ללמוד את חוזקותיו של גיל הזהב

מקרה א':
אני מגיעה למקום, וחונה במגרש הסמוך. עוד כמה צעדים ואני עוברת דרך דלת שנפתחת לקראתי, ומולי עומדת המארחת. היא תלווה אותי ותביא אותי לקבוצה, עד שאדע לבד את הדרך לשם.

בפנים, יושבת קבוצת נשים. מהצד אני רואה חדר שינה גדול ומרווח, חולפת על פני פינת מטבח קטנה ומתישבת על כורסא. היום אעביר קבוצה בהתנדבות. אני פותחת את הקבוצה בשירה של ויסלבה שימבורסקה: כתיבת קורות חיים. השיחה העיקרית מתנהלת סביב מה שכן כותבים ומה שלא כותבים. מתגלה לי קבוצה ערנית במיוחד, שמעונינת גם במידע על המשוררת וגם בהבעת דעה וביקורת. היא אירונית, אומרת אחת וחוזרת על המשפט פעמים מספר בצורות שונות. לא אוהבת שירים, אבל כן אוהבת את השיר הזה, אומרת אחרת. נושא הגילנות עולה. יש להן מה להגיד, בהחלט.

סגרנו חוזה פסיכולוגי: גם אני אעביר להן סיפורים לקריאה וגם הן תבאנה.

בחודש הבא – נדבר על שני סיפורים של המינגווי, אחד בן 6 מילים ועל השני עוד לא החלטתי. אשתדל לסיים זאת עד מוצ"ש.

מה שברור – יצאתי בהתרגשות.
הכל כמעט עבד בצורה שונה, לא צפויה.

לא שאלתי לגילן. כן שאלתי למוטיבציה שלהן: הן רוצות חיי רוח גם, הנשים המשכילות האלה.

מקרה ב':
ב-YNET מתפרסמת כתבה על מאבק: האדם שבקלנועית ינצח (http://www.calcalist.co.il/local/articles/1,7340,L-3605498,00.html). אני מכירה כמה מהדמויות מהבריכה. אני שמחה בשבילם שיש להם כח, כי אם להם לא יהיה, למי מהקשישים יהיה?

עניין התשלומים לדיור מוגן – דורש הסדרה, אין ספק. אפשר לנצל אפילו קשישים אמידים. ככה הם מרגישים. את האדוות אני שומעת גם בין תרגיל אחד במים, לתרגיל שני. עכשיו התמונה ברורה יותר.

2 תגובות to “ללמוד את חוזקותיו של גיל הזהב”

  1. אסנת פיינזילבר ברדה Says:

    שלום לך
    שמי אסנת, ואני נהנית לקורא את הבלוג שלך
    אני מרצה לקולנע והכנתי הרצאה על גיל הזהב בקולנוע
    ההרצאה נקראית "גיל הזהב?" לידיעתך
    אני מרצה הרבה בפני גילאים אלה, ונהנית מכך מאד
    האנשים לא צריכים לעשות תעודת בגרות או ללמוק מקצוע
    הם באים מתוך סקרנות וחדוות למידה
    יש לי אינטרקציה מצוינת עם כיל זה
    יש ימים טובים יותר וימים טובים פחות, אתמול היה יום מצוין
    אני מלמדת גם שירת נשים עברית, אתמול לימדתי אותם את זלדה
    מישהו בקהל (לאו דווקא חובב שירה)
    אמר לי: היא משוררת נפלאה!
    יש הרבה רגעים של סיפוק
    מה גם שאמי בגיל הזה (אבל מעדיפה טלויזיה)
    אבי נפטר לפני שנה, אחרי שהיה חולה זמן רב
    כך שאני קרובה לנושא מהבית

    אני מניחה שאת מכירה את "קריאת רשות" של ויסלבה שימבורסקה
    דווקא לא ספר שירה
    יש בו רצנזיות על ספרית, וגאוניותה מתבלטת בו.
    אגי משעול – גם נפלאה, נסי לשים ידך על "נרות נץ החלב"
    ספר שכתבה בעקבות מות הוריה ואזל מהשוק
    אם תרצי – אצלם לך אותו

    אשמח אם תזדהי בפני
    יישר כח
    שיהיה יום נפלא
    אסנת

  2. benziv Says:

    תודה!

    הקבוצה תעסוק בסיפורים קצרים. כבר יש לי שניים לפעם הבאה: המינגווי שאותו אני גם אוהבת (כתיבה תמציתית, ושם דבר לא חסר בה) וגם פוחדת ממנו קצת (הרבה אלימות).

    את מגן שמואל?

להשאיר תגובה

