חם מידי + כאבי פנטום

חם כל כך, שנותר לי רק לשמוח שיש מזגנים בכל מקום.

אני מלמדת היום, ובכיתה – המזגן בעייתי. מקווה שנשרוד את היום…

חושבת על ילדותי חסרת המזגנים ולא מבינה איך חיו ועבדו אנשים…

וללא קשר, קיבלתי מידידי פנחס זיונץ מידע על אתר, שנקרא בתרגום לעברית: אני מתגעגע אליך יהודי. יש גם חלק באנגלית.

די משונה. אבל מובן.

כן, חלק מהפולנים מתגעגע למה שיכול היה להיות אם היו עדיין יהודים בפולין, בכמות שהיא קרובה יותר למה שהיה אז.

אני מוכרחה לומר שגם אני מתגעגעת לפולין, למרות שלא נולדתי בה, ולא גדלתי בה. יש בי חלק שמרגיש שאני חלק ממשהו אחר, פולני יותר. אפשר לומר שבחלקו מצאו הכאבים את ביטויים, בספר שלי: פריכיות אורז.

אני חושבת על כאבי פנטום שמרגישים אנשים שאיבדו יד, או רגל. העצבים של המקום ממשיכים לכאוב. אולי זה משהו דומה..

למעוניינים (כאמור, חלק מזה מופיע באנגלית):

http://www.tesknie.com/

להשאיר תגובה

