מה שבין תא"ל גל הירש ומצוינות

תא"ל גל הירש צריך לשלם על מחדל החטיפה של החיילים, כך חושבים אנשים שונים בארץ , ובשאלה על צל"ש או טר"ש הוא יוצא להגן על עצמו מפני הטר"ש בהתפטרותו, ויודע שצל"ש כבר לא יהיה שם. אני רוצה לבחון את השאלה מזוית שלא מדברים עליה והיא הזוית של המצוינות. ארגונים מצויינים שאני מכירה מאפשרים לאדם להיכשל. נכון, בד"כ מדובר בארגונים שהתשלום שלהם על הטעויות הוא כספי ולא מדובר בחיי אדם, ובכל זאת. מעמיקים בדברים הבינו שאם לא יהיה מקום לטעויות גם לא יהיו הצלחות. אני לא מציעה לקדם את תא"ל גל הירש, גם זה לא יהיה נכון עכשיו, אבל בכל זאת לא בטוח שהדרך בה הולכים המתחקרים והמפקדים שלו – היא הדרך הנכונה להגברת המצוינות בצה"ל. אני חושבת לעצמי על הדימוי של צה"ל שספג חבטה רצינית, בעיני הציבור, וחושבת על האנשים הצעירים שיראו כמה קשה עבודתו של המפקד וכמה גדול הסיכוי שייהרג או יודח, ובתוך כל התבשיל הזה – אני מעריכה שעוד כמה מועמדים להמשיך בקריירה הצבאית ובמיוחד טובים ומצויינים – יסוגו. כי למה צריך להיכנס לסיפור כזה של חיים ומוות, יצרים ו-טר"ש. ואיפה החמלה. וכן, נכון הדבר גם בהתחשב בעובדה שהיו נפגעים

כתיבת תגובה