איך שכמעט פגשתי את דני כהנמן

נרשמתי להרצאה של דני כהנמן (http://www.ruppin.ac.il/news/new.aspx?NewId=836), ויוסי יסעור. והיום, נרגשת כולי, סגרתי את המחשב הנישא, נפרדתי מחברה, ויצאתי לדרך. השעה הייתה שתיים ותשע דקות, והיו לי כמעט שעתיים עד ההרצאה. כבר ידעתי שיהיו אנשים רבים, שמגרש החניה יהיה קצת רחוק, ושעלי להקדים אם אני רוצה להיות שם ולשמוע.

כשיצאתי לכביש הראשי, הרגשתי פתאום עייפה. אמרתי לחלל המכונית, שאני לוחצת על עצמי, קצת יותר מידי. התחלתי להתלבט וטיפות גשם קטנות התחילו להגיע בודדות אל השמשה.

החלטתי שבצומת אחליט סופית. וכך היה: הפניתי את המכונית הביתה. מיד לאחר הפנייה, אמרתי לעצמי בביקורתיות מזלזלת שהשתפנתי ולכן, פניתי ימינה וחזרתי לדרך המלך. היו פקקים. עקפתי אותם בזחילה איטית וחשבתי שאולי זה בכל זאת סימן שטעיתי: היה עלי לחזור הביתה, כבר הייתי בדרך לשם. כהנמן אומר שקבלת ההחלטות לא רציונאלית. הנה יכולתי להדגים.

יצאתי מהפקקים ויכולתי לפנות שוב ימינה. הייתי קרובה מאד לרופין, אולי עשר דקות נסיעה בלבד. אבל פניתי שמאלה, לא לפני שהתנהלה שיחה כעין זו ביני לבין עצמי:

– מה יש לך מקבלת החלטות? זה נושא שחדלת לעסוק בו, לא?

– כן, אבל זה יהיה אירוע מיוחד, ולמה שלא תשמעי את האיש הזה?, חתן פרס נובל או לא?

– ולמה שכן תלכי לשמוע אותו? הרי את יכולה לקרוא את הספר שלו, לראות אותו ביוטיוב…

וכך המשכתי עד לאותה נקודה שבה פניתי בכל זאת שמאלה. הגשם התחזק. נסעתי לי וחשבתי שעדיין יש לי אפשרות לחזור על עקבותי. הגשם הלך והתחזק, הפעלתי את הוישרים במהירות מירבית וראיתי שאצטרך לקנות דלק היום או מחר.

תמונתה של תחנת הדלק עלתה וצפה לנגד עיני, חשבתי על ארטיק שוקולד משובח שאקנה לעצמי כפיצוי. היה ברור מה אני רוצה ועושה: דלק, ארטיק, והביתה, וכך אכן היה.

קבלת החלטות, רציונלית יותר או פחות, עכשיו אני בבית, הגשם בחוץ, וטעמו של הארטיק המיותר והמתוק בפי.

לעומת זאת, דני כהנמן מתחיל ממש ברגעים אלה לדבר. השעה ארבע ועשר דקות.

5 תגובות to “איך שכמעט פגשתי את דני כהנמן”

  1. סיון Says:

    אתי, תענוג לקרוא אותך. לא סתם התמכרתי לבלוג..
    שיהיה לך סופשבוע נפלא:)

  2. benziv Says:

    תודה…

  3. אפי Says:

    הי אתי!

    עשית לי את היום. חשבתי שדברים כאלה קורים רק לי.
    אתמול נכנסתי לרכב נסעתי מאתיים מטר הסתובבתי וחזרתי הביתה. הבנתי שאינני חייב/צריך/מוכרח להיפגש/ לראות את הפרסונה שקרא לי.

  4. תמי Says:

    אכן, אתי פסיכולוג היה אומר על כך שבהחלט הרווחת את הארטיק בכבוד… ואני הייתי נותנת את הכותרת: "הליך קבלת החלטות, ר' ערך ד.כ."

  5. benziv Says:

    היי אפי, היי תמי!
    אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה, לא?

    חיבוק.

להשאיר תגובה

