מציצים

מלתחה. שוב אותה מלתחה. אני לא מכירה את הנשים, מתרחצת מהר ומתכוונת להתנגב, להתלבש ולצאת. חושבת שאשמח לאכול משהו עם פחמימה, בבית.

בינתיים, מרגע שהמים הפסיקו לזרום לי על הראש, אני משתתפת בשיחה, כמאזינה. לא מדברת, רק מאזינה. אין שום אפשרות להימלט מהשיחה שמתנהלת בין שתיים. וכך בערך היא נשמעת:

– את עוד בארץ? חשבתי שאת בספרד…

– אנחנו יוצאים בשלהי החג… צריך להיות בשדה התעופה בעשר, לפגישה עם המדריך…

– את בטיול מאורגן?

– כן. החלטנו ש… פעם היינו נוסעים לבד, אחר כך נסענו חצי חצי ועכשיו עם מדריך…

– כן, גם אני נסעתי פעם לבד… הבן הבכור שלי ואשתו גם נמצאים בספרד…

– גם כן? זה התורכיה של פעם? לא נעים לצאת היום, אבל מה, נתחבא להם?

– לא יודעת.. אם הם רוצים להתנקם, הם כבר יתנקמו. תגידי שמעת על ההפגנה?

– איזו הפגנה?

– זו של חנה מרון, גרבוז… נדמה לי שהם הגזימו הפעם…

– בסוף האו"ם יקים להם את המדינה…

היה שקט ואחר כך האחת אמרה לשניה:

– היית כאן בסדר?

– כן הכי טוב להיות עם המשפחה, אבל המשפחה מתחלקת, והחלטנו להישאר כאן. היה מסודר מאד. הביאו הפעם רב צעיר… היה מכובד. נשארנו עד הסוף, היו כאלה שהלכו אחרי האוכל.

– אנחנו היינו עם המחותנים העתידיים שלנו…

– ואיך הם?

– נחמדים מאד…

שמחתי שהם נחמדים. אני כבר ניגבתי את האצבעות של הרגליים, וכל החפצים היו בתיק. אם הייתי ממשיכה ומאזינה, זו כבר הייתה מציצנות סתם. עדיין הספקתי לשמוע שאחת מהן הייתה בהצגה של מיטלפונקט, שתארה משפחה ומכולת. שפעם חיו ככה. ממש ככה. היום, אמרה המספרת, החיים כבר הרבה יותר טובים.

לא ראיתי את ההצגה אבל חשבתי שמזל גדול של שתיהן שהחיים שלהן יותר טובים. הם לא הזכירו את העולים, העניים והאחרים. גם לא את גלעד שליט.

נסעתי הביתה.

יש לי אורחים מחר. אני צריכה לבשל, ויש עוד יום ארוך, אחרי שהחזרתי את הנכדים הביתה ודחיתי ביקור של אחד מהם.

בדרך היו פקקים. טוב, חג או לא.

אנשים עסוקים בחיים הקטנים והנחמדים ואולי מזל גדול הוא שיש גם כאלה.

להשאיר תגובה

