ברכות עם טעם טוב וברכות עם טעם הרבה פחות טוב

לקראת השנה החדשה, מתחיל הטלפון לצלצל, או להסתמס והמייל להתמלא.

אני אוהבת את הברכות של אנשים שעברו או עוברים בחיי, ויש לי מהם זכרונות נעימים ומתוקים ואפילו פחות נעימים – חמצמציים במידת מה, אבל נשארנו בקשר. הברכות אז הן בעלות טעם טוב, עבורי. אני מחכה להן, מתגעגעת.

כיוון שאני עצלה משהו ואולי צינית, אני כמעט ולא שולחת, אלא אם כן שולחים לי – ואני חוזרת אליהם. מעטים הם האנשים שאני מברכת אותם בקולי בשנה טובה ואלה הם קרובי משפחתי הגרעינית. ככה זה, התעייפתי. אני מסתפקת בברכה בבלוג זה או בפייסבוק וזה מספיק לי כדי לעבור למצב רוח של חג.

אני עוד זוכרת את כל השנים ההן, שאבא היה מביא לי רשימה של בני משפחה וידידים, לא גדולה במיוחד כי היינו מעטים, ועוד ערימה של כרטיסי ברכה. היינו יושבים ומתאימים את התמונה שעל הכרטיס ואת המילים, ומוסיפים בכתב ידי את הברכה (כי כתבתי יפה, לדברי אבא), ואז מכניסים את הברכה למעטפה קטנה במיוחד, מיוחדת לחג, רושמים בזהירות את הכתובת (לא היה מיקוד) ומדביקים בבול, ושולחים. ולעיתים היה מקצה תיקונים כי אבא שכח מישהו והוא שלח לנו לפני שהגענו אליו, אבל כתובתו של האיש או האישה נכנסו אז לרשימה ובשנה שלאחריה שלחנו שוב ראשונים.

ומה אני לא אוהבת?
אני לא אוהבת את הברכות ששולחים לי המוסדות שלא הכרתי ושלא אכיר, אלה שמנסים למכור משהו דרכי ובמקרה הכי טוב הכניסו אותי לרשימה של אלפי או מאות אנשים והם ממלאים את הרשת. לעיתים אני אחת מעשרות מכותבים שאת רובם אני לא מכירה. על אלה הייתי רוצה לוותר, ממש בכלל. אבל אי אפשר והם מגיעים אלי עוד ועוד.

אלה חסרי הטעם.

שתהיה שנה טובה וברכות מכל האהובים.

2 תגובות to “ברכות עם טעם טוב וברכות עם טעם הרבה פחות טוב”

  1. sharonlanda Says:

    זאת הזדמנות מצויינת לכתוב לך שאני נהנית מהבלוג ומהכתיבה שלך, ומאחלת לך שתמשיכי להיות כל כך פורייה ומעניינת. שנה טובה ומבורכת.

  2. benziv Says:

    תודה רבה! ברכתך לשנה החדשה מתקבלת על ידי בידידות ובחיבה. אני מאחלת לך שנה של בריאות (הכי חשוב, לא?) ושמחה!

להשאיר תגובה

