על הניסיון "ליצר תנועה": שיחה עם יעל בן חורין לקראת הכנס השנתי ללימודי ייעוץ ארגוני ב- 27.2.13

ישבנו בבית קפה, בזיכרון יעקב. כבר היה חושך בחוץ, המחשב שלי היה מחובר לחשמל, שאלתי ונעניתי:

שאלה: בשביל מה ועבור מי הכנס?

תשובה: הכנס מיועד למעוניינים ללמוד לקראת השגת תואר שני בשנה הקרובה. לאחרונה נפתחו תוכניות רבות, ומועמדים לא יודעים להבחין ביניהן. ההבדלים ברורים, אבל דווקא ההבדלים שקשורים לתכנים ולדיסיפלינות – ברורים פחות. אין כוונה לדבר על הבדלים כלכליים או טכניים בין התוכניות אלא רק על הבדלים מקצועיים שכרגע נראים עלומים למי שנכנס.

הבנו שיש צורך כשאנשים שאלו אותנו "מה ההבדל בין…" תוכנית כזאת או אחרת, ואם תוכנית יושבת בתוך מנהל עסקים – מה זה אומר? מה זה אומר מבחינה פרקטית? וסוציולוגיה, פסיכולוגיה, יעוץ ארגוני – כולן יכולות להביא את המועמדים לקריירה ייעוצית? התשובה חיובית, אבל המשקפיים שלהן שונות, לא בגלל שיש טוב או רע אלא בגלל מה שמעניין, מה במוקד ומהי האוריינטציה. יש שחושבים למשל, שאם ילמדו סוציולוגיה – הם לא יהיו יועצים ארגוניים, וזה כמובן לא נכון כי התחום אינטרדיסציפלינרי, ואוהב זוויות מבט שונות.

בנוסף, היינו רוצים להרחיב את הקשר עם הסטודנטים, ולהתחיל לספק להם שירותים – ממש מהתחלה.

רצינו גם שיוצגו לנציגי התוכניות שאלות שיכולות לשפר אותן. למשל, התוכניות מציעות פרקטיקום – למה הן מתחייבות? ויהיו שאלות מקצועיות.

שאלה: מה יחשב בעיניך כנס מוצלח?

תשובה: אם יגיעו הרבה מועמדים ללימודים, ואם נצליח לקיים שיח מקצועי שעוסק גם בשאלה איך ניתן מענה על ידי התוכניות השונות לאתגרים של היעוץ היום. הכנס יראה בעיני מוצלח אם הוא עצמו יתחיל לבנות את הקהילה המקצועית הצעירה.

שאלה: אתמול, במפגש של איפ"א על מורכבות, דיברו על חשיבות התנועה. האם הכנס הוא סוג של תנועה בעיניך, משהו שמתחיל תהליך?

תשובה: בהחלט. זאת יוזמה שלנו לפנות לקהל של סטודנטים לעתיד. מעניין לגלות אם אכן זה מעניין אותם ואם מה שנראה לנו כצורך – נראה גם להם. ומכאן – הדרך פתוחה להמשך.

שאלה: מי הדוברים בכנס?

תשובה: גם ראשי תוכניות ובוגרים, סה"כ יבואו לידי ביטוי שמונה תוכניות מתוך אוניברסיטאות/מכללות מובילות. אפשר לראות עוד בלינק:  http://ippa.org.il/index.aspx?id=2679

שאלה: יהיו כל מיני גימיקים שיווקיים, פירוטכניקה למיניה?

תשובה: בכנס איפ"א האחרון צילמנו יועצים מדברים על יעוץ ארגוני, ובכנס תהיה ההשקה העולמית של הסרט (… צוחקת).

ושאלה אחרונה: אולי לקינוח תספרי לי מי את? מעבר לזה שאת יושבת ראש הוועדה שמרימה את הכנס?

תשובה: אני יעל בן חורין, יו"ר הוועדה לקשרי אקדמיה של איפ"א, עשיתי את הדוקטורט בלמידה ארגונית, בחוג לפסיכולוגיה בחיפה, שימשתי שנים פסיכולוגית ארגונית בצבא, בקבע, וכיום אני מנהלת מקצועית בעמותה שמקדמת נשים לעמדות קבלת החלטות, מרצה באוניברסיטה ועובדת גם במגזר העסקי.

אפשר היה לדבר עוד, אבל טלפון מהילדה שבבית קטע באחת את המפגש. יעל ואני יצאנו הביתה.

7 תגובות to “על הניסיון "ליצר תנועה": שיחה עם יעל בן חורין לקראת הכנס השנתי ללימודי ייעוץ ארגוני ב- 27.2.13”

  1. יורם דובובסקי Says:

    ערב טוב אתי
    היתה לי התכתבות עם חלי ועם יעל, ולהלן עיקריה:
    "ערב טוב
    למיטב ידיעתי [אפרופו, חלי, ההתכתבות שלנו מאמש], חברי איפ"א כולם בעלי תואר שני, במקצועות אלו או אחרים לפי 2 האשכולות.
    אני מניח שבעל תואר 2, באחד מ-2 האשכולות – לא בהכרח ילך ללמוד ייעוץ ארגוני, לתואר 2, אם התואר שלו שונה במעט.
    אז מי אוכלוסיית היעד של המיזם הזה?
    בעלי תואר 1 שמתלבטים – בהכרח אינם חברי איפ"א.
    ואני זוכר שבכל הפעילויות של איפ"א – מי שאינו חבר אמור לשלם סכום נאה על השתתפות.
    אז האם אין אנו זרוע שיווקית של התכניות לתואר 2 שמקבלות פרסום חינם?האם הן משלמות לאיפ"א על האירוע?"

    כפי שאת מבינה איני משוכנע שכנס מסוג זה הוא נכון, באשר 8 גורמים יספרו כי כל אחד מהם הוא הטוב ביותר, המתאים ביותר, והנכון ביותר – ואז בואו אלי.
    ייתכן ואני מביע דעה שונה מהמקובל, אך זכור לי כמה עמלנו לבטל השתתפות בכנס השנתי של גורמים שיכולים להפוך את האירוע לשיווקי, על מנת להישאר בפאן המקצועי נטו.

    ומה דעתך את אתי על חיוניות הנושא?

  2. benziv Says:

    המפגש מיועד למי שעתידים להיות חברי איפ"א, אתה בוודאי זוכר כמה התאמצנו כדי שיגיעו אנשים חדשים, וגם כמה שיצטרפו סטודנטים. מי שיבוא לכנס היום וירשם לאיזו שהויא תוכנית – ידע שיש לו צורך אולי להתחבר לצבר מקצועי של אנשים שמהם ניתן ללמוד.
    מה שאני אומרת הוא לא מתוך הפעילות שלי כרגע, אלא סתם מתוך היותי חברת איפ"א שמוכנה לעזור במה שצריך.
    אני שמחה שהבעת את דעתך בפניה של יעל, ואדאג להעביר את זה גם לידיעתה של איווה שהיא יו"ר איפ"א היום.
    ואגב, לא ראיתי אותך בכנס…

  3. יורם דובובסקי Says:

    אכן, בימי הכנס הייתי בחופשה בצפון.
    קראתי כעת את סיכום האסיפה.
    המשפט הבא מתוכה: "שנת 2012 נסגרה בגרעון של 30,000 ₪."
    מחזרק שוב את דעתי, שאירוע כזה חייב להיות במימון המוסדות שמקבלים פרסומת חינם.

  4. benziv Says:

    אני מציעה שוב שתדבר עם הנוגעים בדבר, קודם כל.
    גם נתבקשנו להגיב על מה שנמסר לנו בעת הסיכום.
    אגב, אתה הרי יודע שאיפ"א איננה גוף שקיים למען השגת רווחים, העניין של כמה כסף מוציאים ומכניסים – היה מאז ומתמיד שאלה. והייתה תקופה שאיפ"א הייתה בעלת כספים רבים יחסית, ופעילות נמוכה, כרגע לאיפ"א חסרים כספים אבל הפעילות יפה. וגם אני אעביר כמובטח את תוכן דבריך, אלא שכדאי שדבריך החשובים ביותר יועברו באופן ישיר על ידך ליו"ר. אתה הרי מכיר את כל המסלולים בהיותך חבר הנהלה שנים רבות ופוריות.

    ועוד משהו, אתמול והיום אני בכנס סוציולוגים. להם יש תקציב רציני ביותר, הם יכולים להזמין אורחים מחו"ל ולספק כנס במחירים נמוכים לחברי אגודה בלבד. נראה לי שגם להם אין כספים עודפים… אבדוק היום.

    ושיהיה לנו בו קר טוב ונרבה בחופשות וגם בכנסים – שמעוררים את השכל, הנפש והגוף! העיקר הוא הרי שלא נשכח גם את ה-time out!

  5. יורם דובובסקי Says:

    אכן קבענו לשוחח הערב.

  6. benziv Says:

    נהדר.
    בגלל הערותיך שוחחתי היום עם אנשים באגודה הסוציולוגית וגם נכחתי בישיבה. אין להם תקציבים כל כך גדולים וגם הם מתמודדים עם שאלות למיניהן…. נדבר.

  7. יורם דובובסקי Says:

    בשמחה. באמת מזמן לא שתינו קפה.
    אהיה בקשר בשבוע הבא ונקבע.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: