אלהים נמכר בכיכרות, ברמזורים, על מכוניות

עומדים להם אנשים, ומוכרים ספרים. כיפות לבנות בד"כ, ומצידן מסתלסלות פאות. זריזי תנועה, עוברים ממכונית ראשונה ברמזור לאחרונה, בכל פעם יש להם ספר או ספרון אחר למכור. אלהים שומר עליהם מהמכוניות והם עושים לעצמם מעות. נדמה לי חסידיו של הרבי נחמן. מבעד לחלון הסגור, אני עושה להם בראש – לא.

תופעה משונה, אני מציינת לעצמי.

ושוב אני יוצאת לכביש ושלטי ענק בכיכרות מציעים אלהים. הכל למכירה, הפעם ישו-ישוע-ישועה. אלהים קצת אחר. דמויות אחרות. נוצרים? יהודים למען ישוע?

 יום אחד אני עוצרת ואומרת לאחד מהם שזה אסור, שפעילות מיסיונרית מנוגדת לחוק, במיוחד כאן. והוא מגיב ואומר שכן, זה חוקי לגמרי. אני ממשיכה הלאה, מעוצבנת. עד כמה שידוע לי זה היה ההסכם עם הכנסיה אחרי השואה. מספיק יהודים הושמדו, ויש להימנע משמד, מהליכה אחרי דת אחרת.  פרחים מוגנים. כמעט.

היום, אני יוצאת מפגישה, למכונית שלי מוצמד דף, משהו דבילי על קנס. שוב ישו-ישוע ואנשיו עומדים מאחורי זה.

ככה זה, אפילו את אלהים מפזרים על מכוניות, כי זול הוא עכשיו, זול מאד. וחוק השימור והחמלה עבר לו הלאה לידיים משווקות יותר.

אלהים נמכר בשוק, בכיכר ועל גבי המכונית שלי.

13 תגובות to “אלהים נמכר בכיכרות, ברמזורים, על מכוניות”

  1. יאיר דקל Says:

    על כך כבר נאמר ישמור אלוהים…

  2. benziv Says:

    זהו. שנרדם. לא שומר…

  3. luisa1234 Says:

    אמנם מוכרים בכיכרות, אבל בטח לא את אלוהים אמיתי, אלא אידאות זרות על איזשהו אלוהים שמסתובב גם בעם שלנו וגם בגויים. מנסיון אישי אני יכולה להעיד שאלוהים חי וזמין ואוהב, ובלי קשר לדת או לקבלה או להלכה או למודעות או כל שטות אחרת. אני יכולה לומר בביטחון שאלוהים לא ישן ולא נרדם, ואני מאמינה שיגיע הרגע שכולנו נכיר אותו מחדש, באמת, בלי כל הגימיקים, שאת רואה נכונה, שלא שייכים לאלוהים בכלל. עוד מעט קט. יום טוב.

  4. שוקי כץ Says:

    אני מאמין שצדיק באמונתו יחיה. אתמול ראינו כתבה על כפר קטן בהודו שהצליח לנצח קונגלומרט ענק שרצה להפוך את ההר, שאותה כת קטנה מאמינה בו שהוא הוא האל מקור החיים, למכרה מינרלים. נצחון זמני ומקומי – אבל בכל זאת נצחון הרוח על החומר ??? אולי נצחון התקשורת על כולם? פעם, הקונגלומרט היה מוחק את הכפר על יושביו (או במקרה הטוב מעביר אותם לשמורה ומביא לשם תיירים שיראו אותם – ומרויח גם מהתיירים משהו….)…היום כל העולם שיש לו טלביזיה ורואה חדשות- צופה בזה ומצקצק..יש אלוהים (בדיוק אותה קריאה של אוהדי הפועל כשהבקיעו גול נוסף לרשת האוסטרית…שם ניצחנו גם את המשחק וגם את הנאצים והאנטישמים…) יש אלוהים. ולגבי המחלקים בצמתים…לא יודע מה עדיף: הם או הקבצנים? מה לעשות, הצומת הפכה לעוד כיכר שוק…פעם בחירות, פעם קבצנים, פעם מוכרי תורות למיניהן. פעם דגל ישראל…פעם עיתון חינם…נדמה לי שכולם מופעלים על ידי אותם קבלנים….הראיסים של הצמתים. הם המרויחים האמיתיים – ושולחיהם כמובן.

  5. ayelethashar Says:

    רבים מרשים לעצמם להשתמש בשם אלוהים להצדיק את מטרותיהם אפילו החמס.

    הברסלבים מביאים נקודה אמיתית והיא , האינטימיות , השיח האישי עם אלוהים.

    כל מה שמעבר הלבוש, החוקים , והסממנים הם מיותרים.

    אני מתפללת שנוכל לזהות את אלוהים השומר עלינו מכל רע, למרות המשווקים למיניהם

    הגורמים לרתיעה והתרחקות.

  6. benziv Says:

    טוב, אלהים = סוגיה מורכבת… אין ספק…

  7. יהודית Says:

    שומר נפשו ירחק
    מכל מיני שלוחי אלוהים.. שמוכרים לך את אלהים באינסטנט ב-30 שניות (במקרה הטוב) בצמתים.. עד שהרמזור יתחלף..

  8. ayelethashar Says:

    אלוהים זה פשוט, הוא ברא אותנו.

    מי שמבקש להכיר אותו באמת , לא צריך לקנות אותו מאף אחד.

    אם תבקשו אותו על אמת בפה ובלב, אפילו לא תספרו לאף אחד. תוכלו לקבל תשובות בחוויה , במציאות, ללא כל מתתווך.

    נישמע הזוי, קשר אישי עם אלוהים? כן זו מציאות, לפחות שלי , היא יכולה להיות גם שלכם, אם תרצו.

  9. benziv Says:

    איך שהוא שום דבר לא פשוט: לא אלהים, לא נשים, לא גברים.
    אבל יש אנשים שזה בכל זאת נראה להם פשוט.

    ועל זה אמר מורי ורבי אדווין נוויס, שהוליד את הזוית הארגונית של גישת הגשטלט:

    Isn't it interesting?

  10. ayelethashar Says:

    ועל זה אמר שלמה בקהלת פרק ק ז' פסוק כט' "לבד ראה זה מצאתי אשר עשה

    האלוהים את האדם ישר והמה בקשו חשבונות רבים."

  11. גבי Says:

    זכרונות ילדות.
    יש סיפור יפה על קשר ישיר לאלוהים.
    הבעל שם טוב היה ידוע בכך שתפילת יוה"כ שלו מגיעה
    ישר לאוזנו של אלוהים.[קשר ישיר ללא מתווכים]
    יום אחד יצאה שמועה שיש יהודי אחד שתפילתו מגיעה
    עוד יותר ישירות לאלוהים מאשר תפילת הבעש"ט.
    החסידים לא יכלו להתגבר על העלבון,ועל אף ענוותנותו [וזקנתו]
    שמו את הרב על מרכבה ונסעו לקצווי תבל לחפש את היהודי
    כשהגיעו אליו,גילו שהוא בסה"כ רועה צאן שאינו יודע קרוא וכתוב.
    שאלו אותו איך אתה קורא ומתפלל ביו"הכ,ואיך ישירות לאלוהים?
    אמר הרועה,כילד בחיידר למדתי את ה – אלף – בית .
    וביום כיפור אני מתפלל א,ב,…..עד ת' וכל פעם שאני מגיע ל – ת'
    אני מוסיף : "ואתה אליהים תסדר את תפילתי".
    חזרו החסידים מבויישים לביתם כי מי יכול להתחרות באלוהים.

    אתי,זה מהתקופה שהדת בישראל הייתה יפה
    והאדם ברחוב אמר : "אני ישראלי,יהודי,
    [או ההיפך] אני מסורתי גם בלי להיות דתי
    כי זו הארץ שלי והעם שלי"
    והשכנים הספרדים שלי לא היו חרדים,
    ובני עקיבא הייתה תנועת נוער של בנים ובנות יחד.
    וגם הייתה גאווה בללכת לצה"ל.
    וזה היה עוד לפני החוק נגד מסיונריות.

  12. ayelethashar Says:

    גבי שלום

    הקשר הישיר והאינטימי עם אלוהים לא נס ליחו, וזו התקווה היחידה שלנו במצב המבולבל של העם היום. שלא ברורה לו זהותו ולאן פניו מועדות היום.

    אני לא מדברת על השיבה לדת, אלא לאלוהים. נכון זה ניראה חדש אבל גם ישן.

    הגיע הזמן לחדש את הקשר עם בורא עולם, כדי שהוא ינהל אותנו לתהליך הבא של הגאולה שהיא תחית הרוח בעם ישראל.

    בבלוג שלי דוד וגולית אני כותבת על המהלך.

  13. אבי Says:

    הוא פשוט ואנחנו בלגן חבל"ז. הוא אהבה ואנחנו תאבות. הוא טוב ואנחנו מחפשים אך להתחבר עם הרע.
    הוא רוצה אותנו ואנחנו מוצאים תירוצים איך ולמה לברוח ממנו.

    כולם יעמדו/עומדים לפניו לדין ואין משיברח מאחריותו. כי לכולם אלוהים קורא ולא נעדר איש מקריאתו. אילו בדבר חרב או רעב.

להשאיר תגובה

