התלהבות של מוזיקה קלאסית וגם של בת 91

מצידי הימני יושבת אישה שכבר פגשתי בפעמים הקודמות, בדיוק באולם הזה, בהיכל התרבות בנתניה. הפעם היא מספרת לי שהיא בת כמעט 91, ויש לה בת ברמת אביב. המבטא שלה לא מותיר מקום לשאלה: היא אנגלוסקסית.
ועכשיו אנחנו בקונצרט. חלקו הראשון לא מוכר לה, וגם לי. אנחנו לומדות. יעקב ברזילי מקריא 4 משיריו, שהולחנו על ידי ברדנשווילי. בהפסקה אני מתרגמת עבורה רק את השיר הראשון, אי אפשר להגיד שעשיתי עבודה מדהימה אבל היא הבינה משהו… והיא מודה לי. לא, היא לא כל כך אהבה את הלחן. לי הוא נשמע מעניין. רוצה להתרגל. בן זוגי עושה לי סימן של ככה-ככה…

ואני שוב פונה אל הגברת הנחמדה מאד. היא מספרת לי קצת על איך זה להיות היא בגילה, ואין לה אף תלונה. חיונית מאד!

אחר כך אנחנו עוברות לנשף אופרטות הונגרי, והיא מתמוגגת וגם אני. כל כך שמחתי לשבת לידה, עם כל הבראוו וכל ההתלהבות. חשבתי עליה בצעירותה, איזה סוערת הייתה כנראה. והיא מוחאת כפיים, וגם אני ואנחנו מתלהבות והיא לא מפסיקה לצעוק את הבראוו שלה בכל הזדמנות
ואני כבר לא יודעת ממה אני מתלהבת יותר – מהמוזיקה או ממנה. יש לי כבוד לאישה שנולדה כל כך מזמן וראתה כל כך הרבה.

בכל מקרה, שלושת ההונגרים מפליאים על הבמה:
המנצח (Somogyi-Toth Daniel), הסופרן היפה שלנו (Monika Fiscl) והטנור השרמנטי (Daniel Vadasz). שמות הונגריים עבורי… השתדלתי להיות מדויקת ולכן נכלא שמם בין הסוגריים.

אני כל כך מרוצה שאני ובן זוגי היקר, שנהנה גם הוא (ישב לשמאלי), מנויים של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית.

מקסים.

וכך גם הקהל.

מקווה לפגוש את הגברת הקשישה גם בקונצרט הבא.

2 תגובות to “התלהבות של מוזיקה קלאסית וגם של בת 91”

  1. sharonlanda Says:

    מזכירה לי מאוד בתיאור שלך את ג'ואן אריקסון שהיתה הרבה יותר מאישתו של..

  2. benziv Says:

    תודה גדולה על השיתוף באסוציאציה!
    הגברת מהקונצרט אכן מהממת כמו ג'ואן אריקסון. בעקבות ההערה שלך מצאתי את הסרטון שבהמשך, אולי ראית אותו. ויש משהו משותף בצורה שבה שתיהן צועדות. הנה: http://www.youtube.com/watch?v=O7cehcdcxyY

    ללא קשר נהניתי מהדברים שג'ואן אמרה בסרט. והיא צודקת.

להשאיר תגובה

