באנו חושך…

הלפידים הקטנים צועדים בשבילי הקיבוץ, עד לגן ברושים. לכל לפיד כזה, צמוד ילד. מרחוק נראים האורות כמו נחש מתפתל. יפה. כמו בסרט סיני, אני חושבת לי. או כפרי. אחר כך אני נזכרת שאני בכפר.

בגן ברושים מוזמנים להיכנס קודם ההורים, יושבים בחושך. אני נפרדת מיום ולילה שפועים, ומהתרנגול שמבלה איתם בדיר הקטן. התפאורה בפנים חגיגית: מן התקרה יורדות טיפות שבאור יהיו ירוקות. הן יורדות מעננים תכולים. מהמטריות הצבעוניות יורדים הברקים. החורף ממש מוכן, אבל עוד לא התניע.

אחר כך נכנסים הילדים ומתיישבים. ההורים מופיעים לפניהם בהצגה מצחיקה על לביבה מתגלגלת שאימא בהריון משחקת, אכן לביבתית מאד.

אחרי הדלקת נרות, אנחנו מתפצלים לסדנאות. אני יושבת עם הקטנה ליד שולחן החנוכיות. היא מבקשת ממני להשתמש באקדח של דבק חם. ברוך בואי לעולם החדש של ציוד לגן ילדים. בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה.

תזהרי, היא אומרת לי, זה חם, וממש באותו רגע אני חוטפת את הכוויה שלי.

טעמתי אחד חלקי שש עשרה של סופגניה, בניתי חנוכיה וסביבון.

עכשיו נותרו קילומטרים רבים של מרחק, ואני מחליטה לגמוע אותם, בדרך הביתה. הקטנים מאוכזבים. יש לי מחר יום עמוס, ואיש מחלים והשיקולים הפרקטיים מנצחים. במכונית החשוכה אני שרה לי "באנו חושך לגרש…"

לפעמים זה קצת רחוק להיות סבתא פעילה, וגם חשוך מאד. אבל תמיד – משתלם.

2 תגובות to “באנו חושך…”

  1. מיכל Says:

    תודה! שהחזרת אותי לחווית הילדות הזו – לרגע צעדתי שוב בשבילים עם הלמפיונים המאירים, אשכוליות שרוקנו, את התוכן אכלנו עם קצת סוכר כמובן, ואז עיטרנו בחיתוך ונר בפנים ויצאנו לגרש את החושך.. כמה אני אוהבת את חג החנוכה.
    נשמע יופי להיות סבתא פעילה 🙂
    חג שמח ומאיר!

  2. benziv Says:

    שמחתי לקרוא את תגובתך.
    הלפידים היו מאד מעניינים: עשויים כאילו הם דליים, חוט מתכת החזיק בחלק מבקבוק פלסטי, בפנים ישב ו נר קטן שיושב גם הוא במושב מתכתי. סביב הבקבוק מבפנים, רופד בציור של הילדים, שהוכן מראש. המראה היה נפלא ומואר.

    אני חושבת על האשכוליות, וברור לי שהלפידים ההם היו טעימים יותר!

להשאיר תגובה

