ג'וליאנו מר

את ארנה מר היכרתי בשנה אחת שבה שימשתי כממלאת מקום של עובדת סוציאלית בבי"ס עמל, החיפה, רגע לפני שהזהות המקצועית שלי התייצבה. היא עבדה כמורה מחליפה. אישה מיוחדת הייתה: קול נמוך מסיגריות, צמה עבה ובלונדינית וכל כולה מרד ונונקונפורמיזם.

בפעם האחרונה שראיתי אותה, זה היה בבית חולים כרמל. לא זיהיתי אותה (היא הייתה קרחת מהטיפולים שעברה), הצמה היפה שלה נעלמה. כשתפסתי מי היא, כבר התרחקה עם בנה, ג'וליאנו.

על בנה הבכור, שמעתי ממנה. גם על בניה ספרטקוס ואביר. שמות מיוחדים של בנים לאישה מיוחדת, בת רופא גלילי, שנישאה לגבר ערבי וגם התגרשה ממנו.

כשקראתי היום על הרצח של בנה, השחקן ג'וליאנו מר, נגעו לליבי כמה מהמשפטים שאמר בעבר, כפי שפורסמו ב:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4052065,00.html:

בהתייחסו לכרוז שהופץ וקרא לרצוח אותו, אמר בין השאר: "…מוציא אותם מדעתם שאדם שהוא חצי יהודי עומד בראש אחד הפרויקטים החשובים היום בצפון הגדה הפלסטינית וזו גזענות צבועה. מעולם לא הייתי כל כך יהודי כמו שאני עכשיו בג'נין. אחרי כל העבודה במחנה יהיה מאוד מצער למות מכדור פלסטיני". 

וזה מה שקרה: האיש הזה, שכל חייו היו קרועים בין שתי הזהויות שלו, מת לבסוף מכדור פלסטיני.

9 תגובות to “ג'וליאנו מר”

  1. חרמון Says:

    למרות עמדותיו, ואולי בגלל עמדותיו בעד ההתנגדות האיסלאמית, ראיתי בהערצה את צעדו האמיץ להקים תיאטרון בג'נין.
    אם אפשר לכנות מעשה כל שהוא כמקדם שלום, זה הדבר האמיתי.

    מותו הוא אבידה לכולנו, ואני אומר זאת כאיש ימין מובהק

  2. benziv Says:

    מעבר להיותו אדם, הוא היה איש מוכשר מאד מקצועית, והיה לו רצון לקדם, לפתח, להרחיב אופקים, להביא דעת.

    חבל שהיו כאלה שראו במותו אתגר. בשבילי הרצח אומר שהחושך הוא שניצח, בסיבוב הזה.

  3. benziv Says:

    ועוד משהו: אתה כנראה איש עם שכל ולב – לפני הכל: לפני הימין, לפני השמאל.

  4. מנחמי בן-ציון Says:

    רצון טוב ומקצועיות ,זה דבר אחד .הבנת המציאות, שהיא פיקציה שכל אדם בונה
    לעצמו ,התואמת את מאוויו (רצונותיו) היא דבר אחר.גוליאנו מר טעה, כמו הרבה
    שמאלנים ושילם את מחיר. חבל עליו ,הדרך לגהינום רצופה בכוונות טובות(כמו
    שנאמר). יתכן שרצונותיו הטובים היו חזקים ממנו והקשו את הבנתו ,או שהיה מספיק
    אמיץ לקחת את הסיכון שבמעשיו. ואני שואל פעם אחר פעם ,מה עוד צריך לקרות
    כדי שיפי הנפש יתאפסו ?

  5. benziv Says:

    איכשהו יש לי הרגשה שאתה מרגיש שאינך טועה. אני בטוחה שדי נעים להסתובב ככה בעולם. לא?

  6. מנחמי בן-ציון Says:

    אני מבין שהעובדות אינן מבלבלות אותך , מעניין איך את מסבירה את הרצח הזה .
    איכשהו יש לי הרגשה שאת מרגישה שאינך טועה .אני בטוח שדי נעים להסתובב
    ככה בעולם. לא?

  7. benziv Says:

    אני לצערי לא יודעת להסביר הרבה מעבר למה ששמעתי: הוא נרצח בפתח התאטרון. החשד נופל על קיצונים איסלאמיים. כרגע אין אנשים שהואשמו. הרוצחים כנראה חופשיים.

    ולא, אני לא מרגישה שיש לי איזו שהיא בעלות על האמת.

    בשבילי – יש אמיתות שונות. לצערי הגדול, החיים לא דומים לנוסחה כימית שאומרת שחומצה + בסיס שווים תמיד מלח + מים.

    החיים מסובכים יותר וייתכן שגם בזה אני טועה.

    וזה בסדר לי.

  8. מנחמי בן-ציון Says:

    לא שאלתי אותך איך זה קרה ,שאלתי את דעתך, למה זה קרה , הרי היו מניעים
    לרצח . מדוע ההשערות למשל ,מי רצח את מבחוח בדובאי,הפכו מייד לעובדה
    שהמוסד ביצע זאת, הרי לא תפסו אותם ! ואילו לגבי הרצח של גוליאנו מר ,את
    מתייחסת לזה כחשד בלבד, בגורמים איסלמיים.
    שמחתי לשמוע שגם את מבינה ,שהבעלות על האמת היא בעיתית .כאשר היית
    צריכה להתמודד עם אותה השאלה שהפנית אלי . מכל מקום, רצוי להביע דעות
    לצורך סיעור מוחות והעשרת עולמנו וזה גם בריא נגד הלצהיימר .חג שמח וכשר.

  9. מנחמי בן-ציון Says:

    האין תגובה אומר ,שאת מתחילה להבין מה הבעיה שלך ?

להשאיר תגובה

