מתכתבת עם מישהי חשובה מאד

ומעשה שהיה כך היה:

כתבתי לנכדתי בת החמש מכתב וזו לשונו:

"לע' היקרה שלום!

שמחתי לראות אותך היום, מאד. ישבנו יחד במסעדה, בצל, וראיתי אותך גם משחקת בחוץ, בשמש. נראית מקסימה מאד.

 רציתי לספר לך שכשאני הייתי ילדה, הלכנו לטייל בערב, והיו מעט מאד אורות ברחוב. אהבתי לעצור ליד הפנסים ולראות מה קורה לצל שלי. איך הוא מתארך ואיך הוא מתקצר.

 ועוד משהו: פעם היה איש אחד, שקראו לו יונג. הוא היה חכם, וחי מזמן. יונג חשב שלכל איש ואישה וגם ילד וילדה, יש צד אחד שרואים אותו וכולם יודעים עליו, וצד אחר, שלא רואים בהתחלה. לצד הזה, שהוא קצת יותר מתחבא קרא בשם צל. כשהוא דיבר על הצל הוא התכוון לחלק הפחות טוב שלנו.

 נכון שזה מעניין?

 מאד אוהבת אותך, שמחתי לראות אותך כל כך מוארת היום.

 סבתא אתי"

 

וע' המתוקה החזירה לי מכתב כזה:

"סבתא

תודה שכתבת לי. נהניתי ממנה. גם לפעמים אתה הכי טוב כשלא מציקים לך.

נהניתי גם במסעדה. את יודעת כמה כיף לשבת לידך? למרות שלא כל כך רציתי לשבת..

מע' ".

התכתבות ראשונה במילים, כשאימא שלה כותבת עבורה, וכל זה, אחרי שגיליתי שבגן הילדים המקסים שלה הם למדו על אור וחושך, שמש וצל, והיה לי חשוב מאד להמשיך איתה את מה שהיה…

רגעים נהדרים של אושר באו לבקר אותי, כשקראתי מה עשו בגן, כשכתבתי והכי הרבה כשקראתי את המילים שאמרה.

מקווה לפתוח פרק של התכתבויות – איתה.

4 תגובות to “מתכתבת עם מישהי חשובה מאד”

  1. מיכל Says:

    אתי יקרה,
    ההתכתבות עם נכדתך שבתה את ליבי.
    כמה אני אוהבת התכתבויות 🙂
    וגם אני חוקרת את הצל שלי משהייתי ילדה ועד היום.
    נ.ב. נהנית מאד לקרוא אצלך.

  2. benziv Says:

    תודה!
    אני חושבת שזו פריולגיה נפלאה להציץ אל ראשו של ילד, במקרה הזה -ילדה…

  3. יהודית Says:

    זו מישהי ממש ממש חשובה
    ואם תצליחו לשמר את הקשר הזה בהתכתבות באופן רציף – זה יהיה נפלא

  4. benziv Says:

    גם אם יתקיים מידי פעם, אשמח!

להשאיר תגובה

