כשרונית שיוצרת עבודות יד מטלאים, סבא ששוקד על סיום לימודי תואר שני והתחלת הדוקטורט באומנות. חגיגה אחרת. אבל חגיגה. וגם זאת בצניעות.

הגעתי למסקנה שהבסיס לחיים הנורמליים פחות אות יותר, כאן, וכנראה בכל מקום בעולם, הוא המוסד של המשפחה. שכאשר הוא מוצלח (זה לא אומר שאין עליות וירידות), הוא הבסיס לכל, הוא יכול לספוג ולהקל, ולדרבן – הכל בהתאם לצורך.

תחי החגיגה המשפחתית!

2 תגובות to “חגיגה משפחתית”

  1. יהודית Says:

    זה נכון. וזה גם סוג של דלק שמניע את החיים.
    זה הבסיס.
    ממנו יוצאים ואליו חוזרים כל פעם מחדש
    לאסוף כוחות, לנוח, להתרענן ולצאת מחדש למסעות חדשים

  2. benziv Says:

    וקורה, שזה ממש שונה, משפחה יכולה להיות מקום אחר… כמו שאמר טולסטוי ב "אנה קרנינה": "כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו. אך המשפחות האומללות – אומללות הן כל אחת על פי דרכה". …

להשאיר תגובה

