של מי השואה הזו?

אני קוראת על התנגדות ללימודי השואה אצל תלמידים ערבים (http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4064229,00.html),

אני שומעת על התנהגות לא ראויה של סטודנטים במכללת צפת, במהלך הטקס.

אני תמהה על ליקוי המאורות הזה.

בשבילי, מעבר לחלק האישי והמשפחתי שיש לי לצערי לשואה, יש גם עניין של העם והעולם. השואה לא הייתה רק של היהודים. היא הייתה שואה של העולם. היא התפשטה לצרפת, לאיטליה, לפולין, לגרמניה, לאוסטריה, לשבדיה. כל אירופה הייתה שם. ואפילו לצפון אפריקה הגיעה. נבלים וקורבנות היו בכל המקומות האלה. אנשים פשוטים ואנשים ידועי שם, ציירים וסופרים, צוענים ורוסים, הרבה הושמדו או מתו במלחמה ההיא. 

נכון, העם ש"לכבודו"  התחילו את המסע המטורף הזה בגרמניה – היה העם שלי וחלק מהניסיונות נבדקו קודם על חולי נפש ומפגרים. למי הם שייכים?

ההשוואה בין הנכבה לשואה הוא פרי ביאושים. השואה היא גם של  הערבים, אלא אם כן הם לא אנשים ולא חלק מהעולם הזה.

הנכבה היא אבל על מה שנלקח, על הבחירה שנעשתה. אני מבינה את זה.

אני לא מבינה את היחס לשואה. ממש – לא. ואיך זה קשור לזכויות שוות של ערבים ויהודים כאן?

ואני שואלת את עצמי – מה כאן קורה כאן? ואיפה זה בעיקר קורה? ומי לא רואה את הנולד?

להשאיר תגובה

