המרכז הבינתחומי, מודעת "מנהיגות אקדמית" כמעט נקייה מנשים

"המרכז הבינתחומי הרצליה, מנהיגות אקדמית", הייתה הכותרת של המודעה שפגשתי היום בעיתון. תשומת הלב שלי הופנתה לעובדה שכמעט כל המצולמים ו/או הכתובים הם גברים. להלן המספרים:

בראש רשימת המצולמים 5 גברים ואף לא אישה אחת.

מתחתם 16 מצולמים 4 נשים (פרופ' אורית טיקוצינסקי, פרופ' גליה גולן, ד"ר תמי תמיר ופרופ'  חנה אדוני) – 25% בלבד.

ברשימת חברי הוועדה האקדמית העליונה 30 שמות, מתוכם 2 נשים, שהן 6.6%.

ברשימת ראשי המחקר 17 שמות, מתוכם 2 נשים, שהן 11% נשים.

אני בטוחה שאחוז הסטודטיות שלומדות שם גדול מ10.65%.

אלה העובדות היבשות מאד.

את הפרשנות אני משאירה לקוראי הבלוג.

אומר – דרשני.

6 תגובות to “המרכז הבינתחומי, מודעת "מנהיגות אקדמית" כמעט נקייה מנשים”

  1. שוקי כץ Says:

    מעניין מה פרויד היה אומר על כך שבמילה אחוז בשורה הרביעית שלפני הסוף – ""אחוז הסטודנטיות."…חסרה דווקא האות האחרונה – האות השביעית בשפה העברית שלא אעז לאיית אותה כאן…..
    ובנימה רצינית יותר….תקרת הזכוכית בולטת יותר על רקע העובדה שחלק מהמקצועות הנלמדים באקדמיה הינם בפרוש מקצועות המאוכלסים יותר על ידי נשים….

  2. benziv Says:

    פרויד הזקן והטוב…

    אתקן מיד.

    וכן, לדעתי רוב הלומדים הן לומדות.

  3. sharonlanda Says:

    זה מזכיר לי מקרה שהיה לי בשבוע שעבר. התראיינתי למשרה בארגון פמיניסטי ,שנאבק למען העצמה כלכלית של נשים. הם חיפשו מישהי למשרה בשכר. לא להתנדבות. כמובן שמחפשים שם נשים משכילות, מנוסות ולרוב אלו נשים שכבר חצו את השלושים (לעניות דעתי, רב הנשים בסטטוס הזה הן בעלות משפחה וצריכות גם לפרנס ולא רק להתפרנס …) בתום הראיון שהיה מאוד מוצלח, נשאלתי אם יש לי שאלות או משהו להגיד. יכולתי לשתוק אבל בכל זאת אמרתי. שאלתי את המנכ"ל, כיצד יתכן שבארגון הזה מועסקות רק נשים, כולן משכילות ומקצועיות אבל השכר המשולם להן נמוך כל כך? שאלתי איך זה מתיישב עם האג'נדה של הארגון. שוב הנשים בתפקיד המטפלות הנצחיות ושוב הציפייה שנשים יסכימו לעבוד קשה בשכר זעום. קיבלתי תשובה בסגנון, הנשים שנמצאות כאן עושות את זה מתוך הלב ולא בשביל הכסף. (האם מישהו היה עונה תשובה כזאת לגבר????) אמרתי שזה נהדר שהלב במקום, אבל אולי היה ראוי לשנות את התפקיד להתנדבותי ולא להגדיר את זה כמשרה . יש נשים מעולות שכבר לא זקוקות לכסף. כמובן שלמחרת קיבלתי מייל, שמודיע לי שאני מועמדת ראויה וטטטהה אבל לא התקבלתי. הסטנדרט הכפול זוקף את ראשו גם במקומות לא צפויים, ותקרת הזכוכית מתוחזקת היטב גם על ידי זגגיות מהמין הנשי שכוונותיהן טובות בהחלט והן מניפות שלט "פמיניסטית",אבל לצערי, נופלות גם הן ומשמרות את הסטטוס קוו. הרגשתי כמו הילד שמכריז כי המלך עירום. לא יכולתי לשתוק ,למרות שהמשרה נשמעה לי מרתקת, והלב שלי באמת במקום הנכון. לא יכולתי להיות חלק מזה. השינוי אולי יבוא מהנשים הפוסט פמיניסטיות. אני חושבת שאני קצת כזאת.

    • benziv Says:

      הצטערתי לשמוע. ברור שמגיע לך לעסוק במה שאת אוהבת בשכר טוב, שמאפשר לפרנס ולהתפרנס.
      יחד עם זה את כנראה פונה לעמותה, לארגון מהמגזר השלישי. ארגונים מהסוג הזה, בדרך כלל חיים מתרומות.
      הארגונים הרלוונטיים להשגת שכר גבוה יותר הם הארגונים מהמגזר העסקי/הייטקי.
      לא יודעת אם תאהבי את העבודה שם. אני עבדתי באחד כזה. הרווחתי המון. אף פעם לא הרווחתי כל כך הרבה. בסוף שנאתי כל רגע.
      ושיהיה בהצלחה בפעם הבאה!

  4. sharonlanda Says:

    אני לא הצטערתי שלא התקבלתי. נכון שזו עמותה , ידעתי למה לצפות מבחינת השכר. שאלתי את השאלה לא כדי לנהל מו"מ על השכר והדגשתי את זה. רק מאוד עניין אותי אם זה עלה שם ואם זה על האג'נדה בכלל. לא אהבתי את התשובה שקיבלתי. לא אהבתי את חוסר הקבלה לשאלה שבעיני היא לגיטימית. אני מחפשת להיות חלק מארגון שמותר לשאול בו גם שאלות נוקבות מבלי שמישהו יבהל. חשבתי שבארגון פמיניסטי אולי אמצא את זה, לכן פניתי ואולי לכן גם בחנתי קצת את הצד השני. מצד אחר, אולי סיטואציה של ראיון עבודה זו לא בדיוק בחירה נכונה של מקום וזמן לשאלות כאלה 🙂 אני אגב, "יוצאת" הייטק בעצמי, גם ארגון גדול, גם כסף טוב, גם בסוף שנאתי כל רגע. ולדעתי, אנחנו מדברות על אותו ארגון…
    בכל אופן תודה על איחולי ההצלחה בהמשך. אני לגמרי צריכה את זה עכשיו…
    שרון

  5. benziv Says:

    אני מניחה שהראיון בודק אם אפשר לקיים עם המרואיין חוזה לטווח רחוק. נדמה לי שאולי עשו לך טובה שלא קיבלו אותך. מה תעשי לאורך זמן עם שכר של כמעט מתנדבות?
    וגם נדמה לי מהסיפור שלך, שלא היה להם קל איתך. ואם לא קל עכשיו, כשאת מרואינת – מה יהיה אחר כך? מבחינה זו עשו אולי גם טובה לעצמם.

    אני בטוחה שתמצאי מקום אחר. אני תופסת אותך מאד ממוקדת ויודעת מה את רוצה. צריך לחכות להזדמנות. ונקווה בשבילך, שזה יהיה בארגון מיטיב, עם סגנון ניהול נשי, ועם משכורת מכבדת.

להשאיר תגובה

