מ"אימא אימאן" ל"אימאל'ה ג'וק"

יושבת ליד הדוכן. טוב, לא בדיוק קונים. פרסום צנוע מידי, מצב רוח לאומי נמוך, חנוכה, ביטול השירותרום והעברתו למועד אחר, ועוד – גרמו למיעוט של קונים להגיע.

ומה שניתן לעשות, חוץ מהדלקת נרות מתוקשרת עם גימלאי צה"ל הבכירים (קהלני, יתום, ברוך לוי, אפרים לפיד, דן נדיב וכנראה עוד שלא זיהיתי), וברכתו של ישראל וייס שהיה הרב הראשי הרביעי של צה"ל וכתב את "בדם ליבי" – הוא הכרות. אנחנו לומדים זה על זה.

ראשון אני פוגשת את איציק גונן, מכרי משכבר הימים, פסיכולוג שמקים היום תוכנית מנהיגות לתואר שני באורנים. הוא כתב שלושה ספרים לפחות:

מנהיגות ופיתוח מנהיגות, Wawona – הרוח השומרת על העצים הגדולים, ואימאל'ה, ג'וק שהוא ספר ילדים. הגיוון מעניין אותי: גם ספר מקצועי, גם רומן וגם ספר ילדים. אני מכירה את הראשון מהימים ששרתתי בצה"ל, וקיבלתי אותו כמתנה עם סיום אחד השלבים בשרות, את הספר השני קניתי כשיצא, והוא מונח ליד המיטה בתקווה שאהיה פנויה יותר, ואת האחרון אני מגלה עכשיו.

בהמשך אני פוגשת את אורנה זוהר. קודם בחוץ. היא מחפשת חניה ואני מציעה את שלי, אבל אני משבשת את הקוד, ונתקעת. לא יכולה להניע את המכונית. אני עוד לא מכירה את שמה, את מעשיה. ככה, רק הכרות של נהגים. מאוחר יותר, אורנה זוהר, רס"ב במילואים, מספרת לי על הספר שלה, אימא אימאן. סיפור לא שגרתי נפרש בפני. כל יום, כשסיימה את עבודתה בקציעות, רשמה לעצמה מחויות היום. יומן. לא ספר מתייפף, לא ספרות. ככה, מציאות.

אני מסכמת את היום כהצלחה. לא מכרתי אף ספר, קניתי שניים והצלחתי להתאפק כמו בדיאטה. יצרתי עוד קשרים. למדתי על עוד ספרים שכתבו עמיתי.

השתתפתי בהדלקת נרות חגיגית.

מרתק.

****

ובאינטרנט, אני קוראת שהאש בשליטה. שלושה מוקדים נשארו, ואולי מחר ירד גשם ותונח אבן פינה להתחדשות.

רק המשפחות האבלות עדיין כואבות, ואנשי המשטרה, בני משפחתה של טופז אבן-חן קליין, שכבר פרשו, מבטיחים לא להניח לפשלה להישכח.

****

ובבית שלי, מחר, יום חדש. בבוקר: הוצאת תפרים ושאר ירקות וחזרה לשגרת חיים.

להשאיר תגובה

