"ניסוי הצינוק", וגשטלט

כל שעה מתחלף/ת היושב/ת בצינוק.

קורט לוין היה אוהב את זה. הוא, שהיה פסיכולוג וליווה את ההתנסויות במחקר, היה כנראה משנה כמה דברים. בעיקר: מלווה את היושבים ואחר כך היוצאים, במעקב. המעקב שווה לא פחות מצילום הצינוק.

גם גישת הגשטלט, שקורט לוין היה ממקימיה, אוהבת ניסויים (Experiments). הם עוזרים להעלות את המודעות, הם מאפשרים להבין מה קורה, לאן אפשר ללכת. חשיבות גדולה אני רואה בניסויים חברתיים, במיוחד כאלה שמלווים ע"י אנשי מקצוע, פסיכולוגים חברתיים או סוציולוגים, למשל, אנשים ששינוי עמדות הוא המקצוע שלהם.

עם זאת, אני מרגישה החמצה, אולי בגלל שהניסוי לא לקח בחשבון מתכננים פוטנציאליים נוספים (הקהל, שאת דעתו רוצים למקד בנושא, נשאר קהל צופה), שהוא לא איפשר לאנשים שאינם סלבריטיס (מתנדבים, סטודנטים וכו'), להיכנס, ולחוות את הצינוק. וכך, ובמיוחד בשל השחקנים, שותפנו בסוג של הצגה.

עם כל הביקורת שלי על הדרך היחצנית מידי והפחות מידי מקצועית – אני מבינה את הערך של ההצגה הזו. והלוואי וזה יעזור.

האם גלעד יחזור? האם יש סיכוי? זאת בעצם השאלה שמטרידה אותי עכשיו.

2 תגובות to “"ניסוי הצינוק", וגשטלט”

  1. יאיר דקל Says:

    הושבת מפורסמים ומפורסתמים נועדה לעורר דעת קהל ישראלית למען גלעד שליט. אם יצטרפו סתם אנשים, לא יהיה לכך אפקט ציבורי. לכן המארגנים לא הזמינו סתם אנשים להצטרף.
    המטרה של המארגנים ברורה – ללחוץ על ממשלת ישראל. בכך הם מצליחים.

  2. benziv Says:

    אתה ואני – לא סתם אנשים.
    גם סתם אנשים הם לא סתם אנשים…

    לשנינו, יש למשל בלוג, חברים, קרובים, מכרים בחו"ל ועוד.

    לא בטוח שדווקא סלבריטיס עושים את העבודה, ואני מניחה שיש אפשרות שרוצים שיהיה לחץ לא רק בארץ אלא גם בעולם.

להשאיר תגובה

