תיירות פוליטית

כבר למדתי שמעבר לסתם תיירות בשביל מנוחה, רפואה, יופי, כיף, גאוגרפיה, רוח, הגשמה עצמית, ספרות וסופרים, כדורגל וספורט, היסטוריה, שורשים, אומנות, בישול וכו' – יש גם תיירות של אסונות, ועכשיו גם מחאה ופוליטיקה.

ויש אפילו נכונות לשלם בחיים, לא יותר ולא פחות כנראה מאלה שמוכנים לטפס על הר גבוה מידי או לצאת באוטובוס עלוב לשביל פתלתל.

מסתכלת על הפנסיונרים האלה, וחושבת לעצמי שהם רוצים להשפיע, מחפשים ריגושים וחויות, אולי חברת צעירים וגם כמובן מה שהם רואים כצדק.

אני תמהה כמה מהם באמת התעמקו בחומר, בידע, וכמה עובדים מתוך רגש. נדמה לי שהאפשרות השנייה נכונה יותר.

ואיכשהו – אני מרגישה רחוקה מאד מהם. לא רואה את עצמי נוסעת להפגין בסעודיה  עבור זכות נהיגה לנשים למשל (גם לא יתנו לי להגיע לשם) למשל או לאלבניה או יוון.

אני מעדיפה להפגין כאן. אם כבר.

2 תגובות to “תיירות פוליטית”

  1. יאיר דקל Says:

    לאנשים יש השקפות פוליטיות ובודדים מוכנים גם להילחם בשבילן עד מוות (מלחמת האזרחים בספרד, כדוגמא רחוקה). אלה שיבואו להפגין בישראל ב"משט" או ב"מטס" אינם באים לתייר, למרות ההצהרות הנלהבות והשקריות. הם באים להפגין, לעורר פרובוקציות ולהצטלם כדי ש"כל העולם יראה".
    אני לא הייתי מכנה זאת תיירות.
    אגב, לישראלים יש תודעת תיירות פוליטית: הם הגיבו באי-תיירות פוליטית, כאשר הדירו את רגליהם מטורקיה. בשל מחאה בלבד.

  2. benziv Says:

    תיירות כוללת נסיעה לארצות רחוקות, שהן לא הארץ שלך, ולימוד שלה ברמה כזו או אחרת.

    אני למשל הייתי עושה כמעשה סטשניקוב ויותר מזה ומקבלת אותם בפרחים, בחומוס, בהרצאות ובספרים מעניינים. כן הייתי עושה להם סיורים כדי שיכירו לא רק את מה שהם חושבים שחשוב אלא בעיקר את מה שמנהיגנו ואלה שמתעניינים בשינוי דעת הקהל – חושבים שחשוב.

    אין כמו מידע – לצורך שינוי עמדות. והמידע הוא לא רק ממקור אחד, אלא אם כן מחפשים רק אותו.

    הייתי מנסה להפוך את הבעיה להזדמנות ומנסה להפוך אותם לתיירים. גם מוליכה אותם למקומות הקדושים.

    אין צורך ללכת רק בעקבות ספציפיים. אפשר ללכת בכל מיני עקבות, גם שלנו.

להשאיר תגובה

