התמוטטות – ועניינים לא סגורים

אם יש מיצוי של מהות השיטה הקפיטליסטית, הרי הוא מודגם בסרט: התמוטטות.

תחילתו של הסרט, מלמדת על אי הודאות הגדולה שבה חיים האנשים בחברת ההשקעות בסיטי של ניו יורק: מפטרים אנשים באופן מביך מאד, בתהליך מסודר ומיידי, שאין בו שמץ של אמפטיה, חמלה, חשיבה וניסיון לסגור עניינים.

ואכן, נקמתו של הצדק מגיעה: החברה מונעת מעצמה מידע חשוב ביותר שמחזיק אחד מהעובדים ומכאן מתגלגלת הפרשה הלאה, והמפטרת מפוטרת גם היא, אבל זה כמובן לא העיקר.

הסרט הזה, שצפיתי בו – ישמש אותי כדי להסביר עניינים לא סגורים. בזה אין לי ספק.

הסמסטר הקרוב יתחיל בדרישה שלי מהאנשים לראות את הסרט הזה…

מבחינתי – מזל שנוצר. סוג של סרט מחאה.

2 תגובות to “התמוטטות – ועניינים לא סגורים”

  1. aida Says:

    תודה על ההמלצה .
    אהבתי את המשפט :"נקמתו של הצדק מגיעה" שגם אני מאמינה בו .
    לכולנו יש "עניינים לא סגורים" שדרושים הסבר .
    אשמח למצוא אותם לאחר צפייה בסרט הזה.

  2. benziv Says:

    נדמה לי שאין באפשרותי להבטיח לך שתוכלי למצוא הסבר לעניינים לא סגורים שיש לך. בסרט מדובר על יצירת עניינים לא סגורים במהלך פיטורין. רלוונטי?

להשאיר תגובה

