אופטיקה הלפרין – פסק דין, תביעות קטנות

סוף כל סוף.

התביעה שהגשתי נגד אופטיקה הלפרין הניבה תוצאות. וכך אמר השופט בפסק הדין:

"לאחר שעיינתי בכתב התביעה ובתצהיר המפורט… שוכנעתי שיש בסיס איתן ליתן פסק דין בהעדר הגנה… אני מקבל את העתירה… מורה לנתבעת לשלם לידי התובעת… הסכומים ישאו הפרשי הצמדה…".

טחנות הצדק עובדות. במילים קרות ושקולות, סיכום השופט הרווח גרובס את העניין ואופטיקה הלפרין תשלם (הם אפילו לא הגישו כתב הגנה, ידעו שלא יעזור להם…).

החברה שחשבה שתוכל לשחק איתי – תחזיר לי לא רק את הסכום שהפקדתי בידיה, אלא גם את הריבית וההוצאות הנלוות.

אני שמחה היום. מחר יוצא המכתב הרשום אליה. מחכה להמחאה.

יכולה להמליץ להגיש תביעות בבית המשפט לתביעות קטנות, במידה ונעשה עוול. עובד. עובדה.

ולא אסיים בלי תודה מיוחדת לחברותי מקבוצת הכתיבה אסתר ותמי, לחברתי ירדנה, לבן זוגי ולכל מי שעזר וכבר שכחתי.

מה טוב היות האדם לא לבדו!

12 תגובות to “אופטיקה הלפרין – פסק דין, תביעות קטנות”

  1. עידן בכור Says:

    ברכות על ההצלחות.

    נקווה שמבצע "משלמים 55% פחות" שרץ עכשיו ברשת הלפרין אינו חל על תשלומים בגין פסקי דין.

    בשולי הדברים אציין כי מנסיוני המסויים בבתי הדין בכלל ובבתי הדין לתביעות קטנות בפרט, לא תמיד ניתן לסמוך על "הצדק האולטימטיבי" כמה שמנחה אותם, כי אם על השאיפה לסגור עוד תיק מהר ככל הניתן.
    נראה כי העובדה שהלפרין וחבורתו לא הגישו כתב הגנה ולא התיייצבו לדיון היא שעזרה לך יותר מכל – כפי שבא לידי ביטוי בציטוט שהבאת מהחלטת השופט.

    עוד קצת צדק פואטי בעניינים שעלו כאן בעבר, ניתן למצוא היום בידיעה הבאה:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4002731,00.html

  2. benziv Says:

    אז ככה:

    1. תודה על הברכות.
    2. אני כבר ערוכה נפשית ללכת להוצאה לפועל אם אצטרך, וכמובן שאמסור את השתלשלות הדברים כאן.
    3. ניסיתי כל דרך אפשרית, לפני שפניתי לבית המשפט. שום דבר לא עזר. בית המשפט הוא היחיד שיש לו אולי כח לכופף את האימפריה שהקים מי שהיה פעם איש שרירים ועסק בהורדת יריבים בזירות אחרות.
    4. ידעתי שלא אוכל בכוחות עצמי לתרבות הכח שנעמדה מולי. ידעתי שאני צריכה עזרה.
    5. אני מניחה שבאופטיקה הלפרין ידעו שבזירה הזו הם יכשלו, ומה היה להם להלין? הם הרי לא סיפקו את הסחורה שעבורה שילמתי? הם הרי בנו על זה שאתעייף…
    6. ואם זה מה שעזר – נפלא.

    הלקח שאני מפיקה: כל מי שנפגע, מאופטיקה הלפרין או מאחרים – צריך להתלונן. יש מקרים שיגיעו למקום שאני הגעתי אליו.

    אסור בשום פנים לוותר לנוכלים.

  3. shukikatz Says:

    ברכות על ההצלחה. נכנסתי לאופטיקה הלפרין בגוגל ותחת הכותרת "פסקי דין" מצאתי 112 פסקי דין בהם הם מעורבים….המון תביעות קטנות, הרבה פשרות שנסגרו מחוץ לכתלי בית המשפט …ועוד. לא עיינתי מספיק זמן לראות אם גם תביעתך שם – אבל אם לא…היא תצורף כשתפורסם על ידי בית המשפט….אמור מעתה 113 פריטים ולא 112….אולי כלקח….לפני קנייה משמעותית להכנס לגוגל ולראות מראש עם מי יש עסק – לפי העניין של פסקי דין המופיע שם לגבי כל מי שמופיע בגוגל….

  4. אתי Says:

    ו.. אנשים ממשיכים לקנות (כולל אני). מסקנה: לא עורכים סקרים, קונים ספונטנית, אימפולסיבית, ונמנעים מאזהרות שבדרך. למידה חשובה בשבילי. מקווה ליישם אותה.

  5. יואב אהרונוביץ Says:

    גם אני אכלתי אותה בהלפרין סניף בת ים, אשמח לייעוץ לפני תביעה קטנה, אהרונוביץ יואב 0523461093

  6. benziv Says:

    תגיש טפסים, תסכם את הכל, תשמור קבלות, תקליט – אם אתה יכול – וצא לדרך. בהצלחה. אנסה להתקשר אליך – גם.

  7. MZ Says:

    לצערי ביה"מ לת"ק דחה את תביעתי – ת"ק 54909-01-12 – (אולי הייתי פחות נחמד מנציגתם) ונאלצתי לבקש רשות ערעור (ע"א 52707-06-12). בהעדר תגובתם קיבל המחוזי את הערעור ופסק לי בנוסף לסכום התביעה עם הצמדה – הוצאות בסך 6000. זה הקפיץ אותם לבקש דיון חוזר וביה"מ שדחה את תירוציהם התנה דיון חוזר בהוצאות בסך 4000. משפט המפתח בפסה"ד היה "יש הצדקה להתערבותה של ערכאת הערעור בפסק הדין ושינויו כך שיתאים לדין" – ביקורת משמעותית על פסה"ד בת"ק – לפני שדחה את כל טענותיהם. בסה"כ תביעה בסך 6000 נשאה תשואה של 10000 – 167%! אבל הרבה עצבים.
    מסקנה: (בלי הכללות) התביעות הקטנות מתנהלות כסרט נע, ההקשבה מוגבלת ואם מצמצת – הפסדת. הקשב האמיתי (במידה ויש קייס אמיתי ומנומק היטב) הוא בערכאת הערעור – אכן – טחנות הצדק טוחנות לאט.

  8. benziv Says:

    על זה הם בונים, באופטיקה הלפרין. וכן, טחנות הצדק איטיות.

  9. יאיר דקל Says:

    ברכונתי.

  10. יאיר דקל Says:

    תיקון: ברכותי

  11. יואב אהרונוביץ Says:

    חזרתי אחרי שנה , 03/04/14 פסק דין בתיק 9332-11-13 כה אמרה השופטת [שהייתה מאוד סבלנית וחביבה אפילו שהייתה שפוכה בשעה 19.00]"אני מורה על דחיית התביעה ללא צוו להוצאות. רשמתי לפני כי התובע סרב לקבל מהנתבעת זוג משקפיים עם מסגרת דומה למסגרת שרכש ביום 21/03/13 משום שאינו רוצה שום קשר עסקי עמה". הפסדתי עוד לפני שהתחיל המשפט, עסקית, גם אם פסק הדין היה עימי,הפסדתי. לחלוטין אין לי ספק שאם הייתי מכין את עצמי כפי שאתי כתבה כולל עד מומחה , הייתי זוכה , אולם זה היה ניצחון "פירוס", לי באופן אישי אין אימון בבתי המשפט [לפני 35שנה הייתי בהליך משפטי שערך +-10שנים, אז תנסו לתאר לעצמכם את "החוויה" והלמידה] ולסיכום: אז מה רציתי בכל העיניין? . שלאחים הלפרין תהיה עוד שורה בגוגל[שוקי כץ]. האם היה שווה?. כן. מה למדתי?. להשתדל לא לקנות ברשתות מוצרים מהסוג הנ"ל אם האימפולסיביות לא תתגבר עלי. כל טוב לכולם

  12. benziv Says:

    אני בטוחה שכמה אנשים יקראו את תלאותיך ואולי גם הם ידעו יותר על התהליך המפוקפק של קניית משקפיים ברשת. לגביך – אתה אומר שגם אתה למדת… נקווה שהלמידה תשאר אצלך לשנים רבות. אני חושבת שהרבה יותר טוב לתת לחנות אופטיקה קטנה ושכונתית להרוויח. במיוחד היום. ושיהיה בהצלחה.

להשאיר תגובה

