תצפית נוסעת

עולה על המדרגות. נהג. אוטובוס. מה כבר יכול להיות? אוטובוס כמו כל האוטובוסים ונהג ככל הנהגים. אבל… אנחנו חונים באחת התחנות ואני רואה שהנהג שלנו מבריק את הניקלים של הגלגלים. ובמקום אחר יורד גשם והנהג שלנו מניח מגבות בכניסה לאוטובוס, כדי שלא נרטיב, ומושיט לכל אחד מאיתנו שקית בשביל המטריה הרטובה (חזר על עצמו בחנויות, מוזיאונים, בכל מקום). ואנחנו נוסעים לדרכנו ולא שמים לב, אבל בכל יום, אנחנו מקבלים אוטובוס מבריק, ובכל יום נתחבת שקית במושב הכסא שממול, ואחת המדריכות תעבור עם שקית ותאסוף כמו במטוס את שאריות היום.

ותמיד יש לנהג שלנו חיוך. ויש לו כובע. ויש לו גרביים שקניתי כמתנה לנכדים (כל אצבע יש לה "בית" משלה בגרב שגיליתי באחת החניות כשנח עם חברים הנהגים). והוא תמיד מוכן לעזור, ומחייך, וקד קידה. ויש לו כובע של שוטר. ומדים. והוא מסמיק כשאנחנו מודים לו על עבודתו.

עם הנהג הזה אני יכולה לעצום עיניים ולישון. הוא לא עובר את המהירות המותרת וישן את מספר השעות ההכרחי לאותו היום.

ואני מדברת אליו באנגלית והוא עונה לי ביפנית וצוחק. ושנינו כאילו מבינים.

ומן השמשה המצוחצחת, שתהיה כזו גם מחר ומחרתיים, אני רואה את יפן וכבישיה הבוהקים, שאין בהם בדל נייר אחד, ואת גשריה הענקיים, תלויים או לא. ואני ממשיכה וחווה את כבישיה הרחבים ומנהרותיה האין סופיים ואת המפעלים שמתחרים ביניהם על זמן פריקה קצר, ואת מפעל המחזור שנראה כמו מסגדים שמצופים בכסף, צבעוניים ושמחים.

ואני אומרת לעצמי שאת כל ה"בדיוק" הזה, הייתי צריכה כבר לנחש כשראיתי איך הנהג שלנו מטפל באוטובוס שלו. לא הייתי צריכה להתפלא. הכל בדיוק נמרץ.

מה שנלמד בגן הילדים ובבית – מיושם כאן. אחד לאחד. דיוק. סדר. מילוי משימה מתוך מחוייבות ונאמנות.

2 תגובות to “תצפית נוסעת”

  1. יהודית Says:

    כמו שכתבת: מילוי המשימה מתוך מחוייבות ונאמנות – זה כנראה הסוד.
    רואים את זה היטב בסרט 'פרידות' שבו המוזיקאי עובר לעבוד בתפקיד חדש, לא סימפטי במיוחד, כמי שמכין את הגופות לפרידה מהעולם.
    אחרי שהתגבר על שלב הדחיה עם עצמו, הוא עושה את התפקיד בדיוק כמו שתארת, מתוך מחוייבות ונאמנות.
    מדהים לראות את השינוי שמתחולל בו. גם באופן חיצוני וגם באופן פנימי.

  2. benziv Says:

    נכון. הם דהימים ביחס שלהם למשימות. כולם, ללא הבדל בסוג התפקיד וביוקרתו… עניין של מחויבות, נאמנות וכבוד.

להשאיר תגובה

