אי אפשר בלי שיווק – קוטב אחד.
הוא מעורר אצלי רגשות לא קלים ודחייה – קוטב שני.
אני מעריכה אנשים שיודעים לשווק את עצמם ואת המוצרים שלהם – קוטב אחד.
אני מרגישה רע בקרבת אנשים שמשווקים את עצמם כל הזמן, בלי מוסר, בלי גבולות, בלי חמלה – קוטב שני.
בימים האחרונים אני נדרשת הרבה לסוגיית השיווק. מדובר באנשים צעירים יחסית, במקצועות שונים, שרוצים להיכנסס לשוק. מדובר אפילו במחשבות על עצמי ועל חברותי.
וזה קשה מאד, אין ספק, במיוחד אם אותם אנשים נמצאים בסביבה מקצועית רוויה. במיוחד אם הם מתקשים בדברים מסויימים (למשל: להמשיך ולשווק, או רחמנא לצלן – לבחון כמה הם מיומנים או לא, יכולים או לא – בלי להאשים את אלה ש"בגללם" הם לא מצליחים).
והנה, ממש ברגע כזה מהורהר וקוטבי, נופל לידי כמו פרי בשל מייל שקיבלתי מגיל פרץ, בלי שביקשתי ומבלי שדרשתי, ככה, שלח את עצמו על פני המים והגיע גם אלי. כבר תמהתי לאן נעלם.
ואין כמו גיל פרץ לעורר אצלי את כל מה שכתבתי קודם, בתחילת הבלוג, על הקטבים, במיוחד אלה השליליים. כדי שתדעו למה אני מתכוונת – אעתיק לכאן את דבריו ואשמח לתגובותיהם של שלושת – ארבעת הקוראים שלי, ואם תרצו – לכו לשמוע את המרשמים שלו. אותי לא תמצאו שם:
שלום בן זיו אתי,
נבחרת לקבל את האימייל הזה, כי יש לי הרגשה שהנושא יעניין אותך באופן אישי:
כשהגעתי לפני 4 חודשים לפאלו אלטו, הרבה גבות הורמו למעלה: כל יזם או עובד שנשלח לעמק הסיליקון מטעם חברה בינלאומית, ושמע שקבלתי מייד גרין קארד רצה לדעת את הסוד.
הערב ב-9 אחשוף את זה, במסגרת ראיון בשידור חי מקליפורניה בנושא :"….."
אתה מוזמן להצטרף לראיון-וובינר בו תקבל דוגמאות, רעיונות וטיפים "יצירתיים" לפיתוח הקריירה והמותג האישי שלך.
בין השאר – אספר :
- מה השגיאה הנפוצה ביותר שאנשים עושים כאשר הם מופיעים בפני קהל או מבצעים פרזנטציה?
- איך קבלתי "גרין קארד" בלי לחכות 5 שנים, בזכות המותג המקצועי שבניתי?
- מה אתה יכול לעשות כדי לפתח מוניטין של מומחה מקצועי?
- איך תוכל – תוך יומיים בלבד – לשדרג את יכולת מינוף הקריירה שלך?
- ו… למה כדאי לך לבטל את כל הפגישות ב-7 וב-13 בינואר, ולהשאיר את היומיים הללו פנויים עבורך!
926 איש נרשמו לראיון-וובינר הערב – בו תוכל גם לשאול שאלות הקשורות לקריירה שלך.
ערן שטרן, המראיין שלי, מי שכתב את הספר "להגשים" בוודאי יוסיף גם עצות ספונטניות משלו, כך שתקבל 1+1…במבצע חינם.
להשתמע,
גיל פרץ
נ.ב. – אנחנו רוצים להגיע ל-1000 משתתפים. מוכן להעביר את המייל הזה גם לחבריך?
דצמבר 26, 2012 ב- 2:00 pm |
זה עלוב, אבל לא הייתי מתייחס לזה יותר ממה שאני מתייחס לאימיילים של תרופות שונות להעצמת האון הגברי
דצמבר 26, 2012 ב- 6:32 pm |
אתי שלום,
אימרה ידועה גורסת כי "כולנו אוהבים לקנות, אבל שונאים שמוכרים לנו". נראה שאלו הם גם הקטבים עליהם את מדברת.
הגדרה רחבה מעט של המושג "שיווק" כוללת את כל פעולותינו הנעשות מול השוק ובתוכו – כולל הבלוג שלך וכולל התגובה שלי כאן ועכשיו… לא תמיד אנו רוצים דווקא "למכור" (כלומר לבצע החלפה של סחורה בכסף) אלא לקדם אינטרסים כאלה ואחרים (מודעות, תדמית, הצגת יכולות, פיתוח יחסים ועוד).
כאשר עוברים למדיה "ישירה" (כמו דואר אלקטרוני) נשאלת השאלה האם אופי האינטראקציה מתאים לאופי היחסים. ממש כמו בתחומים אחרים בחיים – ככל שהיחסים קרובים, בדרך כלל על-סמך היסטוריה משותפת, כך גם גוברת "הרשות" להצעות ישירות מסוג זה שקבלת (אם תרצי להעמיק חפשי בגוגל את המושג permission marketing).
לדוגמה: כאשר חברייך מתקשרים אלייך לנייד ומזמינים אותך לסרט חדש – זוהי הצעה המבוססת על היכרותכם ויחסיכם. אבל אם יעשו זאת אנשי הסינמה-סיטי, מבלי שמסרת להם את מספר הטלפון, מבלי שיכירו אותך וללא שתהיה ביניכם מערכת יחסים קודמת בה הבעת רצון לקבל מהם מידע והזמנות – יתכן מאד ופנייתם תהיה עבורך פולשנית, חצופה וגסת רוח.
גיל פרץ (שכתב את הספר "שיווק אינטימי" לפני יותר מ- 10 שנים) אמור להכיר ולדעת את כל זה, אבל נראה שבצוק העיתים אין לו זמן לחיזורים ולבניית יחסים לאורך זמן, ולפיכך הוא מספר לך בהרחבה על שלל יכולותיו וביצועיו, ומציע לך למהר וליהנות מהם…
מעבר להבטחה השיווקית הרדודה ("אושר ועושר ב-2 מפגשים") יש כאן ריח חריף של זיעה, תחושה של מצוקה וחוסר אלגנטיות השמורה לתגרנים בשוק של פעם.
החדשות הטובות – זו לא את. זה הוא…
דצמבר 27, 2012 ב- 4:44 am |
גם וגם: אני מריחה את ריח המצוקה… של התגרנים בשוק. ואכן, דומה הדבר לנסיון למכור תרופות להגברת האון…
דצמבר 27, 2012 ב- 5:28 am |
גם אני קיבלתי את המייל שלו שנשלח, בן השאר, לכל יועץ ארגוני מגיל 45 ומעלה. לא הולך לסדנה שלו כי יומיים אחר כך אני נותן סדנה בנושאים זהים אבל הרבה יותר מוצלחת עם טיפים שממש עובדים. שלי קצת יותר יקרה כי האוברדראפט שלי עמוק יותר, אבל הדרך אל האושר – מובטחת. אגב, את הגרין קארד שלי קיבלתי כי עשיתי ילד עם אזרחית אמריקאית כך שלבן שלי יש גם אזרחות ופספורט אמריקאי….הנה טיפ ראשון בחינם….
דצמבר 27, 2012 ב- 8:16 am |
שוקי, האם אפשר לעשות ילד עם האזרחית שלך?
ועוד משהו – אני לא רוצה בכללל גרין קארד, אבל כנראה שגיל יודע משהו שאני לא יודעת…
פגשת אותו בבה"ד חיל הים, במקרה? שם הוא לקח לידיו את ה"שכ"ל" של סא"ל יוסי (לא זוכרת את שם משפחתו) ועשה ממנו הון…
פברואר 14, 2013 ב- 12:00 am |
אתי יקרה, שכ"ל היה פיתוח של ערכה ללא שום קשר לסא"ל כלשהו, אלא על בסיס ידע שקניתי בארה"ב. אכן עשיתי הון.
כבר אז הבנתי בשיווק.
הבנתי גם מפוסט אחר שלך שהכרת לאחרונה את ליאת ענבר, אחת העובדות היותר מוכשרות שעבדו במרכז לאימונים בעסקים, שהקמתי לפני 22 שנה, ובהצלחה רבה סייע למאות חברות בארץ ובחו"ל.
ליאת תמיד היתה מוכשרת ותאבת למידה, הפורום שהיא הקימה מקסים. אני שמח שלמדת ממנה את כוחה של הרשת, של פייסבוק וכו.
מפתיע שרק כיום הבנת את זה. מזל שש כנס איפ"א.
חשבתי שהיועצים יותר מעודכנים שהעולם השתנה.
להערכתי, עולם לא בחנת לעומק את התרומה שלי ושל מאות אנשים שהכשרתי לארגונים בארץ. אגב, לא פחות מהרבה יועצים אחרים, ובמקום זאת כתבת פוסט מיותר.
בלי שיווק אין לקוחות. אגב, בוובינר היו כמעט 970 איש שמאוד נהנו ולמדו איך למתג את עצמם. כלל ראשון במיתוג הוא להיות מקצועי באמת. אבל הכלל השני – אם אף אחד לא יודע עליך, זה לא עוזר לך שאתה מקצועי.
העובדה שקבלת אימייל ישיר ממני נובעת מכך שהנחתי שיועצים רבים החברים באיפא ירצו ללמוד איך לשווק טוב יותר את השירותים שלהם, בשוק תחרותי.
העובדה היא שרבים מהם מרוויחים בחודש, פחות ממה שאני מרוויח בשעה של הרצאה. 2600 חברות בישראל (יש קובץ אקסל עם הוכחות) שילמו עבור השירותים שלי.
פתחתי סמינר שכל מטרתו היתה לשתף רבים ביידע שצברתי, מתוך הבנה שיש לי ידע שיכול לסייע לאחרים.
אגב, עם הידע הזה סייעתי גם לעמותות רבות לגייס מיליוני ש"ח לילדים בסיכון. גם חשוב, לא?
תרמתי בעצמי סכומים של 6 ספרות. את עשית את זה?
בקיצור, חשבתי שטוב שתכירי עוד צד לכל מטבע, לפני שאת כותבת. בדיקת עובדות היא חלק ממקצוענות.
המשיכי להצליח בעבודתך החשובה.
גיל פרץ
נ.ב. הגרין קארד אכן אינו הדבר העיקרי בחיים. סתם עובדה מעניינת שקיבלתי אישור ב-24 שעות. כנראה שהנשיא אובמה בכל זאת אהב והעריך את הספר שכתבתי עליו. או שמא זה רק מזל?
פברואר 14, 2013 ב- 4:34 am |
גיל יקר מאד, אתה כנראה הגאון שלא זיהיתי בזמן, ו…הפסדתי.
הכי חשוב – העולם זיהה ולא הפסיד.
פברואר 14, 2013 ב- 6:53 am |
גילוי נאות: גם אני קבלתי הלילה מייל קצר הנוזף בי על "התגובה המיותרת" שפרסמתי כאן. דומני שתגובתו המפורטת של גיל פרץ, באופייה ותכניה, מדברת בעד עצמה.
פברואר 14, 2013 ב- 8:09 am |
החיים שלנו נעשים מעניינים מרגע לרגע…. ויכול להיות שנקבל טלפון מאובמה…